Ik heb sinds een jaar of 5 weer zin gehad om horloges te dragen na een hele lange tijd lege polsen…Het bleef niet bij 1 horloge maar heb ondertussen al een hele batterij horloges gehad, merendeel Seikos (dat zijn mijn favoriete merk).Na 2008 is bij mij reuma ontdekt en heb er ook dusdanig klachten van zodat ik veel dingen die ik gedaan heb niet meer kan doen...De horloges is iets waar ik me lekker in kan verliezen en draag graag zware dikke klokken.....onder de 200 gram vind ik licht. Intussen zit ik flink aan de prednison en ben een paar maten gegroeid. Horloges met de complete schakels zijn bij mij een must want anders past het niet. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan ...mijn polsen zijn beide ontstoken en pijnlijk en kan niet eens een licht klokje verdragen.Links is sinds 2010 november onbruikbaar en heb na een jaar rechts dragen aan de rechterkant ook problemen.. Dus jullie snappen wel dat mijn liefde voor horloges ook al van me afgenomen wordt. Waarschijnlijk zal het er op uitkomen dat ik alles ga verkopen en niets meer ga dragen..maar wil er nog wel even mee wachten (ijdele hoop op verbetering)...Maar het wordt er niet leuker op zo.. Weet niet of er hier leden zijn die ook met dit zitten ? Misschien gebeurt er nog een wondertje en kan ik weer aktief dragen....tot dan kijk ik wel naar mijn kistje Seiko
s…
Shit man, da’s flink balen. Misschien kun je kijken of je zakhorloges kan gaan sparen? of van die zogenaamde zusterhorloges (clip ons)
Het is maar een idee, maar dan kun je misschien toch met je hobby bezig zijn.
Verder hoop ik natuurlijk voor je dat het minder word en je misschien wat lichtere horloges kan verdragen.
ai, das idd heel erg balen … buiten de horloges sowieso al dat je er zoveel last van hebt.
in ieder geval heel veel sterkte …(tu)
Sneue shit… Het eerste wat ik kan bedenken is overgaan naar oldschool zak horloges. Daar kan je ook vast een leuke verzameling mee maken.
Shit man! Sterkte!
Wat onwijs klote, hopelijk worden de klachten weer wat minder met de prednison en kan je tzt weer een licht seiko 5-je verdragen
Erg vervelend voor je.
Inderdaad hopen dat je misschien na verloop van tijd er minder last krijgt, en misschien weer horloges kan dragen.
En misschien is zakhorloges idd wel een optie. (zoals mcfr en Time Cat al opperden) Er zijn verschillende merken die zakhorloges in het huidige assortiment hebben.
Veel sterkte.
Met vriendelijke groet,
Herman
Da’s flink balen!
Mochten de ontstekingen verdwenen zijn, kun je de vijfjes misschien nog op leer dragen.
Op de Rikketik staat iemand die Di-Modell banden verkoopt. Hij heeft ook altijd een aantal extra lange banden bij zicht…
Veel sterkte!
Heel veel sterkte.
Veel sterkte gewenst en hopelijk brengt de zonsopkomst beterschap met zich mee
Dat is balen zeg! En hoewel sommigen zakhorloges opperden… ik heb er zelf weinig mee. Ben toch echt meer een polshoroge liefhebber. Klokken doen me ook weinig. Op bijzondere uitvoeringen na. Een Atmos ofzo vind ik bijvoorbeeld wel weer wat hebben.
Mijn ontstoken pols speelt wel eens op bij overbelasting. Ik doe dan een pols brace om. Daardoor past de normale lengte van een bandje me niet meer. Lnng leve de dive extension! En wat ik ook wel eens doe is een nato/zulu bandje. Die zijn ook vrij lang.
Mijn situatie is bij lange na niet zo ernstig als bij jou.
Maar misschien kun je er ook wat met langere banden nemen. Zoals extended nato banden, die over de mouwen van dikke jassen kunnen (voor bergbeklimmers enzo).
Of van die extra lange lederen bandjes, welke piloten vroeger over hun leren flightjacks of handschoenen droegen.
Wens je veel sterkte toe en hopelijk beterschap!
Zoals zo velen al opperden, er zijn meer mogelijkheden om van horloges te genieten!
Ai dat is erg vervelend hoop op betere tijden,veel sterkte.
Jeetje man. Sterkte.
Heel veel sterkte gewenst…
Dat zijn dus verhalen waar je een beetje stil van wordt en denkt: “er zijn echt belangrijker dingen in de wereld dan klokkies”. Wens je veel strekte en hopelijk ook een verbetering van deze situatie. Horloges zijn om de pols waarschijnlijk leuker dan in de doos, maar hopelijk nog steeds voldoende leuk om ze te behouden!
hans
Geen leuk vooruitzicht, veel sterkte toegewenst.
Wat Hans zegt, plots realiseer ik me hoe vanzelfsprekend dingen kunnen zijn, bijvoorbeeld elke dag een ander horloge omdoen…echter “at the end of the day” blijven het natuurlijk puur materialistische zaken (een uitzondering met historie en emotie daar gelaten), nu richten op herstel, en voor je het weet kun je misschien toch weer een leuke klok om. Beterschap!
hcptdg Schreef:
Dat zijn dus verhalen waar je een beetje stil van
wordt en denkt: “er zijn echt belangrijker dingen
in de wereld dan klokkies”. Wens je veel strekte
en hopelijk ook een verbetering van deze situatie.
Horloges zijn om de pols waarschijnlijk leuker dan
in de doos, maar hopelijk nog steeds voldoende
leuk om ze te behouden!hans
Ik ben het helemaal met Hans eens en wens je veel sterkte!
Een ideetje: het is natuurlijk ook mogelijk om een collectie Seiko’s aan te leggen aan de hand van een bepaald thema, qua ontwerp of techniek: een type uurwerk, chronograaf, vroege automaten of duikers, etc.
En Seiko heeft ook zakhorloges gemaakt. Als een polshorloge niet meer gedragen kan worden is zoiets wellicht een optie, hetgeen ook al geopperd is.
Shit zeg! Erg naar voor je, word er een beetje stil van…dit zijn de verhalen die onze hobby eventjes op de achtergrond doen belanden.
Ondanks dat we elkaar niet kennen voel ik met je mee.
Maar goed te zien dat je ondanks alles probeert om positief te blijven wat zeer bewonderenswaardig is. Dit maak ik op aan je
Veel sterkte ermee, en ik hoop dat je snel opknapt!
Met vriendelijke groet,
Patrick
Ik kan niets zinnigs zeggen over hoe je wellicht wel van je horloges zou kunnen genieten en/of er wellicht alternatieven zijn, maar via deze weg wil ik je in ieder geval heel veel sterkte toewensen.