Ik kan niet kiezen! Help

Ik wil als volgende aanwinst een zwart PVD horloge hebben. Nu zijn er twee modellen die me erg aanspreken. De bovenste is een nieuw Seiko model. De onderste heb ik al eens in staal met een pepsibezel gehad en verkocht. Had ik achteraf toch wel spijt van want hij was zeer mooi afgewerkt en lekker zwaar. Ik weet alleen niet wat ik nu moet kiezen…Misschien kunnen jullie me helpen? :wink:

De onderste heb ik. (kan eindelijk meepraten!!) kwalitatief zeer goed horloge. kinetic heeft een afwijking van 1 seconde per maand. De coating is zeer sterk. Geen kras op te krijgen. Heeft een grijzige gloed bij bepaald licht. Nadeel is de armband, deze was wat scherp. Ik schat de Kinetic qua kwaliteit iets hoger in dan de Seiko5.

Oef, dat is nou weer zo persoonlijk! :slight_smile: Die kinetic is 200m, dus dat spreekt sowieso in zijn voordeel. En als je 'm goed afgewerkt vond en lekker zwaar, dan heb je al drie argumenten vóór.
Die Seiko5 is ook mooi, hoor. Hij zal ook goed zijn afgewerkt, dus dat argument kun je voor beide wegstrepen. Al met al zou ik voor de kinetic kiezen.

Overigens lijkt het me geweldig om de kinetic te modden met de wijzers van het vijfje! (tu)

MOD technisch schijnt dat niet te kunnen! Heb ik nagevraagd bij Rob.

ik kan je niet helpen kiezen, maar wel mijn mening geven, afgaande op de fotos (niet dat dat helpt, maar goed):
liever een automaat dan een kinetic en een dagaanduiding is ook altijd wel mooi. De eerste dus. :wink:

zoveel mensen zoveel verschillen… Ik zou voor de KINETIC gaan!

ho ho ho

Je moet geen wijzers van een automaat uitzoeken.
Als je een kinetic of quarts vindt met wijzers die je erop wil, dan heb je je mod.

(Als die wijzers te koop zijn tenminste)

Mijn oranje Velatura chrono krijgt binnenkort de wijzers van een Tuna can :slight_smile:

Nr 1(tu)

Paul G. Schreef:

Overigens lijkt het me geweldig om de kinetic te
modden met de wijzers van het vijfje! (tu)

+1

SeikoFrank Schreef:

ik kan je niet helpen kiezen, maar wel mijn mening
geven, afgaande op de fotos (niet dat dat helpt,
maar goed):
liever een automaat dan een kinetic en een
dagaanduiding is ook altijd wel mooi. De eerste
dus. :wink:

Mijn beste,

Idem dito,
Maar wel moeilijk hoor!!
De Seiko 5 Automatic vind ik er nét iets fraaier uitzien.
In mijn optiek heeft deze Seiko iets meer uitstraling. Met name door de mooie wijzerplaat en bijzondere bezel.

Succes met dit moeilijke dilemma!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik zou de Kinetic nemen maar gezien jouw collectie springt de 5 er wel uit denk ik.

Hallo Dreski

Persoonlijk vind ik de bovenste het mooist
Aparte bezel, combinatie wijzerplaat en wijzers vind ik rustiger en mooier

GR
Harry

Bling bling is Dreski’s ding.
Dus de bovenste.
Jammer van dat prominente “seiko 5” en “sports” op de plaat.
Voor mij een reden om deze niet te kiezen.
En die kinetic die is maar erg gewoontjes.
Dus wordt het voor jou de bovenste.

nr 1
Welk type is dat eigenlijk?

De bovenste, zonder discussie…

't 5je, zekers. Waarom? Automaat, mooiere wijzers, gouden accenten, eleganter

Groeten,

Martin

Persoonlijk vind ik de onderste mooier!

Neem aan dat je je keuze niet laat afhangen van de smaak van anderen.

Maar omdat je het vraagt de onderste… de bovenste icm dat goudkleurige vind ik erg lelijk…

Muntje opgooien:D

de onderste