Ik kan niet kiezen.... Tudor Black Bay 58 VS Omega Seamaster 300m

Ik ben al even opzoek naar een nieuwe daily beater. Het staat vast dat het Rolex, Omega of Tudor moet worden. Ook weet ik dat ik een duiker wil.

De Rolex Submariner valt eigenlijk al af. Ik wil namelijk een nieuwe horloge en het 2020 model is voor mij simpelweg te duur (op de grijze markt).

De Seamaster vind ik erg goed gelukt. Het uurwerk krijgt goede kritiek. de overal bouwkwaliteit en accuraatheid zijn top. Minpunten zijn voor mij de band, die ik maar niks vind en de omvang á 42mm.

De Blackbay 58 vind ik ook erg tof! Mooi subtiel, slechts 12mm hoog en weinig op aan te merken. Alleen het ontbreken van een datum is voor mij een behoorlijk minpunt.

Al met al kan ik dus niet kiezen. Ik heb ze al even in het echt gezien maar dat maakte de keuze niet makkelijker. Ik weet dat het mijn persoonlijke keuze is, maar ik ben benieuwd wat jullie voorkeur heeft en waarom.

Alvast bedankt voor het meedenken!

6 likes

BB58 is een heel tof horloge, prima keus. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de SMPc met witte plaat op rubber. :drooling_face:

35 likes

lastig :thinking:
Passen, passen en nog eens passen. Ik wou altijd een Seamaster 300 hebben, maar elke keer doe ik hem om en dan is het :face_with_raised_eyebrow: nee.
Dus na 10 x nee ben ik definitief om.
Allebei prachtig, maar het gaat puur om de klik.

8 likes

Allebei hele gave duikers waar je denk ik geen miskoop aan kan doen. Wel een duidelijk andere stijl en formaat. Heb je ze beiden om de pols gehad? De omega valt wel groter

1 like

Ik denk dat een BB dichterbij een Submariner komt; het horloge wat je eigenlijk echt wilt.
Toch is de Tudor een horloge met eigen smoel. Ik zou voor de Tudor gaan.

2 likes

Lastige keuze, want het zijn allebei heel mooie horloges. Uiteindelijk moet je gewoon gaan passen en dan op je gevoel af gaan. Spreekt het merk Omega of het merk Tudor je meer aan? Valt de Black Bay mooier op de pols of toch de SMPc? Enz.

1 like
  • Seamaster
  • BB
  • HF default: Vergroot je budget en ga voor Rolex

0 stemmers

2 likes

Beide super fijne horloges (imo).

Zoals je aangeeft wil je het liefst een Submariner, maar valt af door de prijs. Hierdoor sluit ik me aan bij @Sierra_Hotel. Dan zou ik voor de Tudor gaan.

Zelf zou ik voor de SMPc gaan, net iets speelser :slight_smile:

2 likes

Kijk toch een wat een beauty :blue_heart:

29 likes

Het zijn horloges met uiteenlopende karakters. Heb je liever een vintage inspired look of een moderne duiker. Met welke kleding draag je het, het meest? Tenslotte, hoe ziet je huidige collectie er uit en hoe zou je volgende horloge daar in passen? De antwoorden hierop kunnen je wellicht helpen in je keuze.

4 likes

We zullen je helpen, neem de Tudor maar

4 likes

Ik zou zeker niet zoals hierboven wordt gesuggereerd voor de BB gaan omdat die ‘het dichtste in de buurt van een Rolex komt’. Punt 1: dat is absoluut niet waar en 2: Je moet geen surrogaat van een ander horloge kopen!

De Omega Seamaster kan zich direct meten met de Sub en heeft naar mijn mening een veel mooiere wijzerplaat. Daardoor veel interessanter om naar te kijken:

De Tudor zit echt in een mindere klasse, hoewel het een prachtig horloge is voor wie van neo vintage houdt.

Het zijn twee totaal verschillende horloges dus: passen, passen en nog eens passen!

11 likes

Waarom vind je dit?

Ik vind de horloges erg dicht bij elkaar liggen. Enige punt waarop ik de tudor echt minder vind, is het gebrek aan een verstelbare sluiting.

3 likes

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ik heb gekozen voor de BB58.

Wat voor mij het zwaarst woog was de maat. Mijn polsomtrek is niet zo groot dus de BB58 past daarom eigenlijk sowieso beter.

Daarbij vind ik de kast en de plaat van de Seamaster wel geweldig. Echt heel mooi. Maar wat je aangeeft vind ik de band ook niet mooi.

Aan de andere kant heeft de BB58 wel faux rivets, daar moet je van houden/tegen kunnen. Ik zie ze in de praktijk niet iig.

Wat betreft de uitstraling is de BB58 het helemaal voor mij. En hij zit echt heel prettig, voel hem amper. De datum is soms wel vervelend eerlijk gezegd. Dan moet je toch even op je scherm of telefoon kijken.

14 likes

Ik zou tweedehands bb58 scherp inkopen en als ie gaat vervelen na een tijdje verkopen met paar honderd € verlies om alsnog de omega te kopen!

Die omega draagt wel een beetje lomp

5 likes

Op het eerste gezicht zou ik zeggen de BB58. Any day of the week. Ik vind Mercedes- en Snowflake-wijzers erg helaas, maar het is wat het is. Als je dan naar de rest van het pakket kijkt heb je gewoon een mooie kleurstelling in een vrij OK kastgrootte.

Dat ik zelf als liefhebber van de vintage vibe liever een Oris Sixty Five of Seiko SPB143/5/7 zou nemen moge duidelijk zijn, gegeven de wijzers. Maar het gaat me ook om de prijs. Een daily beater moet voor mijn gevoel goedkoper zijn dan 2000 Euro.

Sterker nog, ik zie ze liever goedkoper dan 1000 Euro. Juist omdat het een beater is. In mijn ogen, en dat kan wat Calvinistisch overkomen, sla je een horloge van 3500 Euro niet tot snot.

Dat ik mezelf er niet aan houd demonstreert de bezel van mijn GS. :slight_smile: Maar goed, de GS Quartz heeft dan weer een uurwerk wat onderscheidend is. En daar wringt de schoen voor de BB58. Het is in generlei opzicht een onderscheidend horloge.

Dan kom ik binnen de merken die je noemt al gauw bij Omega uit. Die hebben met hun Co-axiale uurwerken wel weer wat leuks in handen. Helaas vind ik de “Bond SMP” modellen weer erg lelijk. Golfjes, skelet-wijzers, bolletjes, streepjes, extra kronen, het is een vormen-bonanza die me veel te onrustig is.

Blijft over de Seamaster 300 Master Co‑axial 41mm. Die is dan helaas wel weer een whopping 15mm dik, maar ik lees her en der dat het horloge niet zo hoog draagt als bijvoorbeeld een MM300.

Ik zou nog steeds een Seiko SPB, Oris Sixty Five, Rado Captain Cook of Baltic Aquascaphe aanschaffen, maar de Seamaster 300 Master Co-Axial is voor mij het enige alternatief waar (los van de grootte) waar ik een extra bedrag voor neer zou kunnen leggen.

• Simpele kast
  • Simpele wijzerplaat met eenvormige indices
  • Prachtige set wijzers
  • Vintage / klassieke uitstraling
  • Co-axiaal uurwerk

En met “simpel” bedoel ik niets slechts. Eenvoud is :+1: :+1:

18 likes

dank voor alle tips en het meedenken, wordt gewaardeerd.

Ik heb beide in het echt gezien maar niet om de pols gehad. Ik denk dat, zoals gesuggereerd, toch de enige optie is om ze een aantal keer te gaan passen bij de AD en dan een keuze maken.

Het wordt hoe dan ook een moeilijke keuze…

2 likes

Beide zijn top. Houd er rekening mee dat een ceramische bezel voor dagelijks gebruik veel slijtvaster is dan aluminium.

2 likes

Ik zou ze geen van 3en willen en zeker de Sub niet voor dat geld maar zou wel de TS adviseren te gaan voor wat hij echt wil, vandaar optie 3!

Edit: eigenaar geweest van een Sub 16610 en een SMP en die sub wint wel.

1 like

Zo’n Tudor is maar saai. Ga toch voor de Seamaster!

6 likes