Ik kan niet kiezen.... Tudor Black Bay 58 VS Omega Seamaster 300m

De gebruikte materialen, de technologie in het uurwerk, de details…

De Seamaster is een concurrent van de Sub die toevallig de helft kost, de Tudor is het trendy vintage model van het goedkopere zustermerk van Rolex.

Ja, ik weet dat het Seamaster fanboy ervan af druipt en dat geef ik ook gelijk toe. :sweat_smile: Maar voor mij zou dit echt een gelopen race zijn.

Maar: smaken verschillen en misschien heeft de TS een voorkeur voor neo vintage, in dat geval is de Tudor een prima keuze. De maat is inderdaad beter dan de Seamaster als je kleine polsen hebt. Hoewel de Seamaster kleiner valt dan 42mm suggereert.

Nogmaals: het zijn zulke verschillende horloges dat er echt gepast moet gaan worden!

5 likes

het aanmaken van dit topic heeft het niet makkelijker gemaakt, alleen maar moeilijker haha.
Had ik kunnen weten overigens… :slight_smile:

Het wordt dus passen, passen en nog eens passen. Hopen dat beide modellen op voorraad liggen bij de AD’s in A’ dam

2 likes

Denk dat een seamaster wel een pak dichter komt bij een sub dan een BB…

Ceramische plaat, ceramische bezel, mooi inhouse movement, band met fijnafstelling,…

Die sub is zeker niet 2 a 3 keer de prijs van een seamaster waard!

Maar, passen gaat voor jou denk ik de doorslag geven.

3 likes

Je hebt ook helemaal gelijk dat de kwaliteit van de seamaster 300m erg hoog ligt. Ik vind ook niet dat hij in kwaliteit voor een submariner onder doet. Sterker nog, op bepaalde vlakken vind ik de Seamaster beter in elkaar zitten. Zeker een betere koop prijs/kwaliteit technisch gezien.

Vind echter dat de bb58 op het vlak prijs/kwaliteit ook zeer hoog scoort. Zeker het uurwerk wat erin zit is echt top, en de afwerking is ook erg mooi.

2 likes

Ik heb sinds gisteren een Seamaster. Je moet hem natuurlijk eerst mooi vinden, maar de bouwkwaliteit vind ik boven verwachting. Echt enorm goed. Op rubber draagt hij bovendien echt heerlijk.

24 likes

Het zijn beide mooie horloges maar de BB58 vind ik gewoon niet heel bijzonder vergeleken met de techniek in de Seamaster. Ik zou zelf een meer ‘premium’ gevoel krijgen bij de Omega. En als je zoveel geld stukslaat op een ‘daily beater’ kan je maar beter elke dag een premium gevoel hebben als je naar je pols kijkt. En je verbazen dat er ondanks het gebeat nog geen krasje te zien is op de ceramische bezel

3 likes

Passen en proberen is sowieso wel een must met dit soort aankopen inderdaad!

1 like

Absoluut! :ok_hand:

@Demipeli ik draag de 300M sinds gisteren en vind 'm geweldig. Op rubber zit ie echt heerlijk (licht) om de pols.

Succes met je keuze. :+1: :wink:

19 likes

IK heb de BB58 en die zit gewoon heerlijk op de pols. De Omega Seamaster is ook een fraaie horloge maar valt bij mij altijd af door de “tranparante” wijzers.

Moet ik wel bij vermelden dat ik voorheen ook niets voelde voor de snowflake wijzers van de Tudor en nu wel content mee ben. Dus wellicht gewoon een keer proberen :slight_smile:

3 likes

oeff mooie foto’s!!

1 like

Maakt het de keuze makkelijker…of moeilijker? :grinning:

1 like

Verbaast mij niet. Mijn keramische bezel ziet er ook nog helemaal perfect uit. Dat spul zit net onder de hardheid van saffier. Echt top.

Mooi spul.

2 likes

Makkelijker !! :slight_smile:

6 likes

alleen maar moeilijker, haha!

Het is overigens wel heel fijn dat iedereen meedenkt. Wel weer wat nieuwe inzichten opgedaan in dit topic.

Van de mooie plaatjes van de BB en SM smelt ik wel helemaal weg zeg :slight_smile:

3 likes

De polls laten een landslide victory zien voor SM!
Lijkt me done deal :slight_smile:

1 like

En vergeet niet dat de gangreserve van de bb58 een stukje hoger ligt met 70 uur tegenover 55 geloof ik.

Edit: Uurwerk van Omega is wel hoogwaardiger op het gebied van afstellen en testen (metas).

1 like

Overigens denk ik dat het belangrijkste verschil zal zitten in de grootte (perceptie) van beide modellen.

De Seamaster met z’n 42mm tov de BB58 met 39mm. De SM draagt overigens wel meer als een 40mm door de zeer korte lugs…de l2l is zo’n 48mm en dat maakt 'm erg compact. Op de rubberen band komt het model m.i. het meest tot zijn recht…mooi contrast en niet zo’n bling monster als op de stalen band.

De BB58 daarentegen kan een perfecte maat zijn voor de juiste polsomvang. En het geheel op staal is een plaatje. Plus het is ook een strap monster…dus je kunt leuk afwisselen. Dat is denk ik een pré bij de BB58.

1 like

Je bedoelt uiteraard Omega… :slightly_smiling_face:

1 like

Omega test METAS dus dit is een typefout :wink:

2 likes

Dank! Omega is metas inderdaad. Foutje.

3 likes