Ik kan niet kiezen.... Tudor Black Bay 58 VS Omega Seamaster 300m

Even uit curiositeit, maar wat bevalt er niet aan de band? Zit zelf ook stiekem te kijken naar de Seamaster (ooit, ooit…)
Is een metalen band dan geen optie?

1 like

Leuk heh dat Metas certificaat…ik heb het gisteren uitgebreid zitten bestuderen. :sunglasses:

Gelukkig slaat een datum op een duikhorloge als een lul op een drumstel en is de keuze nu al wat makkelijker.

Ik heb een 14060 en beide BB58’s gehad. Ik kies een 58.

8 likes

Weinig mis met de band. Maar voor mij persoonlijk wordt het geheel dan veel té bling. Juist op rubber is het bling van kast en plaat perfect gebalanceerd als geheel. Blijft natuurlijk persoonlijk heh…

1 like

Geen ervaring met de bb58, wel met de Seamaster en die is echt prachtig! Heeft alles wat een horloge moet hebben en eigenlijk niet erg duur voor wat je krijgt.

2 likes

Heb je de Tudor GMT al eens overwogen? Dan heb je wel een datum en ik vind m persoonlijk leuker dan de toch wel saaie BB85.

13 likes

Ik snap dat nooit. Onder water is een datum inderdaad niet belangrijk maar bij een dagelijks horloge toch juist wel fijn? Zelfs een duikhorloge draag je vaker boven dan onder water.

13 likes

Absoluut!

2 likes

hier sluit ik mij ook bij aan

2 likes

#metoo

2 likes

De metalen band van de Seamaster tapered niet en vind ik een beetje log… Het is gewoon niet mijn smaak.

1 like

Deze vind ik ook erg mooi, nadeel is wel dat hij een stuk dikker is, waardoor hij voor mij afvalt.

Een duikhorloge is om mee te beuken, niet om op kantoor mee te zitten. Ik heb het idee dat jullie van toolwatches een sieraad willen maken.

4 likes

Dat is wel een knappe!

1 like

TS is op zoek naar een daily beater, dat klinkt alsof een ‘duikhorloge’ daar perfect voor is. Waterdicht, je kan dingen timen met de bezel en kan tegen een stootje. Of mag je horloges met een minuten bezel alleen maar onder water dragen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Duikhorloges in dit segment zijn geen toolwatches maar sieraden die je niet hoeft te babysitten. Als een duiker een toolwatch nodig heeft koopt ie een Seiko, G-Shock of gebruikt ie zijn duikcomputer.

Edit: nu ben ik toch wel benieuwd aan wat voor gebeuk je jouw ‘toolwatches’ blootstelt…

4 likes

Ik snap wat je zeg Han. Eerlijk gezegd heb ik een tool watch nooit als tool gebruikt. Ik koop ze puur omdat ik ze tof vind en omdat ze tegen een stootje kunnen.

Mijn nieuwe duiker zal dan ook inderdaad meer achter een bureau worden gedragen dan onder water

1 like

Ik begrijp niet waarom je niet opteert voor de Pelagos, toch zoveel interessanter dan de Tudor Black Bay die je zelf voorstelt.
Ik zou voor een witte Seamaster gaan of anders die Tudor GMT.

1 like

Persoonlijk vind ik de Omega wat te lomp.

8 likes

Mag ik hem al terugkopen?

6 likes

Een nieuwe duiker als een submariner of seamaster heeft ook vrij weinig meer met duiken te maken. Is mijn inziens meer een juweel dan een toolwatch.

Zijn meer deskdivers.

6 likes