Ik kan niet kiezen.... Tudor Black Bay 58 VS Omega Seamaster 300m

7 likes

:point_up_2:Dit moet hem zijn! @Lugs

2 likes

Nee :grimacing:

4 likes

Ik meen dat deze ook in 42mm komt. Buiten de 39.5 en de knoepert 45.5?

1 like

Ja die bestaat er ook van.

2 likes

Dat meende ik al. Nou heb ik zelf de AT 38.5 met 8800 erin. Ze hebben gelukkig de dikte aangepast tov de 41mm. Hebben ze die moeite ook genomen bij de PO’s. 45.5 tov 42?
Edit 37.55-15mm
42-15.7mm
45.5-16.5mm

2 likes

Ik ben ook uiteindelijk voor deze gegaan (Seamaster 300 master coaxial) toen ik recent een keuze moest maken voor een duikhorloge dat ook als dagelijks horloge gedragen kan worden. Het is wel een wat dikker horloge. Vanwege de vorm van de kast draagt hij op mijn 19cm pols echter prima. Al moet ik daar wel gelijk bij zeggen dat ik bij dit soort duikhorloges wat “chunkiness” wel kan waarderen. Als het je tegen staat is het misschien niet het horloge voor je.

De Black Bay 58 en Seamaster 300m waren ook horloges die ik heb overwogen. Al was het maar dat ik het gevoel had dat ik ze vanwege hun populariteit toch even moest uitproberen. Je geeft in de post aan dat je ze “al even in het echt hebt gezien”. Ik zou je toch aanraden (als je dat nog niet hebt gedaan) om iets meer tijd te nemen en ze ook echt op je pols uit te proberen. Dat maakte voor mij de keuze een stuk makkelijker

3 likes

De Pelagos, een heul gaaf alternatief!

De BB58, ook lekker!

1 like

ziet er super goed uit, kan niet anders zeggen!

Het heeft voor mij alleen niet het wauw effect wat de BB58 en SMP hebben.

Het zijn voor mij qua stijl wel twee heel verschillende horloges. De SMPc vind ik echt een modern duikhorloge. Sportief duikgereedschap. De BB58 valt naar mijn mening meer in de vintage geïnspireerde ‘heritage’ categorie. Daarmee is het voor mij meer een ‘sierraad’, als je begrijpt wat ik bedoel. Wellicht heb je er iets aan in je keuze door te bedenken wat beter bij je zou passen :grin:

2 likes

ik zou voor de blauwe seamaster 300m in het blauwe gaan. het model voor de golfjes op de dial.

1 like

Ik heb beide gehad.

De Omega was iets te groot voor mijn dunne polsen. Dus daarom is die snel weer mogen gaan. Ook best zwaar op staal band. Uurwerk is wel heel mooi en zichtbaar dus da’s een bonus. En tov Rolex sub veel waar voor t geld en ‘makkelijk’ verkrijgbaar. Stalen band heeft een duikers extensie dus ipv met tools aan de slag gaan, kan de band op maar gemaakt worden zonder in bepaalde mate. En best goede lume. Denk dat mocht ik nog eens voor een Omega sportswatch gaan ik voor een AT zou gaan maar dat ff terzijde.

Dan de Bb58. Heeft t veld moeten ruimen voor mijn grail. Mooie maat , hele goede lume. Snowflake wijzers is een kwestie van smaak maar vind ik prima kunnen. Vind m tov de Omega wel wat saaier en als ik vandaag de dag de knoop zou moeten doorhakken zou ik de bb58 blue er zeker naast willen hebben liggen.

Dus lastige keuze: Op technisch vlak wint de Omega t voor mij Zichtbodem, spannender, Metas certificatie, extensie in de band zonder tools. Mja list ook een andere league.

Als ik echt zou moeten kiezen denk ik dat ik voor de blauwe 58 zou gaan :wink:

4 likes

Jawel :ok_hand:

8 likes

Zoals het ook met onroerend goed is, er zijn drie dingen bepalend voor hoe je een horloge ziet:

• Passen
  • Passen
  • Passen

Om Rutger Bregman te parafraseren: All the rest is bullshit in my opinion.

Een goeie vriend van me was helemaal van de Omega, gebaseerd op foto’s. Hij zou samen met z’n zakenpartner een horloge van rond de 8K per kop kopen voor hun 12.5 jarig jubileum.

Als klant en vriend van de goede man heb ik 'm verteld dat ie veel te veel aan me verdient met z’n Macan en z’n horloges. Terzijde.

Na veel discussie en om en om is hij na een dag passen in Amsterdam bij de IWC Portugieser uitgekomen. Omdat Omega 'm in het metaal erg tegen viel.

Ga meer passen. Pas ook modellen die je nu niet op het netvlies hebt. Pas eens een horloge waarvan je nu vindt dat ze kut zijn, of van een merk wat je op papier niet aanspreekt.

Want ja, als je het echt niet weet zou je eigenlijk geen van allen moeten kopen. Omdat geen van allen je genoeg bij de keel gegrepen heeft.

4 likes

Mooi gezegd. Ik denk dat je gelijk hebt. Binnenkort dus weer een uitje naar de AD.

Thanks!

1 like

Als nieuw niet hoeft kan je ook naar een ouwe Seamaster kijken.
41mm kast
11mm hoog
Speedmaster band
Klassieker in wording

Groeten
Rutger

9 likes

Sluit ik me helemaal bij aan. De seamaster heeft echt veel meer wristpresence. De BB is veel meer een grijze muis.

3 likes

dat is zeker een optie! welke referentie is dit?

:point_up: dit

Hands down

2 likes

Moet ik ook toegeven

1 like