EigenLijk geen lastige keuze. Tudor is toch iets lager nivo.
Omega en Rolex zijn dezelfde nivo, maar Rolex zit door zijn hype in een andere prijsklasse terecht gekomen.
Maar qua specs, historie en kwaliteit doet de omega SM niet onder voor de Rolex.
De tudor is echt een up and coming merk geworden. Momenteel Nog een lager nivo dan Rolex en omega, maar stijgt wel naar toe.
Grootste stap is het werken met manufaktur uurwerken bij Tudor.
Er is dus een verschillende reden van het prijs verschil tussen de 3 modellen.
Uiteindel8jk zou het mij niet verbazen dat Tudor dichter bij Omega komt qua prijzen dan Omega bij Rolex.
Maar uiteindelijk kies ik toch voor de SM boven de bb58. Net als de submariner heeft de SM echt meer een toolwatch vibe dan de BB58.
Anyway ik vind de witte SM echt geweldig. Dan zou ik wel voor de stalen band gaan. De rubber of andere straps kan je van andere merken kopen. Maar stalen banden van de merk passen het best en ss band achteraf kopen is vaak belachelijk duur,
Ik denk dat Tudor momenteel op kwaliteit zeker minimaal op het zelfde nivo zit en qua verzamelwaarde denk ik ook. Prijzen (ook nieuw) van Tudor gaan komende jaren alleen stijgen
Overigens zit ik met een zelfde dilemma, alleen hangt het bij mij tussen een Tudor Bronze en Breitling SuperOcean.
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Omega is niet van hetzelfde niveau als Rolex. Als Omega van hetzelfde niveau was als Rolex, dan hadden ze de prijzen ook Rolex gemaakt. Maar dan worden er geen Omega’s meer verkocht. Ik vind het eigenlijk een non-discussie om het over niveau te hebben. Je koopt een horloge omdat je het mooi vind en niet vanwege het niveau. Als je een horloge vanwege niveau koopt, koop je een Patek Philippe, Vacheron Constantin, Lange & Söhne, Rolex of Audemars Piguet. Ik persoonlijk vind de Seamaster helemaal niks. Ik ben meer van de klassiekere horloges.
TS stelde de vraag anderhalf jaar geleden he. Prima om een merk x vs y discussie te gaan voeren in een random draadje maar denk niet dat het voor TS nog relevant is.
Klopt. Maar bij Rolex kan je dat toch lastig stellen. Meerdere aspecten bepalen overigens kwaliteit. Ferrari is ook een top merk, maar kwaliteit laat bij Ferrari ook wel eens te wensen over.
Dat klopt wel en er spelen zeker ook andere zaken zoals merknaam mee bij het bepalen van de (markt)prijs, maar dat neemt mijn punt niet weg.
Een Sub kost ongeveer 2 keer zo veel als een recente Seamaster, en naar mijn gevoel heb je toch echt niet 2 keer zo veel horloge in de handen…
Wat Tudor betreft heb ik enkel een Prince Day Date en nog geen ervaring met meer recente modellen. De BB58 doet het net niet voor mij, niet echt spannend genoeg. Voor de Pelagos daarentegen heb ik altijd een soft spot gehad.
Ik heb te veel slechte verhalen gehoord over onderhoud en onderhoudskosten van een Omega. En dan vooral met betrekking tot de Speedmaster reduced. Of ze waar zijn of niet, dat zijn voor mij redenen om Omega links te laten liggen.
De reduced met zijn modulaire binnenwerk is inderdaad wat kostelijker om te onderhouden maar dat geldt voor elk horloge met datzelfde binnenwerk. Plus, gezien de reduced al een hele tijd niet meer in productie is lijkt me dat een slechte benchmark voor de huidige producten.