Ik merk dat ik twijfel… Speedmaster, BB58 GMT of toch Rolex GMT?

Hoi allemaal,

Ik merk dat ik een beetje vastloop in mijn eigen gedachtegang, dus ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen.

Mijn Explorer(s) draag ik met veel plezier en die zitten voor mij echt in de “altijd goed”-hoek. Juist daardoor twijfel ik over wat daar logisch naast past. Ik zoek geen vervanging, maar iets dat ik er ook écht bij ga dragen en niet alleen “voor erbij” is.

Aan de ene kant blijft de Speedmaster trekken. De klassieker spreekt me aan, maar ik vraag me af hoe dat in de praktijk uitpakt naast een Explorer. Ik heb zelf de Swatch 1965, die ik op een NATO draag. Die pak ik juist graag als ik geen “duur” horloge om wil, vooral in de zomer. Dat maakt me alleen maar nieuwsgieriger hoe een echte Speedmaster zich dan zou gedragen in het dagelijks gebruik.

Aan de andere kant kijk ik naar de Tudor Black Bay 58 GMT. Op papier lijkt dat heel logisch, maar ik ben benieuwd hoe dat voelt naast een Explorer 2 Polar met ook de GMT functie en of je ’m dan ook echt pakt.

En dan merk ik dat ik mezelf er ook op betrap dat ik steeds vaker naar een gebruikte Rolex GMT kijk. Niet omdat het “moet”, maar juist omdat ik benieuwd ben hoe zo’n horloge zich houdt als je ’m echt gebruikt en niet spaart.

Ik heb ook diverse IWC Pilots omgehad, maar met mijn dunne en vooral platte polsen draagt dat voor mij niet fijn.

Ik ben dus vooral benieuwd naar jullie ervaringen:
– welke horloges verrassen je positief in het dagelijks dragen?
– welke dacht je vaak te pakken, maar bleef toch liggen?
– en wat werkt goed naast een Explorer, zonder dat het teveel overlap wordt?

Benieuwd hoe jullie dit ervaren hebben.

Groet,
Bas

10 likes

Deze horloges zijn zo verschillend dat ik denk dat je nog even moet wachten met een aankoop.

13 likes

Koop een vintage Rolex GMT, pepsi vintage.

4 likes

Dan zal dat waarschijnlijk altijd zo blijven (en terecht, ze zijn niet voor niks mateloos populair :ok_hand:t4: ondanks een aantal overdreven haters op een horlogeforum :smirk:).
Totaal wat anders dan je Explorer, en koop er wat goedkoops bij voor

Swatch eruit, Speedmaster en één of andere Seiko of Citizen voor een paar honderd erin.

2 likes

De Swatch is leuk voor de zomer en op festivals, de speedmaster wordt echt een aanvulling. Alleen dan de vraag zwart of wit?

Ik denk dat je de Speedy Pro zal moeten ervaren om te weten of het voor jou de eeuwige hype waard is.

Is een horloge als de Seiko 5 GMT SSK003 of SSK019 de moeite als betaalbare zomerse beater en tevens kijken of een meer kleurrijke bezel je aanspreekt?

2 likes

Meestal dunne horloges met korte L2L

Speedmaster was de meest opvallende

Iets kleurrijk, of een lichte plaat

1 like

Wat bedoel je hiermee? De Rolex Explorer?

Ik ben het wel met @Horlogemakker eens.

Verder denk ik dat veel mensen het wat ingewikkeld maken. Koop iets wat je mooi vind en bij je lifestyle past.

Het is niet meer en niet minder.

Ik heb echt een zwak voor horloges die ik in de ‘board room’ kan dragen maar ook mee kan sporten, zwemmen, douchen and whatever. Dan past een speedy voor mij weer niet :slight_smile:

2 likes

Deze natuurlijk

2 likes

Koop ze in volgorde van welke je het mooist vindt. Face it, op den duur komen ze alledrie.
:smile:

2 likes

Chronograaf heb je nog niet en ik lees in jouw woorden al 3 keer het woord “Speedmaster”. Denk dat je het al weet :sunglasses:

Die zit sowieso in

15 likes

En die witte gaat ook op rubber heel goed!

14 likes

No brainer Rolex GMT! :sunglasses:

2 likes

Eerst even een vraag, welke explorer heb je? En welke gmt kijk je naar? 4, 5 of 6 digit? Ik heb zelf namelijk een 16570 polar en een 16710. Ik pak ze allebei. En totaal geen last van overlap.

1 like

Op het moment heb ik de 40MM explorer 2025 en de Explorer 2 polar 2023

5 likes

Ik heb laatst de GMT bruce wayne mogen proberen bij de AD, deze vind ik perfect maar helaas. Nu zit ik te kijken naar de 116710LN of heel misschien de Batman (116710BLNR)

1 like

Ik ga deez maar even volgen. Zit zelf ook in dubio om in het komende jaar iets moois te kopen. :blush:

2 likes

Je hebt al wit en zwart dus.

Iets net op leer lijkt een goeie aanvulling, en kleur natuurlijk. En waarom geen chrono?

5 likes

Jij bent toe aan weer een Rolex. Maar dan vintage.

Uitstapjes naar tudor of omega gaan jouw behoefte niet bevredigen op lange termijn.

Gmt 1675 Rolex. :+1::grin:

7 likes

Kan toch niet een vierde Rolex gaan kopen, iets of wat diversiteit mag toch ook wel? :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like