Speedmaster!
Ah Okej 6 digit, daar kan ik niet over mee praten. Niet mijn kopje thee. Ik kan wel zeggen dat een 16710 echt top is. Want je kan inserts wisselen.
Fuck diversiteit. Je bent een Rolex fanboy of niet ![]()
Tijd voor wat
inderdaad. GMT complicatie (de Explorer II is geen pure GMT, maar ok) heb je al, wit en zwart, 2x op Oyster. Tijd voor een chrono, ander merk, iets op leer?
Qua Speedmasters heb ik nog een mooie suggestie voor je die relatief betaalbaar is. Panda en rosé (Sedna) goud. Op leer of, als je de extra euro’s wil neerleggen, op bracelet. Mooiste van de two-tones als je het mij vraagt.
En toch wel echt divers naast je huidige duo.
Plaatje van chrono.
Die kost toch 5-8x zoveel als die 58? ![]()
Ik heb een Speedy 3570.50 gehad. Toen ik hem verkocht wist ik dat ik een cal 3861 terug ging kopen. Die gaat er in 2026 sowieso komen.
Heerlijk horloge, dat ik op veel momenten mis vanwege zijn diversiteit en … strapslut capaciteiten.
Om te checken of ik een Tudor GMT zou lusten heb ik een hommage van San Martin gekocht. Deze bleek op veel vlakken beter te zijn dan het origineel van Tudor. Kastafmeting, band, clasp, noem maar op.
Deze ging binnen 2 weken weer int blauw. Dus ik wist dat dit niet mijn horloge was.
M’n BB Pro vond ik uiteindelijk toch te dik, dus ALS er een GMT terugkomt, is het een 16710 Coke.
Op leer vanaf 10K op chrono. TS geeft zelf aan GMT Bruce Wayne budget te hebben dus dat zal geen probleem zijn.
Het is de two-tone he? Geen full gold.
Hmm, ik zag enkel 26k of meer…
Dat is de full Sedna gold denk ik ![]()
Referentie van de two-tone op leer is 310.23.42.50.99.001
Doe een mooie Benrus ( Bullit uitvoering) of Hangart en draag die dagelijks. Er is zoveel meer dan al die merken als Rolex, IWC etc
Die kleur is wel heel anders dan ik hem ken van 'n OF-lid

ftfy ![]()
Ik had laatst een Mark XX om en volgens mij is de lug-to-lug kleiner dan bij mijn Mark XVIII. Heb je die al eens geprobeerd?
…hoewel ik vermoed dat het toch wel een van de andere keuzes gaat worden ![]()
Ik denk dat een
en een
teveel overlap hebben. Dat zal, denk ík, ernstig ten koste gaan van draagtijd van ‘de mindere’ van het stel.
(TAG) Heuer Carrera.
Ik lees in jouw bio, dat TAG Heuer ook je eerste echte liefde was. Dus dan is de cirkel rond!
(TAG) Heuer maakt natuurlijk mooie en kwalitatief uitstekende horloges en ontwikkelde diverse baanbrekende innovaties, zoals het kroon-aangedreven opwindsysteem en oscillerend rondsel. Verder is het merk natuurlijk van oorsprong ook dé toonaangevende speler, als het gaat om tijdmeting in de autosport. Meer geïnteresseerd in ruimtevaart? Wat niet veel mensen weten, is dat Astronaut John Glenn in 1962 een Heuer stopwatch droeg, aan de buitenkant van zijn ruimtepak, waarmee Heuer het eerste Zwitserse horlogemerk in space werd. Verder stond het merk aan de wieg van de automatische chronograaf.
Een ‘echte’ vintage Carrera, een '90s/'00s reissue, een van de LE’s uit de early '20s of een exemplaar uit de recente glassboxserie, draagt top en ziet er sowieso geweldig uit! Ik zou het wel weten.

Blancpain Fifty Fathoms Trilogy GMT (40mm en 100 uur gangreserve). Combineer ik (ook) met explorer 2 en alles op tropical rubber banden
Groot Rolex fan hier maar ik zou toch eens een Speedmaster proberen.
Jaren 80/90 met fraai patina kost op dit moment echt weinig en vind je het niets dan verkoop je hem door voor hetzelfde geld.
Die Tudor gmt ga snel op uitgekeken zijn vermoed ik.
Niks mis met een 4de Rolex. Nu vintage. Dat draagt toch anders. En als je dan toch een uitstap wilt, want natuurlijk mag dat, Dan een Patek. ![]()
![]()
Ok ok. Met deze tag heb je een goed alternatief voor de speedmaster ![]()
Maar dan is de OG wellicht nog cooler en ook nog eens goedkoper
Alhoewel de echte OG wellicht het allermooiste is met zijn handuurwerk. (Obsedded met hand chrono’s hier).
Koop gewoon wat je mooi vindt. Ik heb alleen maar horloges met grote overlap omdat ik alleen specifieke maten lekker vind dragen en bepaalde soorten ontwerp mooi vind. Vroeger dacht ik ook in termen van overlap, dan bedacht ik welk type of kleur horloge mijn verzameling nog “nodig” had. Onzin. Het kost je alleen maar geld, die neurose.
De Explorer II draagt erg fijn. Rolex maakt niet de kleinste, maar wel mooi platte GMT horloges. Aangezien de BB58 GMT net een millimeter of twee kleiner is maar ook mooi plat blijft zal dat prima dragen.
De Speedy is wat zaaddodend, maar draagt wel verbazingwekkend goed omdat hij gedrongen is. Een Speedy kan iedereen dragen, ook aan is hij nooit wat hoger dan de Explorer II. Hij is daarmee ook wat meer topzwaar.
Ik vind een zwarte Speedy wel discreet, en een bandenslet. Zet hem op een mooi leren bandje, en het misstaat bij een overhemd niet, terwijl de GMT’s die je noemt echte vrijetijds horloges zijn.
Nu haat ik Mercedes en Snowflake wijzers, dus zou ik de Speedy pakken uit dit trio.
Maar mijn echte antwoord zou zijn dat je een Santos de Cartier medium wilt, of een Zenith el Primero 38mm in de reverse panda uitvoering. ![]()
You can thank me later, for real bruv.