Ik merk dat ik twijfel… Speedmaster, BB58 GMT of toch Rolex GMT?

Ik wil heel graag naast mijn Speedmaster een Explorer. Helaas nog niet de middelen ervoor aangezien er andere dingen gaan gebeuren, maar ik ben van mening dat de twee heel goed naast elkaar kunnen.
Dus mijn stem gaat uit naar de Speedmaster. Wellicht kan ik je overtuigen met wat plaatjes? :grin:

17 likes

Oh ja… deze moet dan ook nog even geshowed worden. Heerlijk zo naast elkaar! :heart_eyes:

12 likes

Wat ik persoonlijk niet fijn zou vinden aan n speedy is t dagelijks moeten handopwinden. Om af en toe dragen wel te doen, maar niet dagelijks met die kleine kroon.

3 likes

Goed punt.
Echter is het maar net hoe je in de wedstrijd staat. Je kunt het ook de charme vinden van het horloge. Door het opwinden van zo’n mooi technisch uurwerk heb je dagelijks een privémomentje met het horloge. :innocent:
Dat de kroon van de Speedmaster klein is en niet veel grip biedt ben ik helemaal met je eens.

2 likes

De hommage van San Martin is beter dan het origineel (Tudor BB)? Kan iemand dat bevestigen? Want ik ben ah sparen voor het origineel, dus dat komt wel binnen :sweat_smile:

1 like

Vond ik wel.
Ik heb op m’n Insta destijds een lijstje geplaatst met voor- en nadelen.
https://www.instagram.com/p/DGtYFnfOIdt/?img_index=3&igsh=MXd4N3lha2hmbXdoYQ==

Vel je eigen oordeel en kijk wat je zelf belangrijk vindt

2 likes

Daar ging t me ook vnl om, de onhandigheid vd kleine kroon.

Net als dat n Radiomir met 6497 uurwerk me geen goed idee lijkt als dagelijks horloge. Wel grote kroon, maar die moet je dus elke keer open en weer dichtschroeven, wat me funest lijkt v t schroefdraad.

De charme v t dagelijks zelf opwinden kan ik me wel iets bij voorstellen. Toch wint bij mij n automaat, omdat ik t praktischer vind en ook t idee leuk vind dat ie opgewonden wordt wanneer ik beweeg.

2 likes

Ben zelf met de Speedmaster begonnen, een paar jaar daarna kwam de Explorer 1 in 39mm en kort erna de gewone Black Bay 58

[quote=“BvanM, post:1, topic:588925”]
– welke horloges verrassen je positief in het dagelijks dragen?

• Voor mezelf vind ik de Black Bay, heb deze wel op de Ranger band. Dus qua draagcomfort is dit top! De Speedmaster draagt ook heel comfortabel.
  • Sinds ik de Black Bay heb, blijft de Explorer eerlijk gezegd wel het vaakst in de doos zitten.
    De Speedmaster draag ik eigenlijk niet dagelijks. Eerder wekelijks of soms zelf maar enkele keren in de maand, maar dit is al zo sinds ik deze heb.
  • naast een Explorer gaat eigenlijk alles, uiteindelijk ligt het allemaal aan smaak en wat je zelf wilt, dat is ook het leuke aan de hobby om dit uit te zoeken.:wink:
7 likes

Top keuze!

Wat houd je tegen om de Polar ‘echt’ te gebruiken?

Klinknagels op de band, meh.

Alles wat niet te groot, waterdicht en relatief nieuw is.

Tudors, BB41 diver, BB36 smiley, DD TT. Oris BCPD (het enige horloge waarvan ik ooit ben vergeten dat ik hem had). Vintage en niet waterdicht, alleen op kantoordagen of avondjes restaurant.

Alles, zou zelfs nog een zwarte 16570 met lugholes overwegen om erbij te nemen.

Onderaan de streep blijf ik dit echter altijd vreemde kwesties vinden. Aankopen die theoretisch perfect afgewogen zijn op specificaties en meningen van derde. Terwijl het voor 95% van de gebruikers inherent luxe hebbedingetjes zijn. Waarom deze irrationele aankopen proberen te rationaliseren? Gewoon kopen wat klikt!

1 like

En voor de rolex gmt heb je ook al de speedmaster en tudur 58 gmt en nog geld over. En idd, of de gmt 58 dan gepakt wordt naast de explorer? Blijft eigenlijk over de speedmaster pakken.

1 like

Ik denk dat als ik het zo zie en hoor toch maar eens een speedmaster zwart op staal moet gaan proberen!

2 likes

niest alleen de krasjes overal vindt ik erg jammer altijd.

Dat en de speedmaster licht beter op de pols denk ik…

Dan ga ik liver voor een echte GMT maar dan is mijn budget een beetje krabjes.

Heel gaaf, zie ik daar nou een snoopy 55th anniversary in de box op staal (rechts onder)?

En wat als je het over een andere boeg gooit? Hoor je zeggen dat je ook “fan” bent van de GMT.
Wellicht is de Longines Spirit Zulu time 1925 iets voor je. Dan heb je echt een stukje GMT historie om de pols waar de rest van afgeleid is door de tijd heen?
https://www.longines.com/nl/p/watch-longines-spirit-zulu-time-l3-803-5-53-6

1 like

Niet helemaal mijn ding met de kopere of bronzen accenten er in.
Deze wil ik wel eens gaan proberen
https://www.longines.com/nl/p/watch-longines-spirit-zulu-time-l3-812-4-93-6

Nahhh. Gewoon niet doen :wink:

Vind je hoogstens een week of 2 leuk gelet op hoe je het topic bent gestart

1 like

Hahaha dat kan idd

1 like

Ja die blauwe is ook echt top, prachtige dial gewoon keer om de pols proberen en je kan hem ook zo meenemen zonder gedoe

1 like

Gewoon gaan passen. Plaatjes en filmpjes kijken is niet hetzelfde.

2 likes

Ik ga morgen naar Schaap Citroen eens kijken wat ze hebben en wat ik mag proberen.

3 likes