Ik moet het ff kwijt

goh, is anderzijds ook iemand die zijn prijzen tamelijk goed zet, hij redeneert waarschijnlijk “ik krijg ze wel met minder moeite kwijt”. Uiteindelijk zou ik er nog kopen.

Het is ook echt een waslijst aan nogal “inquisitive questions”. Bijvoorbeeld nummer 4 - je denkt echt dat-ie je horloge gaat timen in alle posities voor je…? Terwijl - als eerder geschreven - hoe meer er gevraagd wordt, des te kleiner de kans op verkoop. Vanuit een kritische koper snap ik je maar inderdaad, zoals SuperC al schreef - let even op wat je vraagt bij iemand met zo’n goede reputatie.

11 likes

Ding verkoopt ie gewoon aan een ander.

Tis ook geen enorm bedrag voor een horloge.

All-time low, deze… :sweat_smile:

1 like

vraag 4 is relevant omdat ik dan weet of ik service moet gaan doen. als ik het horloge aankoop voor 4600 euro en ik moet voor 1000 euro nog service laten doen, dan is dat wel relevant. als het horloge goed loopt en de waarden zijn goed, dan kan het nog wel even vooruit.

Ja geweldig :partying_face:

1 like

Ik zou altijd uit gaan van een servicebeurt. Tenzij er aantoonbaar de laatste pakweg 3 jaar eentje uitgevoerd is.

1 like

Het zijn wel erg veel vragen. Ik zou overal goede foto’s van vragen, dan kan je een hoop vragen zelf al beantwoorden. Zou lekker in de buurt kopen. Ook gezien zijn reactie, dit horloge lekker vergeten en dit links laten liggen.

Je bent aardig negatief over deze handelaar. Waarom is dat precies? Alleen omdat hij je (netjes) heeft afgewimpeld? Of was er nog meer?

Wat jouw standpunt betreft moet je misschien eens nadenken hoe het er vanuit zijn perspectief uitziet. Je vindt het kennelijk lui of een rode vlag dat hij jouw geld niet wil. Vanuit zijn perspectief is het best logisch. Je bent nog geen betalende klant maar een potentiële klant. Daarbij is jouw mail een duidelijke indicatie dat hier veel tijd in gaat zitten met een kleine kan op een verkoop. Er vanuitgaande dat deze handelaar meer horloges verkoopt in een week kan hij dus beter zijn tijd besteden aan kansrijkere interacties.

Daarbij snap ik je insteek ook niet eigenlijk. Het lijkt alsof je de meest vergezochte risico’s wilt uitsluiten. Dan kun je beter gewoon niet online/ongezien kopen. Doe je dat wel, vraag dan gewoon bevestiging van de geadverteerde staat en vraag of er bijzonderheden zijn. Klopt het achteraf niet, dan kun je het retour sturen. Daar heb je al die lappen tekst niet voor nodig

12 likes

Grappig dat je hier verschillende perspectieven ziet. Dat mag natuurlijk. Ik vind 4600 euro veel geld maar blijkbaar vinden een aantal dat je voor dat bedrag geen moeilijke vragen mag stellen (die niet moeilijk zouden moeten zijn als je als handelaar weet wat je verkoopt).
Just my two cents. Gelukkig heb ik ook hele goede online handelaren ontmoet die wel service boden en open waren over hun handelswaar.

2 likes

Laat gaan …

Hij opent er zelf een topic voor… krijgt wat spiegels voorgehouden en reageert dan geërgerd :man_shrugging:

24 likes

:rofl: :rofl: zo das duidelijk.

Ik vind dat hij heel open is: dit horloge voldoet niet aan jouw verwachtingen. Je zou willen dat meer handelaren zo eerlijk waren.

2 likes

Hij opent het topic omdat hij wat kwijt wil. Daarover is hij in de titel eerlijk. Ondanks de oproep in de afsluiting van zijn eerste bericht staat hij absoluut niet open voor enig redelijk tegengas. :man_shrugging:

Als je dingen kwijt wilt, beetje afhankelijk van de staat, kun je het naar de kringloop brengen of de stort. Hij is sinds 2018 lid en wist derhalve waar hij aan begon :joy:

1 like

Het lijkt me een vragenlijst van een AI model, dus als verkoper zou ik er ook geen zin hebben en het respectievelijk afwijzen.

1 like

En dat haal jij uit het antwoord van de verkoper?
Ik zou het eens proberen om te draaien en je af vragen waarom je , in jouw optiek, een niet gewenst antwoord hebt gekregen

3 likes

Grotendeels anders dan jijzelf, dus. Maar hee, dat zijn dan geen wenselijke reacties… :man_shrugging:

Het is maar een horloge. Wees blij dat je met duizenden euro’s kunt strooien voor iets dat je totaal niet nodig hebt, want je hebt er al een. Of vijftien. Of dertig. Ik ben zelf ook schuldig daaraan hoor…

5 likes

O.k., je hebt als koper ‘onderzoeksplicht’. Maar er is ook zoiets als ‘buy the seller’. Verder, de zeer uitgebreide en gedetailleerde vragenlijst schreeuwt ‘high-maintenance’. Daarnaast gaat het hier om een 20 jaar oud horloge(!). Het is al gezegd, maar TS, koop nieuw bij een AD of een mooie gebruikte bij een van de hier bekende en hooggewaardeerde handelaren. Dan beperk je maximaal de mogelijke risico’s waarvoor jij duidelijk vreest (en dat mag, natuurlijk). Succes!

6 likes