Hij is weg ![]()
Beetje humor mag niet op het forum.
Soms jammer.
Junior is streng.
Maar verder een enorm aardige vent trouwens. Jur idem dito. Beiden ontmoet in de loop der jaren - in vrede. ![]()
Precies dit.
Als ik jou was zou ik niet online kopen. De kans dat iets aan jou verwachtingen gaat voldoen lijkt me klein. En ik denk dat de verkoper dit ook zo ziet.
Ik kies er voor om niet meer te reageren. Heeft niet zo veel zin gezien bepaalde reacties hier. Ik moest het ff kwijt en daarmee is voor mij veel duidelijk geworden. Topic mag dicht.
Ik ben juist bang van niet. ![]()
Ik zal delen hoe de aankoop van mijn panerai ging, vind dit meer passen bij panerai
:
Ik had een marktplaats zoekopdracht naar Luminor actief. Ik overwoog er weer eentje.
Ik zie een vage advertentie. Geen pam referentie. Twee verschillende foto’s van een achterkant met beetje vage positie serienummer.
Geen papieren.
Contact gelegd, bleek een Russische weduwe.
Voor de meeste mensen rode vlaggen parade denk ik.
Contact leek echter open en eerlijk en ik heb wel een punt van ontbrekende papieren of enig authenticiteitsbewijs gemaakt. Rare foto’s bleek AI van marktplaats te zijn. Mijn punten werden serieus genomen, zodanig dat ze advertentie verwijderd had totdat de papieren gevonden zouden zijn.
Ik ben in contact gebleven en gaan kijken. De referentie was ik achter en ik kan daar geen fake pogingen van vinden. Zeker weten authentiek zodra ik hem beet had. Inmiddels ook aantoonbaar geauthenticeerd via panerai. Papieren worden nog naar me gestuurd als ze terecht zijn en dat geloof ik echt want ik had al bijna de verkeerde van een andere referentie gekregen.
Soms moet je wat proberen, zeker als de prijs er naar is.
Ik ben een favoriet rijker en een horloge met verhaal.
jawel hoor echt waar. Ik heb al heel veel online gekocht en ook in de handel verkocht en nooit zo’n reactie gehad. Dat moest ik ff kwijt
Topic kan dicht.
Ik vrees dat je een vrijdag topic gestart bent hoor ![]()
Zeker als-ie blijft reageren, wat-ie niet meer zou doen. ![]()
Ik sluit me hierbij aan. Nee geintje maar ik kan me het goed voorstellen.
Hier ook bij. Nog niet zo heel veel horloges verkocht, ik denk een stuk of 7/8… maar mensen die zo veel vragen stellen zijn vaak op zoek naar
-een reden om het horloge niet te kopen
-een reden om een enorme hap uit de vraagprijs te krijgen
Nog NOOIT heeft dit tot een verkoop geleid. Als ik mezelf ff op de borst mag kloppen: ik reageer altijd, maar de neiging om niet eens meer te reageren, die is er.
Dit, ik vind het gewoon een eerlijk verhaal van de verkoper. Als koper moet de verkoper bij jou passen, maar andersom geldt dat ook.
Daar is niks zorgelijks of verdachts aan.
Soms moet je tussen de regels door (kunnen) lezen. ![]()
Gewoon een andere kopen
![]()
Ik denk dat dit het is. Soms zijn kopers ook te veel vragend bij iets van 20 jaar oud.
Vragen over service oid is verder geen probleem natuurlijk.
Dat dus… mij bellen ze ook vaak terwijl 3/4 van de antwoorden in de advertentie staan, lezen kunnen ze niet meer tegenwoordig
Wat ik wel snap is de drang om onduidelijkheid en ambiguïteit op te ruimen hoor,
Maar mijn ervaring is dat ze dat een teken kunnen vinden dat je hen niet vertrouwt, ook al bedoel jij het niet persoonlijk en wil jij duidelijkheid.
Lijkt mij duidelijk.
Je had ook dit kunnen vragen;
- Service history/timegrapher results?
- whats included in the set?
- authentication report or do you guaranty authenticity?
- any defects?
- Can you send me high resolution pictures?
Is volgens mij dit horloge, zo kan iedereen zien wat de verkoper aanbiedt en hoe hij het omschrijft:
Die is minder dan 20j oud, maar je zit aardig in de buurt denk ik.
En partner certified ![]()
Ziet er goed uit ![]()