Ik moet het ff kwijt

Ik vind jouw vragen gerechtvaardigd, en zijn antwoord zou je alles moeten zeggen wat je wil weten. Ofwel voldoet het horloge voor jou niet, ofwel voldoet de verkoper voor jou niet. Hij geeft aan dat de kans dat je achteraf niet tevreden bent erg groot is. Op zo’n moment moet je accepteren en naar de volgende gaan. Of heb je liever een handelaar die doet alsof alles prima is en waarbij jij achteraf met de peren zit? Geloof me, de kans dat dit horloge de parel is waar je op zit te wachten is erg klein - dan had de handelaar de prijs opgekrikt en geduldig op alle vragen geantwoord. En een verkoper die geen zin heeft om op vragen te antwoorden, daar wil je eigenlijk toch helemaal geen zaken mee doen. Gewoon lekker verder zoeken.

Ik begrijp de verkoper wel. Het komt over alsof je er (te) veel van verwacht en hij geeft gewoon aan dat hij denkt dat hij niet aan je eisen/verwachtingen kan voldoen. Er is niks met met de vragen die je stelt overigens. Als hij dat al denkt waarom zou hij dan nog de moeite nemen om die vragen te beantwoorden? Misschien had ik in zijn situatie wel hetzelfde gedaan. Nogmaals, het zijn goede vragen maar misschien wacht hij liever op iemand die “makkelijker” is en vindt hij de kans te groot dat je hem weer terug stuurt omdat het niet is wat je verwacht had.

Gewoon de volgende aanschrijven.

Zo is het. En voor steeds meer mensen is een dergelijke lap tekst blijkbaar teveel moeite. Gewoon verder kijken, en hopen dat je iets dergelijks in de buurt tegenkomt.

1 like

Hoewel waar, is het toch ook een probleem dat van 2 kanten lijkt te komen want heel wat van de vragen komen aan bod op de foto’s en in de tekst van de advertentie.

3 likes

wel een daverend succes dit, voor een eerste topic! :grinning:

5 likes

Denk dat ie straks weg is. Toch een review van een handelaar.

Van mij had je dezelfde (trouwens heel correcte) reactie gekregen als van de verkoper. Ik ga dat niet onderbouwen want dan wordt het net zo’n lap tekst als die van jou.

Bij vraagje nr. 4 had ik al afgehaakt.

7 likes

Ik kan de verkoper ook wel volgen eigenlijk. Herken t zelf ook wel… de net iets te kritische koper…. Kost veel tijd en energie en uiteindelijk wordt t dan toch vaak niks. Ik denk dat iedereen die hier wel eens iets verkoopt het wel herkent.

De handelaar geeft eerlijk antwoord dat hij er geen zin in heeft na zoveel vragen. Ja, je geeft geld uit maar in je vragen moet ook een soort van vertrouwen zitten na de verkopende partij. Ik mis dat een kleine beetje.

Je had ook kunnen kiezen voor een extra check bij Chrono. Betaal je iets meer maar dan wordt je horloge open gemaakt en gecontroleerd.

1 like

ondertussen ook van de potentiële koper :sweat_smile:

1 like

Ik denk dat manier waarop de vraagstelling is geformuleerd misschien iets te wensen over laat.

Je stelt tien vragen maar als je goed leest zijn het er ongeveer 35, waarvan de verkoper de helft heeft beantwoord in de advertentie.

Koop gewoon een nieuwe.

Verkoper geeft netjes aan dat dit horloge niet bij jou eisen past.

Lijkt me niks om boos over te worden.

4 likes

Ik denk wel dat dit de boel richting “ervaring met handelaar die hier niet actief is” trekt. Jammer.

Bedankt, ik ga hem even wat vragen toesturen :ok_hand:

10 likes

Kinderachtig.

Geeft wel goed weer of één of meerdere vragen van TS terecht zijn of overbodig.

Op zich een goed idee, maar aan de andere kant: wat heb je daar aan als het topic vervolgens genuket wordt?

Moge het duidelijk zijn dat het een grap was :joy:

5 likes

Precies Jaap!

Ik zou zelf geïrriteerd zijn. En je wilt geen zaken doen met een pietje precies. Brrrr.

Overigens doe gewoon wat je moet doen. Dit is slechts mijn mening.

Dan is dat maar zo, een oordeel zonder te weten waar het echt over gaat is niet zinvol imho.

Ik zou zeggen, dat het niet relevant is om te weten waar het precies over gaat.

De reactie is hoe dan ook prima te verklaren. Maargoed, we hoeven het niet eens te zijn hè