Ik moet het ff kwijt

Ik ben ook Nederlander…dus …Wat jij wilt :rofl:
Laten we zeggen dat ik m’n lessen heb moeten leren in internationale verkoop…ik ben face-face genoeg op m’n bek gegaan om daar ook een mening over te hebben.

1 like

Ik ga veel met Belgen om. Moet je ze eens raar zien kijken elke ochtend na de koffie als ik zeg dat ik even lekker ga poepen…

4 likes

:joy: :joy: :joy: Een jaar of 20 hadden ze nog raarder gekeken omdat toen nog actief handjes geschud werd in de ochtend :joy: :rofl:

1 like

Toen ik bij de vijfde vraag was aangekomen begon ik me af te vragen hoe ík onder deze deal uit zou kunnen komen. :rofl:

2 likes

Als je hebt samengewerkt met extraverte Noord-Hollanders, immer twijfelende Limburgers en alle andere Nederlandse varianten dan weet je ook dat er tussen “onze directheid” en “onze directheid” grote verschillen zitten.

Om over zakendoen met vrouwen maar te zwijgen

:crazy_face:

Biertje iemand?

Ik denk dat dit draadje wel richting off-topic kan…

2 likes

2 likes

Bwo, ik (h)erken de directheid van de man, maar mijn ervaring was dat hij heel eerlijk is.

Ik begreep jouw reactie op wat ik zei eerlijk gezegd niet zo goed. Ik denk dat je mijn verhaaltje op het internationale verhaal betrok. Sorry voor de verwarring!

Ik bedoelde eigenlijk dat óók Nederlanders zich legitieme vragen behoorlijk snel persoonlijk aan kunnen trekken, als verkopende partij. Alsof ze niet betrouwbaar zouden zijn/onvoldoende reputatie zouden hebben.

Maar door jouw reactie realiseerde ik me wel, dat je daar vaak een heel directe, Nederlandse reactie door krijgt.

Ik geloof jou helemaal dat dit in andere culturen soms nog wat gevoeliger ligt! Sterker nog, die ervaring heb ik ook.

En als verkoper heb ik ook wel eens een reactie gegeven op een (heel) laag bod van een Italiaan… Iets in de orde van “Sorry, maar dat is echt helemaal niet aantrekkelijk” dat hem totaal in het verkeerde keelgat schoot. :joy:

Ik moet even kwijt dat ik dat horloge ook nooit aan je verkocht had. Personen met zoveel specifieke vragen hebben achteraf altijd wat te zeiken.

5 likes

Ik tel meer dan 20 vragen… en nog een paar opdrachten… :joy:

2 likes

Helemaal goed… geen probleem, ik voelde me niet aangevallen :slight_smile: en was idd bedoeld om te laten zien wat je dan krijgt…vandaar ook " Ik ben ook Nederlander". Als je zou weten hoeveel mensen ik onwetend beledigd heb in landen als India en China, dan zou je in een deuk liggen :joy: Maar ook dichter bij huis in landen zoals Frankrijk en Spanje . Dus die van die Italiaan heb je nog netjes gehouden :joy: Het goede nieuws is dat uiteindelijk het toch de nodige successen gebracht heeft ook.

1 like

Verkoper heeft groot gelijk, als hij de vragen had beantwoord zou hij er waarschijnlijk nog een paar krijgen, een gebed zonder end.
Uiteindelijk kopen, ho maar !

1 like

Je zult maar dit soort vragen krijgen als verkoper van een twintig jaar oud horloge…
Man man man.
De angst spat er af.
Zou me oprecht afvragen waarom mensen van deze categorie een horloge als dit zouden willen.
Mooi en oprecht antwoord van de verkoper: niets voor jou deze, te oud en teveel risico.
Heb iets vergelijkbaars meegemaakt ooit.
Een en al argwaan en angst spatte uit de vragen.
Kers op de taart was de eis dat een service met documentatie bewezen moest worden terwijl het horloge nog twee jaar garantie had.
Uiteindelijk afgesproken maar de beste man appte af met een kutsmoes.
Gewoon veilig nieuw kopen bij een AD en geen handelaren lastig vallen.
My2cents.

1 like

Ik begrijp beide kanten wel. Ikzelf wil ik ook graag meer weten. Maar als verkoper denk je wat n veeleisende klant, laat maar zitten.

Als al die 2 cents nou in een spaarpotje voor TS gaan heeft hij een gratis service. Problem solved.

Just my 2 cents uiteraard

1 like

Erg pertinente en nauwkeurig geformuleerde vragen
Ik ga ervan uit dat de verkoper wat moeite had om nauwkeurige antwoorden te formuleren en daarom ietwat.onhandig maar toch beleefd aangaf niet verder te willen gaan met de verkoop.

Vraag 3 zie foto 3
Vraag 6 zie omschrijving accessoires
Vraag 9b zie foto 4

Kansloze wat mij betreft. :person_facepalming:

En als vraag 1 met ja wordt beantwoord is vraag 10 overbodig.

1 like