Ik schaam me diep

Linkje staat al bijna in het begin van dit topic.

Het is een Seiko flatvent band.
Zit na het rondzetten met heet water lekker comfortabel.
Monsterwatches heeft ze lang in het assortiment gehad.

Grt.

1 like

Maar iig niet gefotofopt :wink:
Het is een prima horloge wat ik al
jaren met veel plezier draag.

Grt.

Gewoon allebei kopen en dan nog 'n Sumo erbij en je hebt de rest van je leven geen ander horloge meer nodig.:wink:

Maar ben het wel een beetje met je eens. M’n SKX was jarenlang m’n meestgedragen horloge. Andere horloges kwamen maar weinig aan bod en lagen een beetje jaloers te zijn in de horlogebox.:slight_smile: Maar toen kwam er een SRP777 (new Turtle) en de SKX werd gereduceerd tot m’n ‘vaarhorloge’. En je begrijpt, met dit weer betekent dat veel tijd in de horlogekist, voor de SKX.:disappointed:

De SRP777 heeft, voor mij in ieder geval, op alle fronten nét iets meer te bieden. Dat begint al met de maat, die voor mij helemaal perfect is. Dan is er het 4R-uurwerk, de toch wel fijnere rubber band (o.k., dat is natuurlijk vrij simpel op te lossen) en de fantastische looks van de 6309, met alle praktische gebruiksgemak van een nieuw horloge.

Toch blijft de SKX een werelddeal.

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
Ja, bij rechtstreekse import of Monsterwatches betaal je een stuk minder. Maar zelfs voor € 340 zijn er maar heel weinig horloges te koop met dezelfde specs:

• echte duiker, dus 200m WR, schroefkroon, etc.
  • model met een mooie historie
  • onverwoestbaar automatisch in-house uurwerk
  • A-merk
  • extreem lage onderhoudskosten
  • 20 - 30 jaar probleemloos horlogeplezier
  • zeer waardevast

De prijzen die wij WIS betalen voor een SKX slaan gewoon helemaal nergens op. Mooi, natuurlijk. Maar iets vergelijkbaars uit Zwitserland zou bijvoorbeeld gemakkelijk vier keer zoveel kosten. Zonder dat daar een hogere kwaliteit (en zeker niet restwaarde) tegenoverstaat.

Ja, dat he… Het is een beetje ‘luck of the draw’. Sommige lopen super accuraat en sommige een stuk minder. Maar wel altijd nog binnen +.-20 sec/dag, wat gewoon heel acceptabel is voor een mechanisch horloge. En verder is het 7S-uurwerk gemakkelijk af te regelen en loopt het dan zonder problemen binnen COSC-waarden.

Ik ken niemand die Rob verafgod en ik verafgod zelf sowieso niemand, zelfs god niet.
Denk dat wat je hier ziet vooral komt doordat honderden forumleden inmiddels iets bij MW gekocht hebben. De man heeft van z’n passie (Seiko horloges dus) z’n werk gemaakt en weet gewoon alles van die dingen en kan er ook alles mee, op moddinggebied. Daarnaast zijn z’n prijzen goed en is het een sympathieke kerel. Maar het is waar dat communicatie per mail niet altijd soepel verloopt.

Anyways, ik denk dat je met een SKX een heel goede aankoop doet, waar je nog lang plezier van gaat (of in ieder geval kunt) hebben!:thumbsup:

3 likes

Ach, ik vind het gewoon horloges om te hebben, maar niks moet. (geen 007 maar dezelfde modellen)

3 likes

Dan moet ik daar ook maar eens naar op zoek. Ik vind de originele SKX rubber band niet echt fijn, ook niet nadat ik ze in een glas met heet water heb rondgemaakt. Krijg steeds van die “deuken” in mijn pols. Of een siliconen band zoeken.

Die flatvents zijn op de bay of op amazon nog wel te koop.
Ze hebben veel minder ribbel dan de Z22 en zitten daarom beter.
Bovendien zijn ze ( origineel seiko ) van polyurethaan dus geen
stofmagneet.

Grt.

1 like

Ik ga zoeken! Wist niet dat siliconenbanden stofmagneten waren. Weer wat geleerd. Thanks!

1 like

Ja, met de meeste silicon banden barst je binnen no time van het stof.
Daar kan ik niet tegen, je blijft maar poetsen en het helpt niks :sweat_smile:

Echt natuurrubber heeft hier veel minder last van maar zijn vaak wel aan de prijs.

Dus ‘Seiko rubber’ is eigenlijk een verkeerde benaming voor de wave en
flatvent banden.

1 like

Het Seiko rubber zal vast per prijsgroep qua eigenschappen verschillen. Gelukkig is er met 22 mm ook binnen Seiko veel keuze.

1 like

Ik heb hier 4 verschillende Seiko polyurethaan banden en die zijn qua samenstelling/feel
vrijwel gelijk.
Dus de kwaliteit lijkt me geen probleem.

1 like

Tuurlijk, het ene model band bevalt gewoon beter dan de ander.

Inmiddels in de pocket. :grinning: