Ik trakteer mezelf op een handopwinder als ik slaag. Welke?

Je mag het gerust zeggen! Ik waardeer je oordeel & deel hem zelfs vaak, maar uiteindelijk heb ik mijn eigen mening & daar doe ik het mee. En ik vind dit horloge nog geweldiger dan Trump zichzelf vindt :grinning:. Probeer dat meer eens te overtreffen :wink:

3 likes

Ik zou voor de Oris gaan. Mooi merk, nog een van de weinige horlogemerken dat nog in private handen is. Dus geen Swatch group of anderszins

Wat voor examen heb je?

Meistersinger for sure!

1 like
  1. Slaag!!
  2. Maak je eigen keuze.
  3. Vraag nooit meer het forum om een mening. Consensus bestaat hier niet over dit soort zaken :wink:
2 likes

De Epos idd een mooi alternatief. :+1:
Het overwegen waard.

Grt.

Plaatje stond niet goed. Nogmaals

P.s. Bandje lijkt me maar zo zo…

2 likes

Wauw. Ben ik even een paar uur weg en dan zoveel reactie’s Dank jullie wel. Meningen zijn beetje verdeeld maar veel mensen lijken naar de Nomos te neigen.

Wat betreft de discussie over het eigen Alpha caliber tov de pesseux wat in de Oris en in de Epos tikt vind ik wel een interessante. Is de Alpha van Nomos dan niet een kloon, fijn(er) afgesteld, bij mijn weten op een x aantal posities maar dat hun de eigen onderdelen precies hebben nagemaakt met eigen machines?

Is het nog steeds zo dat hun geen snel verzet systeem hebben voor de datum? En voor de versie met datum is het gelijk wel weer paar honderd euro duurder.

En de Epos hierboven is inderdaad ook gelijk de kleur die mij het meest aanstaat van dit model

Voor de mensen die zich afvragen waarvoor ik examen doe : WFT. Wet op het financieel toezicht. T heeft me de afgelopen maanden tot zoverre stress, zweet, slapeloze nachten en wanhoop bezorgd, ben namelijk niet zo goed in berekeningen en tot paar weken geleden was het zo dat je 1 keer de kans kreeg om examen te doen en als je niet slaagde per direct ontslagen, nu lijken ze er een beetje op terug te komen.

Succes!

Bedoel je wellicht ‘(uitzend)contract niet verlengd’?

Per direct ontslag vanuit een lopend nog niet eindig dienstverband als je een examen niet haalt lijkt me juridisch wat lastig…

Ik zou me niet zo druk maken om het horloge.

epos?

WFT kan in de korte periode pittig zijn, met name als je inderdaad gebrek hebt aan financieel inzicht. Wat ik van weet was het enkele jaren geleden inderdaad zo dat wanneer je het examen niet haalde je de job niet kreeg. Wel zoals Candide zegt: 99% op 0 uren contract.

On Topic: 100% zeker de Nomos. No brainer.

Hup, en nu weer studeren.

1 like

Dus als je een pols hebt tot 18,5 cm omtrek gewoon voor de meest uitgebalanceerde gaan: de 35 mm. :wink:

Kan prima voor een dresser, al helemaal met deze met minimale bezel en lange lugs.

Nomos. Persoonlijk zou ik dan wel voor een klassieker gaan, bijvoorbeeld de Tangente. Ik vind de geel gouden indices i.s.m. de witte dial niet echt geslaagd, maar ze hebben meer varianten van de Orion (1989 versie bijvoorbeeld ;)). Blijft persoonlijk en ik adviseer naar mijn eigen smaak.

Meistersinger is ook een mooie tweede, maar eigenlijk een andere categorie: einzeigers.

Succes met blokken en hakken.

Zeer toffe keuze. De Nomos is super, maar de Meistersinger is toch specialer. De Meistersinger staat voor een gevoel van rust in drukke en stress volle tijden, dus hoeveel mooier om deze n.a.v. te kopen…

MS dus!

1 like

Alle 3 mooi, zelfs alle 4 met die Epos erbij.

Mijn 1e keuze zou de Nomos zijn, maar dan met datum erbij.
De Epos een goede tweede, samen met de Oris.
De Meistersinger vind ik ook mooi, met een hele mooie achterkant, maar die ene wijzer zou mij snel gaan vervelen.

Van die drie natuurlijk de enige echte interessante voor een liefhebber. De Nomos.

Persoonlijk de Nomos of Epos maar puur omdat ik maar niet kan wennen aan die ene wijzer(qua aflezen dan) van de Meistersinger.

Nomos of Meistersinger.

Die vind ik.idd betere verhoudingen hebben. Alleen lijkt 35Mm me wel wat klein.

Samsung!

1 like