Ik vraag mij af waarom...........

Ik vraag mij af waarom…
Ben al lange tijd hier op HF, maar tijdje ook weer niet online geweest op deze site.
Wat ik mij afvraag en soms over verwonder, is dat ik regelmatig zie, dat er forumleden zijn, welke een nieuw en duur horloge kopen met prijzen van 5000,- en hoger. Maar deze dan weer na enkele maanden te koop aanbieden. Maar waarom?? Een duur horloge aankopen in die prijsklasse overweeg je neem ik aan zorgvuldig en ga je bij de juwelier bekijken en voelen en ook om doen. Je koopt dus zoiets dan voor jaren gezien, de dure merken die hier voorbij komen. Dus nogmaals waarom na enkele maanden dan weer in de verkoop met verlies.

4 likes

Flipperitus…zeer hardnekking virus op HF.

:rofl:

11 likes

Ligt eraan wat je te besteden hebt. Alles is relatief.

4 likes

Plus sommige horloges schrijven amper af. Als je een tweedehands sub koopt is hij de volgende maand voor diezelfde prijs weer te slijten.
Edit: de casus was nieuw en duur, in dat geval meer Flipperitus.

3 likes

Bank levert ook niets op

2 likes

Ja…dat zeker ook. Meer waardevast.

1 like

@Triplock, je wordt geroepen!

3 likes

De eerste 4 reacties zijn toepasselijk.

1 like

Er zijn HF-leden die labiel zijn of iets anders mankeren. Zij doen impulsieve aankopen om hun mentale pijn te verzachten, en krijgen daar vrijwel meteen spijt van want het helpt niet. Omdat een ander horloge misschien wel helpt start de cirkel opnieuw.

20 likes

Die vraag had ik ook mezelf gesteld.
Uiteraard kopen en verkopen zal voor sommige
een leuke bezigheid zijn.
Aan de andere kant zie ik lyrische uitspraken,
superlatieven over de nieuwe incommin en dan na een aantal weken blijkt de holy grail weer uit de gratie.
Dit is absoluut geen kritiek oid maar slechts mijn beleving.

4 likes

Ik snap het hele geflipper sowieso niet. Als ik naar mijzelf kijk wil ik graag een collectie opbouwen met meerdere mooie horloges die ik afwisselend kan dragen. Eenmaal aangeschaft zal ik het horloge niet zomaar weer de verkoop in doen.

6 likes

Aan de andere kant… zonder dit verkoopgedrag zou er geen leuk verkooptopic zijn :sunglasses:

Voor een groot aantal is de jacht het doel denk ik hier … :grin:

3 likes

Dat! :pray:

Ik zit nog maar kort op het forum en ik snapte daar ook geen donder van, maar ik durfde de vraag niet te stellen :grin:.
Dan zegt een verkoper dat het een prachtig horloge is maar dat hij geld nodig heeft en dan denk ik huh? Waarom kocht je dan een horloge voor een prijs van vier cijfers? Maar het zal wel een soort van eh… liefhebberstik zijn of zo, die ik nog niet te pakken heb. Ik val sowieso al van mijn stoel als ik een horloge voor 13.000 te koop zie aangeboden. En dan zit ik net weer en val ik opnieuw als ik zie dat hij na een dag weg is :open_mouth:.

7 likes

Iedereen hier woont nog bij zijn ouders

7 likes

mijn ouders wonen nu bij mij en betalen huur. Dat helpt ook.

6 likes

Mijn beste,

Verlangens voeden onze ziel en niet altijd de vervulling daarvan!!
Door te verlangen blijven we vitaal!!
En deze vitaliteit kan bijdragen aan een zekere mate van geluk voor ons. :diamond_shape_with_a_dot_inside:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

11 likes

Gelukkig durfde ik die vraag wel te stellen.:wink::slightly_smiling_face:
Maar de reacties zijn leuk. Flibberritus kan. Maar wellicht is het de koopdrang en de speurtocht is altijd spannend, idem de aankoop. Maar 1x in het bezit is het einde van het vermaak.

Maar je vergeet denk ik dat de regulars van HF makkelijk blind duizenden euro’s naar elkaar overmaken omdat ze bij de juiste personen toch wel weten dat het goed zit. En dat maakt de drempel wat lager om eens lekker te schuiven als je daar zin in hebt.

Ik hoef zelf niet alles te proberen en weet wat ik wil, maar voor sommige is het onderdeel van de hobby.

3 likes