Ik vraag mij af waarom...........

Ja goed punt…geldt voor mij ook zeer zeker.

2 likes

2 likes

Ai, die is slecht. Qua spelling bedoel ik dan :see_no_evil:

3 likes

Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak.

2 likes

Tja, Buddha kwam dan ook uit een ander taalgebied :sunglasses:

2 likes

Ik denk eerder dat de maker van het plaatje de taal niet beheerst :yum::sunglasses:

Ik denk dat er veel niet te begrijpen is bij hobby’s…

En waarom de ene dat doet en de andere dat raar vind.

Ik kan ook niet begrijpen dat iemand 20 Seiko’s koopt van 300 euro ipv 2 duurdere horloges…
Die 20 krijgen amper polstijd en je hebt niets uniek.
De 2 duurdere krijgen vollop polstijd en je ziet ze niet vaak in het straatbeeld. :wink:

Denk ook dat telkens 200 euro uitgeven minder pijn doet dan plots 2000 euro uit te geven? Al went ook dat wel! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dus als het op verstandigheid aankomt, dan koop je geen horloge en kijkt op de smartphone naar het uur. :sunglasses:
Maar bij hobby’s moet het geld rollen!

1 like

Waarom kopen mensen iedere 2 jaar een nieuwe auto en schrijven €10.000,- af, terwijl diezelfde auto ook nog makkelijk 15 jaar mee kan…
Het is nu eenmaal leuk om iets nieuws te hebben, we zijn nog al materialistisch ingesteld helaas… en hier op dit forum al helemaal🙈
Komt bij dat ik het gevoel heb dat de meeste leden die in dit soort prijsklasse zo snel flipperen financieel een stabiele achtergrond hebben opgebouwd en het zich kunnen permiteren…

Ik vind het in ieder geval gewedig om te zien!:grimacing:

3 likes

Een Seiko van 300 Euro kan (hier op het forum in elk geval) unieker zijn dan de zoveelste Submariner of Speedmaster. :wink:

5 likes

Die zitten dan ook niet in mijn collectie… :wink:

1 like

Gaat niet helemaal op, ik zie minder Seiko vijfjes dan Subs in mijn woonplaats. Dat van die polstijd daar ga ik in mee, maar uniek zijn slechts een handje vol (micro) brands…:wink:

… nee… die zijn zo lekker goedkoop :rofl: en je wilt natuurlijk het laatste model hebben … dit geldt voor velen (vooral jongeren) en de afschrijving op je mobieltje is aanzienlijk ( understatement ) hoger :money_mouth_face:

Maar een beetje zelfreflectie kan geen kwaad :ok_hand:

Weer prachtig neergezet Coenraad! :clap:t3:

1 like

Stuk ik zeg STUK goedkoper dan mijn goedkoopste horloge…
Ik heb ook een rus in de horloge kluis…(die zijn reten goedkoop)

Boeit me echt totaal geen ene zier de telefoon… bokke dingen zijn t, bleh… het is dat het ‘moet’

Nou ja, ik heb voornamelijk goedkopere horloges en die heb ik nog nooit bij iemand anders gezien (op de Swatch Irony Wheels na). En nee, dat is niet omdat ze bizar extravagant zijn. Is het niet eerder dat je graag wordt gezien met een duurder en daardoor zeldzamer merk? Het brengt natuurlijk ook een zekere status met zich mee. Waar niets mis mee is hoor.

Ik geef overigens grif toe dat ik liever een aantal minder prijzige horloges heb dan één van duizenden euro’s, Ik vind het nou eenmaal een drempel om een maandsalaris aan een horloge te besteden. Misschien moet ik me daar een keer op laten onderzoeken en desnoods behandelen :rofl:. Ik sluit niet uit dat ik daarmee behoor tot een heel erg kleine minderheid op dit forum. De verachte groep horlogegierigaards die prullen van 200 euro dragen.

Ziiekte heet flipperitus :joy::sunglasses:

1 like

Ik heb tot nu toe alleen maar gekocht, nooit verkocht. Zit er iets tussen wat ik zou verkopen? Nu niet, maar ik zeg niet nooit. Ja, die Fossil. Maar de 5 Seiko’s, 1 Fossil en 1 G-shock die ik nu heb blijven. Levert in wezen ook geen hol op om ze te verkopen.

Speedmaster rocks

:thinking::joy:

1 like

Ik zie liever een Speedmaster kapot op de rocks

:drum:

@Fate_Amenable_To_Change is nog steeds mijn held. Zijn Speedy ging kapot en hij flikkert hem gewoon in de kliko :joy:

1 like