Ik vroeg me af, wat zou nou

De duurste klok zijn die hier ooit onder de HRF leden is aangekocht geweest? (wat een zin, ha ha ha…! )

Iets van jee-el-cee of van fieliep patek? Of van de kroontjes fabriek?

???

Voor vele mensen is een sub al “een rib uit hun lijf”, maar ga je naar Lange, Breguet, Jlc, dan spreek je al snel over een wagen, een huis, een jacht… :slight_smile:

Zeg het maar @JTrapman of @SuperC :yum:

4 likes

Ik was Journe nog vergeten.

Welja, ik zag die Pp die Trapman wou kopen.

Nu niks mis mee hoor, ik denk dat het een keuze is.
Hier zullen nog wel mensen zitten die makkelijk een PP kunnen kopen als ze de helft van hun verzameling wegdoen.

Een eenvoudige vintage dresser van Patek is nog best bereikbaar hoor. Maar goed dan heb je ook weinig bijzonders.

De vintage van Rene zijn ook vaak al vreselijk veel waard, of die het er ook voor betaald heeft is een tweede.

2 likes

Ik heb deze gehad:

En deze ook:

Klein uurtje geleden het geld overgemaakt voor deze:

Kan je alleen met 100% zekerheid zeggen dat je voor het duurste horloge niet bij mij of @SuperC moet kijken. Je vind vast makkelijk duurder spul bij forumleden. Je maakt bij @ReneJK meer kans, me dunkt.

4 likes

Ach, is de Daytona alweer weg, dat is snel gegaan…

5 likes

Alle drie prachtige horloges.
Maar ik vind het jammer dat sommige high end horloges op een rubber band worden verkocht…
“wringt” een beetje bij mij.

Die tweede Daytona, is dat witgoud of staal?

Ik denk dat @Rainer_B eerder kans maakt. Duurste verzameling ooit bij 1 lid ooit gezien was ruim over een ton waard. Post helaas niet veel maar zulke indrukken blijven je altijd bij.

Ik zou het bij niet-vintage willen houden.

De prijs voor vintage is wat de gek ervoor geeft…

Zie mijn post hierboven: RainerB met zijn moderne collectie Pateks.

Ah ja, herinner ik mij ook nog Jaap-Wim

Heb je zijn klokken ooit eens irl gezien?

De Rosé bleek te opvallend, en de witgouden was eigenlijk helemaal top, ware het niet dat ik mijn Pellikaan leuker vind dan deze Daytona… Beetje wrang natuurlijk, dus dan maar kijken naar iets leukers.

Witgoud. Is de 116509.

Nee niet die van Rainer helaas. Wel van een ander lid maar dat was dus een hele verzameling en niet 1 “duurste van het forum”. Ik meen me te herinneren dat @MarkV een Moser had (weet niet wat die kosten). En was er ook niet in een ver verleden iemand met een vintage patek chrono op het forum? (ook al telt vintage niet mee in dit rijtje, toch mooi als er iemand is met zoiets op het forum)

Hoezo, Maakt toch niet uit? Gaat mij er eerder om wat je mooi en leuk vindt, het hoeft echt niet een enorme waarde te hebben.

Getoonde Patek is echt prachtig overigens! Ergens ook weer raar dat merken in lagere segmenten niet zo’n op het oog simpel design kunnen maken. Althans dat komt zelden voor.

Als ik een horloge in dit segment koop, wil ik wel dat ik hem echt zo fantastisch vind dat hij het voor mij waard is. Dat de Daytona door de Pellikaan wordt geevenaard is natuurlijk alleen maar mooi, maar dan is de Daytona het financieel voor mij niet waard. Prima, want de Pellikaan houd ik lekker, en daardoor kan ik nu de PP kopen :innocent:

Je hebt overigens helemaal gelijk mbt het simpele design. Een echt eenvoudig horloge maken voor elke dag is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan, naar mijn idee. Een hoop merken proberen het, maar slechts een zeer klein aantal slaagt er in. Patek is daar een van voor mij :wink:

1 like

Kan me nog een Bas herinneren die vrijwel direct werd afgebrand door een aantal “leden”…

3 likes

Een “gewone” :slight_smile: zwarte 40 mm Nautilus vind ik ook wel mooi.

Maar heb hem eerlijk gezegd nog nooit irl gezien.
Ik vraag me af of die band wel lekker draagt.

Van de AP RO band heb ik ook al horen zeggen dat die niet zo comfy is.

En voor dat bedrag wil ik een band die minstens even goed draagt als die van een Breitling :wink:

Juist de prijs van vintage vind ik goed te begrijpen, omdat deze prijs werkelijk afhankelijk is van schaarste, en dus van vraag en aanbod. Juist de prijzen van nieuwe horloges zijn wat mij betreft absurd.

5 likes