Ik ben al zolang aan het dubben, wil ik een springdrive of een datejust of een aqua terra . Overtuig mij met steekhoudende argumenten, want alle drie gaat niet .
Ik ben benieuwd.
Ik zou ze sowieso een keer gaan passen, als je dat al niet gedaan hebt.
Zelf ook al een tijd een GS in de plannning, maar is er nog steeds niet. Die je laat zien dan net weer niet, want zou er eentje zonder datum en al helemaal zonder gangsreserve indicator willen.
Van deze drie zou ik voor de Rolex gaan. Mooi eenvoudig tijdloos design. Voor mij iig een streepje voor op de andere twee. Als de Rolex dan toch niet ‘the one’ is, dan verkoop je hem weer.
Succes!
Voordat wellicht wordt los gebarsten met commerciële en technische argumenten even een adviesje: alle 3 gaan proberen en voelen welke je het meeste aanstaat.
Gevoel bedriegt je vrijwel nooit…
Edit: ik type toch te langzaam te zien aan Bidle’s openingszin.
Ik zelf zou overigens ook voor de Rolex gaan, maar daar voel ik dan ook het meeste bij.
Ik ben een groot seiko fan, maar voor zo’n bedrag , dan zou ik toch willen dat andere mensen ook kunnen zien dat ie duur is . Rolex dus. SORRY MAAR "T IS NIET ANDERS BOYS !
Ik heb ze inderdaad alledrie gezien en gepast waarbij de 38,5 mm aquaterra op mijn pols wel erg mooi was. De datejust is wel stukje groter maar ook erg mooi, maar is ie het verschil waard
Tussen een Springdrive, Datejust of Aqua Terra zou ik voor de datejust gaan. Maar niet het model datejust dat jij laat zien (ik zou eerder voor een vintage model gaan, veel stijlvoller). Ik ben geen fan van springdrive omdat het imo een omslachtige techniek is. Ook erg kostbaar om te servicen. Mechanische of quartz Grand Seiko zou het wellicht een ander verhaal zijn voor mij.
Mooi vraagstuk!
Ik ben ook een echte Seiko liefhebber, maar ook Rolexliefhebber… Ik zou in dit geval- en deze prijsklasse- voor de Rolex kiezen. Wat jaren terug maakte ik een soortgelijke keuze en daar heb ik geen spijt van: ik geniet heel erg van mijn Datejust met domed bezel! Maar het blijft persoonlijk natuurlijk… Succes!
Van deze 3 Omega (Luxeproblemen zijn de ergste…)
Ben niet zo van Rolex, maar het lijkt me wel de beste investering, je kunt altijd nog naar die prachtige Omega! Heb zelf geen Rolex budget, maar een wat kleiner appletje voor de dorst😄:
Succes met je keuze!zijn toch nog wel een andere prijsklasse? Volgens mij is de rolex in ieder geval duizenden euro’s duurder nog.
De datejust, omdat die een opvolger heeft van degene die jij laat zien die nóg mooier is! De nieuwe DJ zou het dus met afstand worden.
Grt. Erik
En dat is een bijzonder stijlvol appeltje, naar mijn mening!
Dat vind ik ook, dank je😄
Excuus Daniel… te snel getikt Ik dacht dat die Grand Seiko wel in de buurt kwam qua prijs. Mijn Datejust kost nu nieuw 6100 Euro, die Seiko dacht ik ook ongeveer… Ik vergiste me denkelijk
Mooi dubio… Vervelend is wel dat ‘steekhoudende argumenten’ niet altijd de winnende zijn als het gaat om horloges, maar gevoel toch de overhand neemt… Zeker als de insteek is het horloge voor langere tijd te houden, dus dan is de resell-value ook minder belangrijk. Succes met de leuke keuze!
[persoonlijk dus passen]
Aqua Terra zou mijn keuze zijn als het puur om deze datejust gaat.
De AT heeft de mooiste wijzers.
Deze Seiko heeft een voor mij te drukke wijzerplaat. Gangreserve is tijdens het dragen voor mij onnodige informatie.
En tijdens het liggen in de doos staat de boel stil.
De AT lijkt mij bij weinige licht het beste afleesbaar gezien de pijl op de minutenwijzer.
De markers van deze Datejust vind ik te dik in verhouding tot de subtiele wijzers. Markers smaller of wijzers dikker zou ik zeggen. Het zit nu een beetje in de verdrukking en kijkt daarom minder open.
[/persoonlijk dus passen]
Ik heb net even gekeken, de datejust met gladde bezel is een stuk goedkoper, die kost bij Geit en Limoen 6.600 euro, de datejust met fluted bezel is daarintegen wel 8.450 euro. Ik dacht dat afhankelijk van het model de Grand Seiko ongeveer 5.000 euro is. Pre-owned zijn de Grand Seiko’s daarintegen wel een heel stuk goedkoper.
Dat dus! Het nieuwere model Datejust, met dunnere uurindices, is zeer mooi. Enige nadeel vind ik de gepolijste schakels op de band. Glimt teveel en krast te snel…
Ha leuk… ik heb mijn Datejust (116200) daar ook nieuw gekocht een jaar of vier terug. Zijn ze toch wel weer behoorlijk duurder geworden. Des te beter! Hoewel de mijne nooit weg gaat en al door mijn dochter is geclaimd…
Edit: die fluted bezel heb ik ook gehad, 116234, maar dat is inderdaad echt een duurder klokje, de bezel is witgoud.