Haha snap ik.
Ik ken het gevoel. Ik zeg ook vaak dat ik verzamelaar ben. Maar dat punt ben ik eigenlijk wel voorbij.
Ik heb Russische horloges verzamelt en vintage, maar die hebben ondertussen zoān prijspeil bereikt dat ze vanwege nooit dragen langzamerhand het veld gaan ruimen voor horloges waarvan ik wĆ©l weet dat ik ze draag. En of dat er nou 10 of 40 zijn maakt me niet uit. Ook het merk of de prijs ondergrens maakt me niet uit (bovengrens wel omdat ik weiger om met horloges van 2,5 of 5k om mān pols te gaan lopen).
Ik krijg bij je āik wil een 5k horlogeā wel een beetje een gevoel dat je die wilt hebben om āerbij te horenā. Wat maakt dat 5k horloge beter dan een 500 euro horloge? Gaat het dan om die 5k? Staar je jezelf dan alleen nog maar blind op die prijsklasse?
Je bent een Meistersinger liefhebber. Ook daar zijn bovengrens modellen te vinden. Maar uiteindelijk is zoān 1000 euro MS ook mooi.
Een grail is helemaal geen illusie. Mensen weten gewoon niet wat ze willen , of ze willen gewoon veel haha
die staat op mijn denkbeeldige lijstje
Absoluut helemaal āNIKSā !
Het plezier dat je eraan beleefd telt.
Ben je bang m te dragen en evt krasje oid op te lopen vind ik dat niet plezierig en zonde geld.
Dit ongeacht het prijskaartje
Mijn graal was voor mij onbereikbaar .
Dat ene horloge, de mooiste van allemaal.
Maar pffff DUUR.
Toch is die onverwacht in huis en dus om de pols gekomen.
Het is nog steeds mijn graal, wel in bezit maar er is geen ander horloge voor mij dat hieraan kan tippen.
De mooiste is en blijft dan toch de absolute graal in mijn ogen.
Gelukkig heb ik er ook geen last vanš
Maar idd heel herkenbaar. Die splitsing maak ik nu ook al. Leuke horloges die gewoon heel af en toe om gaan en die daardoor dan des te leuk zijn!
Succes en sterkte met het jouwe!
Ik graai gewoon wat rond in mijn grail collectie
Maar⦠als jij @HorlogeOpa nu mijn Explorer als grail ziet en jou buurman of vrouw mij SLA043 als grail ziet⦠dan is er toch sprake van grails
Gewoon een binnenpretje mijnerzijds
ik heb zoān vijftigtal horloges en vreemd genoeg stond ik vandaag voor de kast naar de horloges te kijken en vroeg me in de eerste plaats af of ik niet aan het overdrijven was, ⦠vijftig, Ludo?
daarmee begon ik me ook af te vragen welke van die vijftig ik zeker niet weg zou doen en uiteindelijk bleven er nog +/- vijventwintig over.
maar zou ik het over mijn hart krijgen de overige dan te verkopen? want ook daar zitten er best nog mooie horloges tussen
dus eigenlijk zou ik er uiteindelijk mss maar een twee/drie kunnen verkopen en dan nog
dus ik ben ook zo op een punt gekomen van āwat wil ik nu nog?ā
het antwoord daarop is voor mij simpel, ik heb mij een doel gesteld wat voor soort horloges ik nog wil hebben en is dat in de toekomst voor mij te realiseren dan ga ik ervoor en anders niet.
Wat dacht je van een horloge-bingo op HF om de boel eens uit te dunnen
Er is altijd een nieuwe grail. Bezit is einde van het vermaak.
Zelf zou ik graag een Zenith El Primero willen, maar ik weet dat die geen polstijd gaat krijgen. Ik vermaak mij nu prima met een 10-tal horloges die samen ongeveer de waarde van de Zenith hebben. Enkel als ik van al die horloges afscheid kan nemen mag de Zenith er komen.
Dat zei ik Vanaf nu, less is more. Only grails
Nee, dat valt erg mee. Ik weet het meestal de dag ervoor al waar ik zin in heb.
Het is nu
±8 nooit
±8 zeer zelden
± 8 zelden
±10 āmeestalā
Dus de keuze valt mee, maar moet echt niet gekker worden
Maak hier gelijk een uitverkoop-topic van. Ik zou van de categorieƫn die je nu hebt gemaakt wel eens een fotootje willen zien. Welke draag je nooit, welke zeer zelden, etc?
Kunnen de mensen die er nog geen 30 hebben, of daar geen probleem mee hebben ;), je misschien verlossen!
Ik heb net hetzelfde gesprek gehad met @HanDavinci op de golfbaan. Ik heb nu, als de Sinn binnen komt, 22 horloges. Een kist van 10 plaatsen en een kist van 12. Dat waren er eerst 27, maar ik ben in gaan krimpen.
Nu heb ik nog twee high accuracy quartz horloges, en misschien dat ik er nog eentje te koop zet omdat ik in plaats van een duurder horloge, veel liever nog een Yema Superman terug koop die ik ook daadwerkelijk overal kan dragen. Zoiets. Dan ruil je 2000 in voor 1000 Euro, steek je de helft in de kontzak en heb je op de keper beschouwd meer lol.
Ik ben nog nooit een fan geweest van het grails kopen omwille van de grails. Als ik nu zie dat dit op dit moment mijn absoluut favoriete horloges zijn:
Goed waterdicht, lekker klein, banden doen het goed, lume, coole ontwerpen⦠En dat voor totaal 1424 ballen. Daar heb ik op één of andere manier meer lol van dan hiervan op het moment:
Je kunt toch minder bandjes swappen met die dingen. Het zijn prachtige horloges, maar op ƩƩn of andere manier blijf ik steeds op robuuste horloges met een militaire vibe uitkomen.
Dat dus.
Less is more? Prima.
Only grails? Is nog steeds een even grote slangenkuil als die andere drogredenen die je hierboven aangaf.
Als je nou eens op zou houden om naar horloges te kijken aan de hand van het prijskaartje, maar gewoon voor jezelf uitvogelde waar je schik in hebt⦠Dat zou toch wat zijn.
Want dan kun je er zo maar achter komen dat 504 ballen (dankzij een foutje van de website)
veel meer staying power heeft dan 2700 ballen.
Only grails vind ik dus onzin.
Prima. Maakt ook geen reet uit.
Wat draag je nou graag, man?
Amen
Ik wil nergens bijhoren
Ik geef liever 500 dan 5000 uit. En ja, er zijn heel veel goede en mooie horloges voor 500. Ook nog wel voor de helft.
Over het algemeen vind ik een (,vergelijkbaar) horloge van 2,5 of 5k wel mooier dan die van 500.
Is het prijsverschil het waard?
Dat is een heel andere discussie
Hahaha. Dank je ā Ik zie het nu ook in.
Dat doe ik niet. Wel als ik het moet afrekenen natuurlijk.
Ik heb schik in veel types horloges, dus er is ook niet 1 kant die ik.op wil qua stijl.
Maar omdat ik naar minder horloges wil, āmogenā de horloges duurder zijn.
Vandaar de āprijskaartjesā als niet leidend. Maar zoals ik al zei: Waarschiknlijk liever 2 van 2,5 dan 1 van 5. Mogen er ook 3 of 4 zijn. Ze moeten wel betaald wordenš
Nee, hoor. Des te hoger de prijs, des te hoger het proletengehalte.
Ik denk niet dat dat gewaardeerd wordt
Zenith, Breitling, Cartier, enzovoort, maar toen ik eenmaal mijn Seamaster in handen had⦠Oh-hoh!
Hahahaā¦