Achter elke graal is weer een nieuwe graal
Gelukkig
Flieger. Mooi afgewerkt kastje, met fijne maten, goede waterdichtheid en een clean ontwerp.
Kosten? Zoals hij daar ligt 920 ballen inclusief verzenden.
Vergelijkbaar in een hoger segment? De IWC Spitfire. Daar staan alweer vier regels op de dial, ik vind de kroon niet zo tof als die van Stowa of Archimede, en ze maken hier de goorste fout die je ooit in een ontwerp kunt maken:
De wijzers, driehoek en vier indices zijn faux-patina/beige lume, terwijl de numerals en overige minute / indice tracks gewoon wit zijn. Gast. Serieus. Kies een kleur en hou je er aan, zou ik zeggen. En je kunt nog niet eens customizen of je een no-logo of no-date dial wilt.
Ik vind die IWC dus echt, echt minder geslaagd voor de prijs van⊠jawel, 4350,- ballen.
Zo vind ik een SPB147 echt mooier dan een Submariner (factor, eh, 10, inmiddels?), en is een Nomos Ahoi voor mij leuker dan een Lange Saxonia.
Het spijt me, maar hier zit een factor vijf tussen, mensen gaan mij een barbaar vinden, maar geef mij de Nomos maar. Speelser, leuker, mooier.
Je moet gewoon zoeken naar ontwerp wat je aanspreekt. Ik val in herhaling, maar die boodschap is de herhaling waard.
Als dat een gouden day-date is van 22K is het ook prima, he?
Is dat dan bedoelt voor Rolex? Want dat is toch wel het proletenmerk pur sang
Had eerst ook hetzelfde âprobleemâ als jou. Was een moeilijke beslissing. Maar eens gemaakt, ging het vlot en het belangrijkste: geen spijt hebben, want met jouw horloges die weg mogen, zijn anderen dan weer gelukkig. Dat geeft ook een goed gevoel.
Ik denk het, want Guus draagt Omegađ

Ik denk het, want Guus draagt Omegađ
Daar vind ik ook niet alle modellen mooi van, maar Rolex is over de hele linie lellek en geproleteerd.
Maar goed.
Daar ging het niet over
lol, ik heb een grail⊠out of reach helaasâŠ
16758 uit mijn geboortejaar in mint condition.
Dit forum is allicht de slechtst denkbare poel om volgende steen in te gooien, maar toch: âHoe minder je wenst, hoe eerder je alles krijgt wat je nodig hebt. En als je niets meer wenst ben je vrij.â
Never meet your heros.
Valt altijd tegen.
Heb je eindelijk een sub, zie je hier klokjes van 65k voorbij komen.
Gewoon kopen en dragen wat je een goed gevoel geeft.
Heb nu 3! horloges, draag er altijd maar 1
30 horloges
Herken het âprobleemâ elke keer zie je wat moois en koop je die erbij etc. etc. Voor dat je het weet heb je er weer een hoop
Eigenlijk vind ik al mijn horloges grail, ik doe ook niet gauw iets weg, ik heb horloges van enkele tientjes tot veel duurdere en ik kan van allemaal genieten, als ik mijn rolex James Cameron nog krijg, heb ik verder niets meer wat ik nog zou willen.
Ik denk dat beide merken uitzonderingen hebben
-
Er zĂjn mooie Rolexen
-
Er bestaan minder mooie Omegaâs

En als je niets meer wenst ben je vrij.â
Of zwaar depressief

Heb je eindelijk een sub, zie je hier klokjes van 65k voorbij komen.
Daar kan ik van genieten, maar niet voor mij. Ik zeg niet eens helaas, want van dergelijke horloges zou ik niet veel gelukkiger worden.

Gewoon kopen en dragen wat je een goed gevoel geeft.
Dat heb ik gedaan. Blijf ik mee doorgaan, maar wat minder vaak

30 horloges
I know
Heerlijk toch, geniet van de reis. Geen hand vol maar een land of wereld vol, of zoiets⊠Lekker kijken, lezen en onderzoeken. Je vindt iets mooi, je koopt wat je bezit wat, je ruilt wat⊠er is zoveel moois⊠Misschien zijn er ook wel meerdere grails, in elke levensfase een paar⊠tot die tijd bespaar je op de impuls en net-niet-aankopen, zodat je over een leuk potje beschikt als die grail in zicht komt⊠succes en have fun!
Bekend gevoel