Ik wil een 3 piece collectie. Maar welke moet erbij?

Hallo mede horloge gekkies!

Zolang het klokje ergens anders tikt, tikt het thuis niet… Of het ging dat spreekwoord ook alweer.

Op dit moment heb ik een Omega Speedmaster Broad Arrow. (Niet mijn foto)

Een Tudor Pelagos two-liner is incoming! (Ook niet mijn foto)

Ik ben opzoek naar iets wat aanvullend is. Dus niet teveel hetzelfde als wat ik al heb. Toch lokt een oude sea dweller 16600 en een sub 14060 (latere versie) ook erg. Ik verwacht alleen dat dit teveel op de Pelagos lijkt.

Naast de bovenstaande horloges ben ik erg gecharmeerd van een Rolex Explorer 212470 en een red grape 114300. Verder heb ik als harde eis dat de prijs niet meer dan 6K mag zijn(suggesties die wat duurder zijn is wel altijd welkom, zat zelf ook stiekem nog aan een 16710 te denken) en niet kleiner dan 38mm. Ik heb vertrouwen in jullie kunde en laat me graag verrassen.

Cheers!

12 likes

Deze voor 1.250 euro?

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/d/8/c/d8c8babdf0e9c5b56806d0395d682fa6929b92d8.jpg

6 likes

Rolex milgauss!

5 likes

Tof, maar doet me op de foto niet zoveel. Wel kekke band erop!

1 like

Yup! Dat is ook een goede optie. Zwarte wijzerplaat met groen glas?

Chrono :white_check_mark:
Handopwinder :white_check_mark:
Racer :white_check_mark:
Duiker :white_check_mark:
Automaat :white_check_mark:
Flieger ?
Dresser ?
Moonphase ?

4 likes

De keuze ligt ook bij je levensstijl… Draag je bijvoorbeeld regelmatig een pak, zou ik voor een dresswatch gaan.

Wat meer informatie over jezelf, hoe je je vrije tijd indeelt et cetera.

2 likes

Voor het ruige werk, de Casio GPW-1000-4A G-Shock:

4 likes

Als je niet van de echte dresswatches bent (JLC MUT bv) dan is een 214270 wel een heel goede diversificeerder van je collectie.

Ik zou voor een 3 delige collectie Speedy/duiker/Explorer net wat anders kiezen, ook vanwege de maat, maar het is een onverslaanbaar team.

ik denk rond de 6000 al snel aan:

IWC Big Pilot 7 days
vrijwel elke versie van de Panerai Luminor Marina / Radiomir
Zenith El Primero
Breguet Type XX of XXI

Om maar eens iets te noemen. Ik houd het bij tool watches, fliegers en chronografen, omdat deze het meeste lijken op jouw eigen voorstellen. Maar in deze klasse zijn er natuurlijk ook talloze dress watches. Zoals de zeer aparte Glashutte Original Panomatic Lunar / Panomatic reserve

image

6 likes

Ik ben vandeweek op Schiphol, moet ik iets meenemen? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Maar serieus KenZo… ik zou iets met gladde bezel en ingetogen wijzerplaat nemen voor de balans in je collectie. Je hebt al schitterende klokken maar een 39mm OP of explorer maken het af. Of een datejust 41 :wink: (blauwe stick dial?)

Leuke keuze, houd me op de hoogte (ik zal niet weer over oudere vrouwen beginnen :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Ik zat ook te denken flieger
Aangezien je al een ‘gewone’ chrono hebbt, misschien een automatische rattrapante?

https://www.iwc.com/content/dam/history/pilot/pilot_1992_double_chronograph.png.adapt.472.472
Dresswatch, daar heeft ie zelf al een voorbeeld van.

Field watch.

https://i.pinimg.com/originals/0f/16/160f1616cea9b875800b7d42b275fdb07d.jpgg
Z’n red cap vind ik een mooie tussen moot van pilot watch en fieldwatch. En die GMT functie Is best handig op reis.

Of een mooie tussen moot van field en ‘dress’ door z’n aangehaalde Explorer 1.

1 like

Dan liever de gpw2000. Schijnt iets kleiner te vallen en synct op maar liefst 3 manieren de tijd.
Mist alleen wel saffierglas tov de 1st Gen.

1 like

Of gewoon een bronskleurige knaller! Staat toevallig te koop op het forum. :roll_eyes:

1 like

Staat een zeer aparte kanshebber in het blauwe gedeelte. Ooit zelf om de pols gehad en ik denk zeker de moeite waard: Glashutte Original Seventies Pano Date

4 likes

Hier enkele suggesties:

• Jaeger Le Coultre Reverso
  • IWC Portofino
  • Rolex Explorer 39mm
  • Breitling Navitimer
1 like

Tudor Big Block!

2 likes

Iwc Mark XVII of ingenieur

Hoe herkenbaar!

Ik zou de Pelagos eruit doen en vervangen door een Rolex sub (regulier, date, dweller op grond van voorkeur)

Dan een milgauss of datejust (voorkeur blauwe wijzerplaat).

Mijn inziens heb je dan een evenwichtige collectie en drie kleuren wijzerplaat!

3 likes