Ik wil een Rolex kopen, maar mijn ouders willen het niet

Hallo ik ben Xel (22),

Ik wil graag een (vintage) Rolex horloge kopen maar mijn ouders vinden dat geen goed idee. Ze zeggen dat ik beter kan wachten vanwege corona. Ook zeggen ze dat ik beter een kan sparen voor een huis in plaats van een horloge. Ik wil hem echt heel graag hebben en zit hier al even mee. Ik kan hem ook zonder toestemming kopen maar ik wil niet dat mijn ouders kwaad worden of iets.

Hoe denken jullie erover? Hebben jullie nog tips?

3 likes

Beste Xel,

Dat hangt toch van je situatie af. Ben je uit huis? Verdien je je eigen centen? Heb je je leven (financieel) een beetje op de rit? Dan heeft niemand iets te zeggen over wat je met je geld doet (binnen de grenzen van de wet natuurlijk).
Woon je als volwassene nog bij je ouders, zonder huur te betalen, dan hebben ze mijns inziens gelijk. Het is maar een mening, maar je vroeg 'm, dus hier heb je 'm :wink:

8 likes

Het klinkt alsof je nog lekker veilig onder de vleugels van je ouders vliegt. Ik denk dat ze in dit geval gelijk hebben.

Een tweeëntwintigjarige moet inmiddels zijn of haar eigen stappen wel durven zetten.

12 likes

Koop een Kermit voor list, dan kun je die over een paar jaren weken verkopen voor het dubbele. Dan heb je je huis snel bij elkaar en is iedereen blij. :+1:

8 likes

Corona is echt een non-argument. Je kan prima veilig een horloge kopen.

Verder kunnen we niet in jouw spaarpot kijken. Het is sowieso niet slim om al je spaargeld uit te geven aan 1 horloge. Maar het valt of staat bij jouw vermogen/inkomsten en vaste lasten of je dit wel of niet zou moeten doen. Uit je verhaal leid ik af dat je thuis woont, ik denk dat je dan eerst op je eigen benen zou moeten staan voordat je een dermate prijzig horloge koopt.

3 likes

Sparen voor een huis in deze tijd is heel verstandig. Je moet geld meenemen tegenwoordig. Hele mooie horloges zijn te krijgen voor heel wat minder geld. Staar je niet blind op een merknaam.

Welkom op her forum, trouwens.:+1:

6 likes

Je ouders hebben altijd gelijk maar daar kom je later pas achter! Dus kopen die Rolex als je het geld niet hoeft te lenen + 100% echtheidsgarantie.

2 likes

Beste Xel,

Als je dit soort vragen op een forum moet stellen, zou ik voortaan je ouders alle beslissingen voor je laten maken.

Dat lijkt me op langere termijn beter voor je :+1: .

14 likes

die markt is een mijnenveld, zorg dat je je goed inleest en laat inlichten voordat je je portemonnee trekt

3 likes

Als je 22 bent moet je gewoon al je geld aan drank en vrouwen uitgeven. Een horloge kopen kan altijd nog.

33 likes

:joy: wat doe je

Allereerst: kudos voor het voluit typen van 22-jarige. Daar ben ik echt te lui voor :slight_smile:
Heeft met durven weinig te maken naar mijn idee. Je kunt wel voor de wet volwassen zijn, maar ik vind het van weinig volwassenheid getuigen als betrokkene financieel afhankelijk zou zijn van zijn ouders, maar ondertussen (serieus) geld uitgeeft aan horloges. Zelfs al zie je het als belegging. Als je financieel van je ouders afhankelijk bent ga je niet ondertussen beleggen, lees speculeren, lees gokken.
Maar ik ken de situatie verder niet natuurlijk. :wink:

3 likes

Altijd naar je ouders luisteren…

1 like

:sweat_smile:

1 like

Ik begrijp je, maar iemand van die leeftijd kan ook wel een auto van 5k kopen als die een beetje werkt. Waarom geen Twingo van 500 piek en een Rolex van 4.5k?

Nu speculeer je zelf.

Een tweeëntwintigjarige is ook geen klein kind meer.

4 likes

Welkom hier Xel,

Ik zou nog eens met je ouders in gesprek gaan over de waarde (niet geld dus) die zij hier belangrijk vinden en dan zelf beslissen wat je doet.
Welke waarde (niet geld dus) vind jij doorslaggevend?

Wel als je deze keuze op een forum voor moet leggen…

2 likes

ga je hem dragen of in een kluis bewaren? in het eerste geval zou ik nog even nadenken of dat wel zo slim is, ik weet wat ik allemaal deed toen ik 22 was en als ik daarbij een dure klok om de pols had gehad, was die na een week al total loss of ergens in beschonken toestand van m’n pols geklauwd

4 likes

Het gaat om een 16220 die ik met eigen geld koop. Ook ben ik over het algemeen geen grote uitgever. :slight_smile:

1 like

Mijns inziens koop je in die situatie inderdaad die Twingo van 500 piek, om mee naar je werk/studie te rijden en zet je 4.5k opzij om zsm op je eigen benen te kunnen gaan staan.

3 likes