Ik word papa! Geboortehorloge keuzehulp

Hoi allemaal!

In augustus verwachten wij ons eerste kindje, een zoontje! Deze namiddag de 25 weken echo gehad waarop we hem weer veel zagen bewegen, we verlangen enorm om hem in het echt te ontmoeten!

In mijn familie hebben we de traditie om op de 18de verjaardag een speciaal cadeau te geven. Vandaar dat ik graag voor de geboorte een horloge wil kopen, deze te dragen tijdens de geboorte, te laten graveren met de geboortedatum, om dan op zijn 18de verjaardag cadeau te geven. Een leuk concept zowel voor de papa en hopelijk ook voor de zoon :smile:

Het budget staat vast en is max 1800 euro, maar vooraleer ik knopen doorhak, had ik heel graag jullie mening gehad over enkele zaken waar ik wel nog over twijfel:

Nieuw vs. Vintage/Tweedehands?

Een nieuw horloge heeft het voordeel dat het aankoopjaar ook effectief het geboortejaar is. Verder zijn alle krassen op het horloge binnen 18 jaar ook effectief door mij verzameld. Bij een vintage of tweedehands horloge blijft de waarde waarschijnlijk vast, en kan ik misschien voor een merk kiezen die nieuw een segmentje hoger ligt. Nadeel zijn de gebruikssporen van een ander persoon.

Eventuele kanshebbers

Voor mezelf heb ik al enkele mogelijkheden opgesomd. Ik heb een vriend die in de VS woont dus ik kan sommige horloges aan schappelijkere prijzen vinden:

Ik zou zeggen, vuur maar al jullie suggesties af!

30 likes

Als je er zo in zit, moet je je spending- gedachtes dan niet ff omdraaien ?? :grimacing:

Edit: post maar half gelezen, excuus.
Mooie familietraditie. Maar blijft staan: wat krijgt mama na 9 maanden zwaar werk?

3 likes

Gefeliciteerd!
Ik zou de Tudor doen want tijdloos en mooi formaat.

Welk horloge kreeg jij toen je 18 was? Ben benieuwd, leuke traditie.

1 like

Leuk idee.

Ik heb bij de geboorte van mijn zoons ook een horloge gekocht. Is inmiddels al wat langer geleden (de jongste is inmiddels 22 jaar) maar allen nog in mijn bezit.

De horloges zal ik ook nooit wegdoen vanwege de, voor mij, sentimentele waarde.

Dus kies wat je leuk/mooi vind om ze vervolgens voor altijd te bewaren en later leuke verhalen over te vertellen als je kleinkinderen hebt😉

2 likes

In mijn geval ging het om de camera van mijn vader. De traditie is niet per se een horloge, eerder een cadeau met veel betekenis (mijn pa en opa waren hobbyfotografen).

Haha de max! Merci voor de tip!

1 like

Ah check, ik pas mijn inzending trouwens aan: een 2e hands tudor zou ik niet doen.

Dan zou ik voor de LLD gaan of voor de Sinn.

2 likes

Geen nood, er is voldoende gewoon budget en tijd om mama stevig in de watten te leggen, die 1800 euro is echt iets wat ik over heb, dus puur extra :slight_smile:

1 like

Zoek in elk geval iets wat over 18 jaar ook nog tijdloos is én bijna iedereen past.

Je weet immers niet of hij type Verhoeven wordt of eerder een slanke marathon loper 🤷

1 like

Ik heb zelf de Sinn 556 gekocht nav de geboorte van ons dochtertje.
Op de rotor heb ik haar naam laten graveren :blush:

Aangezien je dit horloge zelf ook suggereert… goede keuze :wink:

2 likes

Uit deze vind ik het moeilijk kiezen, maar het wordt jouw keuze en daarmee natuurlijk altijd goed om over 18 jaar een nieuwe eigenaar te geven

1 like

Voor de geboorte van mijn zoon(tje) heb ik 14 jaar geleden een mooi nieuw horloge gekocht en ik heb de garantiepapieren en de aankoopfactuur op naam van mijn zoon(tje) laten zetten. Dit alles ook met het idee om hem het horloge later kado te doen zodat hij een horloge heeft dat (op papier) even oud is als hij is.

Enkele dagen geleden kwam ik het horloge tegen en heb het aan mijn zoon(tje) laten zien met het verhaal erbij dat hij over enkele jaren enz. enz.

Zijn reactie: erg lief maar ik heb liever het horloge dat jij draagt, daar heb ik een herinnering aan, een band mee.

9 likes

Ik zou/heb zelf gedaan nieuw kopen op de dag zelf. Beide zoons krijgen een Seiko. Oudste een MM300, jongste de eerste reissue Samurai: de Blue Lagoon, JDM versie, 1000 stuks limited. Allebei worden ze regelmatig gedragen door mij en ze weten allebei al dat ze voor hen zijn. Oudste wordt over 10 jaar 18, jongste over 14.

Geniet vooral van die eerste maanden, het gaat zo gruwelijk hard!

4 likes

We hebben exact hetzelfde gedaan. In 2021 is Max Verstappen kampioen geworden, mijn zoon heet Lando. Dus werd het de TAG Heuer Formula 1 Red Bull 2021.

Misschien is het wel fijn om een horloge met een verhaal te kopen zoals bij ons. Natuurlijk had ik ook liever een automaat ipv quartz maar wat er niet is kan je ook niet kopen.

4 likes

Cool, als ik jou was zou ik voor een nieuwe gaan vooral om de punten die je al aangeeft…zelfde jaartal, krassen door jou( karakter) gemaakt.

Hier krijgt mijn zoon als hij 18 is deze :

Hij kijkt al uit naar die dag :grinning_face_with_smiling_eyes:

6 likes

Gefeliciteerd met het aankomende vaderschap. In elk geval een nieuw horloge kopen. Tijdloos design lijkt me veilig. Leuk om over na te denken. Ik zou voor de Longines gaan

2 likes

Wat je kiest moet je natuurlijk zelf weten, allemaal toppers.

Laat je niet weerhouden qua service bij Nomos want de prijzen zijn redelijk en service is goed. Je betaald niet super veel meer dan een 2824.

3 likes

2 likes

Valt deze binnen budget dan, waarschijnlijk enkel tweedehands? Wel heel mooi!

Nee daar zal je idd wat extra voor moete’ bijleggen. Ik had iver het bedrag gelezen. 2dehands gaan ze rond 2,4 2,6. Ik zag in je voorbeeld ook rond die prijs vandaar

1 like