Ik word papa! Geboortehorloge keuzehulp

Tudor of longines

Om nog even te onderbouwen :

Deze horloges gaan mooi mee met de tijd en zullen over 18 jaar nog relevant zijn.

2 likes

Leuk! Ik zou voor de Tudor, Longines of Oris gaan. In die volgorde, voor dit budget dan.

Edit: zag dat mijn irritante autocorrectie er longontsteking van had gemaakt.:thinking::grimacing:Longines dus.:grin:

3 likes

Ik denk dat het leuk is om een horloge nieuw te kopen ivm papieren uit het zelfde jaar.

De Longines zou mijn voorkeur hebben denk.

1 like

Dat worden nog 3 spannende maanden voor jou en je vrouw, leuke traditie die jullie hebben. Weet niet hoelang terug die traditie gaat, dus of je vader een horloge van je opa draagt. Ik ga geen merken noemen, zoveel mogelijkheden zijn er. Maar ik zou wel voor een dress watch kiezen, die zijn over het algemeen tijdloos. Daarnaast zou ik voor nieuw gaan, zodat elk krasje/deukje door jou veroorzaakt is. Nu heb je het over een vriend in de VS en dat die horloges tegen een schappelijke prijs kan kopen, scheelt dat veel met een horloge uit Nederland. Bij een horloge uit de VS komen natuurlijk nog wel de nodige kosten bij. Wens jullie natuurlijk de komende maanden veel geluk tot de geboorte en daarnaast veel succes met je zoektocht :ok_hand: :+1:

1 like

Echt niet saai .

Tja dan die Seamaster :star_struck:

1 like

Ik zou in jouw geval voor de Seamaster gaan. Nu al een iconisch horloge… Dus over 18 jaar vast ook nog.

Je budget is wel een dingetje…

4 likes

Gefeliciteerd! Altijd bijzonder! Vorig jaar een zoon gekregen en een horloge gekocht van dat jaar om later door te kunnen geven, was voor mij een hele zoektocht maar uiteindelijk een redesign van de legendarische Seiko 62MAS gegaan.

Kijk vooral naar een tijdloos design (alla Speedmaster, buiten budget maar voor het idee)

Ouder ben ik zelf ook gaan kijken maar dan uit mijn geboortejaar maar dat was erg lastig om te vinden, de 80-jaren waren niet de beste tijden in de horloge industrie :sweat_smile:

Ik denk dat je al een aantal toffe opties hebt! En misschien tweedehands in dit jaar ook nog een goede optie is, dat de kop er net af is.

Ik zag dat je GS van hierboven ook aansprak, die zijn tweedehands quartz wel voor 1800 te krijgen (niet de SBGN005 van hierboven overigens) maar meer in de trant van:

De Sinn spreek mij het meeste aan uit het bovenste rijtje, al vind ik persoonlijk de 104 mooier:

Succes met je leuke zoektocht, je hebt nog even :wink:

4 likes

Allemaal leuke keuzes. Ik zou vooral bedenken wat een beetje tijdloos is en bij je huidige stijl past zodat je ze veel zelf draagt.

Ik heb twee zoontjes en voor beide een horloge uit het geboortejaar.

2018 speedmaster
2021 santos

Beide tijdloos en iconen die over 50 jaar nog mooi zijn.

De seamaster 300 komt in de buurt en anders eventueel de legend diver of een oris 65. Die zijn ook wel echt tijdloos maar niet echt iconen zoals de seamaster 300. Zal zelf ook eens zoeken in je budget

Andere optie is misschien een tijdloze seiko duiker. Captain willard of turtle. Ook iconen en hou je nog flink budget over voor baargoud :slight_smile:

3 likes

Gefeliciteerd en pfoe die 62mas is mooišŸ˜

2 likes

Ik zou ook voor een nieuw horloge nu gaan, die over 18 jaar richting ā€œvintageā€ gaat. De Oris 65 vind ik dan een erg mooie optie.

2 likes

Ik vind de Tudor bb36 een hele goede optie, ETA is lekker makkelijk in de service en het is echte kwaliteit. Ik zou de fauxtina lume mijden, het is wel mooi, maar als je iets 18 jaar bewaard is het een beetje raar naar mijn mening. (Ook) ik zou iets nemen wat altijd mooi zal zijn, niet te gewaagd of dateerbaar, gewoon tijdloos.

2 likes

Wat @Diederik zegt:

Mooi fijndragend en tijdloos horloge

2 likes

Thanks!

Al zijn de

Ook echte iconen! Totaal verschillend maar oh zo mooi beide. Lucky boys :wink:

2 likes

Nieuw! Geboortejaar gelijk aan jaar wanneer het horloge aangeschaft hebt. Je kind is toch ook niet tweedehands. :wink: Tweedehands niks mis mee, echter ik zou voor de geboorte willen dat de jaren overeen komen. Ik zou voor de Longines Legend diver gaan. Prachtig horloge.

1 like

Ik zou voor helemaal niks gaan. Uit mijn jeugd weet ik dat ik rond mijn 18e liefst het horloge van m’n pa droeg, op zijn oude fiets reed terwijl ik zelf een mooie Seiko en een goede Gazelle fiets had (alles van ouders gekregen).

Was ook een periode dat alle vrienden een LED horloge wilden, zo’n plastic ding van Texas Instruments waarvan elke maand de batterij leeg was.

Mijn vrouw heeft onlangs haar mooie Tissot uit haar jeugd aan onze dochter aangeboden om te dragen: Nee bedankt, lief aangeboden maar Casio vintage is leuker…

Kortom over 18 jaar boeit het je zoon wellicht helemaal niets en wie weet waar dan de maatschappij mee rondloopt aan de pols, iets waar we nu het bestaan nog niet van weten. Had je 18 jaar geleden gedacht dat je met een GPS horloge zou lopen?

3 likes

Leuk idee.
Ik zou voor 38/39/40 gaan.
Kinderen worden steeds groter/langer. Dan is kleiner niet handig.
42/44 is te groot als groot niet meer in de mode zal zijn.

Ik zou voor nieuw gaan. Aankoopdatum …geboorte dag incl papieren.
Iets dat even oud als hem is leuk.
Daarom valt tweedehands af.

1800€ is een leuke prijs voor een 18 jarige. Maar als je echt de topmerken wil gaan met korting…is 2500€ een betere prijs. Dan komen horloges als Breitling, Tudor in het vizier.

Ik zou voor een gerenommeerde merk gaan dat dan ook zeker gangbaar is.

Oris , Tagheuer, Sinn , nomos maar ook de Swatch group horloges.

Zelf stel ik voor de Longines Hydroconquest 39 of de conquest 40.
Longines is Zwitsers en een gerenommeerd merk. Hydroconquest is een echte classic design en type en vergelijkbaar qua prijs met de Sinn.

Anders Sinn …populair bij liefhebbers. Maar historie is niet zo lang.
Nomos is cool. Eigen uurwerk. Helaas geen stalen band.

Tweedehands dacht ik zelf aan een Omega Constellation. Tudor bb58. Breitling.

1 like

Misschien vind hij het niets op het moment dat hij 18 is. Dan heb je er zelf een mooi horloge aan over. Een vriend van mij is beide ouders verloren en loopt nu met het horloge wat zijn vader altijd droeg. Als hij 18 is zal hij er niet zo bij stil staan. Maar het kan later wel een heel mooi aandenken zijn.

2 likes

Ben het met je eens. Op dit moment zijn mijn ouders behoorlijk op leeftijd en ben ik heel blij met enkele horloges die ik nu al gekregen heb omdat m’n pa ze niet meer draagt. Op je 18e ben je nog niet met dat soort sentiment bezig.

3 likes

Je kunt niet helemaal voorzien welke maat horloge bij je kind zal gaan passen over 18 jaar.
Ik ben langer en groter geworden dan mijn ouders. In mijn jeugd waren horloges algemeen kleiner, je weet helemaal niet wat over 18 jaar mode is.
Kinderen ontwikkelen een eigen stijl en smaak die soms (helaas) behoorlijk af kan wijken van de jouwe.

Het is allemaal koffiedik kijken. Leuk om nu uit te zoeken omdat papa horloge gek is maar redelijke kans dat het zoonlief over 18 jaar helemaal geen bal interesseert. Ik zou lekker iets voor mezelf uitzoeken.

2 likes

Gefeliciteerd met de zwangerschap, leuk man. Lekker een nieuwe kopen. Ik dacht dit bijna 13 jaar geleden ook(waarschijnlijk een excuus om een horloge te kopen). Ik heb een Meistersinger No3 gekocht en de geboortedatum in de gesp laten graveren. Mijn vrouw heb ik een zilveren armband gegeven.
God weet wat men over 18 jaar draagt, maar het is sowieso een mooi aandenken aan de geboorte en anders lekker zelf dragen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

1 like