Ik zal me ook eens voorstellen

Hoi,

Ik raak geïnspireerd, leer veel en geniet van de mooie horloges die hier voor bij komen, dus leek het mij wel zo netjes me even voor te stellen.

Lampjuh, ook wel Rick genoemd, 33jr oud, fulltime huisvader en (weer) gek van mooie horloges!

Na vroeger als kind een flikflak ofzo gedragen te hebben, heb ik deze snel afgeschud omdat ik het niet fijn vond. Later toch aangestoken door mijn vader en met een jaar of 10 een chronograaf van Calypso gekocht van mijn spaarcentjes. Deze helemaal versleten en toen net als vaders een Festina gekocht, waarvan er nog een x aantal volgde. Deze eigenlijk veel en lang gedragen, maar uiteindelijk stopte ik daar ook mee. Batterijen gingen op, bleven in de kast en droeg alleen nog een horloge naar mn werk.

Toen kocht mijn vrouw een heuse smartwatch, en dat vond ik ook wel wat. Tijdje gedragen met een 2-piece nato, toen een zwarte oyster en een lekke dial, want ik miste toch de uitstraling van een echt horloge. Na een maand of 2 dat ding aan de kant gelegd, een oude Festina voorzien van een verse batterij en ik miste de notificaties niet, ik kon snel en eenvoudig de tijd lezen, en het zag er gewoon veel cooler uit dan een electronisch apparaat.

Maar aangezien ik wel een beetje was uitgekeken op mn Festina collectie, en ik toch een wat eenvoudiger horloge wou, zocht ik een mooie duiker. Uiteindelijk werd dit een leuke Casio Duro, via USA, met het visje! Mooie oyster band via Ali erbij en ik ben er super content mee!!

Maar, ondertussen verveelt elke dag t zelfde horloge wel, dus ik ben al aan het rondkijken naar de uitbreiding.

Breitling Navitimer is wel echt mn Grail, maar helaas ligt die ver buiten bereik, en doordat ik (door medische redenen) fulltime huisvader ben zal dat er niet inzitten. Maar, ik heb wel wat leuke alternatieven gevonden die wel haalbaar zijn.

Ik vind de Seiko SNA411 heel gaaf, maar de Citizen Promaster Air Nighthawk, of de Casio Edifice 527d-1AVEF zijn ook erg mooi!

Daarnaast zou ik graag een keer zelf een Seiko SKX opbouwen naar wens, maar dat is verdere toekomstmuziek!

Weliswaar niet de kostbare en unieke horloges die hier regelmatig voorbijkomen, maar dat maakt de liefhebberij er zeker niet minder op!

42 likes

Hoi Rick,

Welkom op het Horlogeforum! :slightly_smiling_face: :+1:

Horloges zijn gewoon geweldig! Ik heb het virus al meer dan 50 jaar… gaat nooit over. Gelukkig niet! :blush:

Net als iedere hobby kost het geld, maar het gaat niet a priori over veel geld. Dat hoeft helemaal niet. Ik kan net zo makkelijk heel erg blij zijn met een vintage Pontiac van 60 euro als met een horloge wat 10 keer zoveel kost. Het gaat voor mij altijd om de emotie, het verhaal … het gevoel dat je erbij hebt. Ik moet er blij van worden. :blush:

Ik wens je heel veel plezier toe op dit mooie forum en ik wens je nog heel veel mooie horloges toe!

We zijn hier dol op plaatjes, dus als je foto’s van je horloges wilt laten zien…graag! :ok_hand:

6 likes

Hoi Rick,

Zoals @BaytLif hierboven al mooi beschrijft gaat het inderdaad niet om de financiële waarde van je horloge maar om jouw beleving bij wat je om de pols hebt. Vaak is het verhaal waarom je voor dat specifieke uurwerk hebt gekozen dan ook vele malen interessanter.

Daarnaast is de jacht naar de beste deal of de voorpret van het afwachten van een aanbieding om je gewenste horloge toch binnen budget te krijg ook iets om van te genieten.

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier van je hervonden hobby en happy hunting in de toekomst

3 likes

Precies dit Rick, en als je eens naar vintage kijkt is er ook veel te genieten voor een goede prijs.Welkom op dit forum!

Welkom@ HF Rick! Die FlikFlak horloges bestaan trouwens nog steeds :grin:
Veel leesplezier gewenst in ieder geval!

Rick… welkom op het hf !!!

Welkom, Rick! Fijn dat je geniet van horloges. Dat is het allerbelangrijkste. Wat je eraan kan en wil besteden, is niet bepalend voor het plezier dat je eruit haalt. Misschien is het grootste geluk wel om iets te vinden dat past bij een ‘droombeeld’ dat je hebt voor een horloge èn binnen bereik is. De zoektocht, het wikken, wegen, kijken en vergelijken… da’s een heel aangenaam reis/puzzel om te maken!

Welkom Rick op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

Welkom bij de club Rick.

Welkom op HF Rick en veel plezier hier gewenst!

Welkom Rick !

Welkom…:+1:

Welkom

Welkom op HF, Rick!
Ik heb slecht nieuws voor je: je lijkt besmet met het horlogevirus! :stuck_out_tongue_winking_eye:

En zo is het: een leuk, mooi en goed horloge hoeft niet heel duur te zijn. Gewoon lekker genieten van wat jij gaaf vindt, wat je hebt en wat bereikbaar is! :+1:

Van harte welkom Rick :+1:

IMG_4355

Of bedoelde je een ander lampje :wink:

Welkom hier Rick, draag wat je mooi vind man.

Welkom Rick

Welkom. Veel plezier op het forum.

Welkom bij de club Rick. Veel leesplezier. En we houden van foto’s. Dus als er wat nieuws komt…