Ik zoek een zomer(s) horloge, suggesties welkom.

Ja ja, vast het zoveelste topic met dezelfde strekking, maar goed, dit gaat om mijn persoonlijke zoektocht, dus dat mag best in een eigen topic leek mij.

Ik ben dus op zoek naar een leuk, comfortabel en betaalbaar zomer(s) horloge. Maar wat maakt een horloge zomers? En betaalbaar? En comfortabel? Nou ja, voor mij zijn dat, in volgorde van belangrijkheid, de volgende criteria:

  1. Liefst rond de 40mm, in ieder geval ‘lug to lug’ afstand van ruim onder de 50mm (laten we zeggen max 48).
  2. Minimaal 100 meter waterproof
  3. Voorkeur voor rubberen band (kan natuurlijk wisselen, maar ben lui, dus idealiter komt 'ie al op een kwalitatief goede rubber band)
  4. Kleurtje op de wijzerplaat / lunette (dat is een bezel voor degene die Nederlands maar een suffe ouderwetse taal vinden)
  5. Budget: max 1000 euro, minder mag zeker ook! Ik kijk nergens op neer…
  6. Liefst niet te shiny/blingy, zodat een kras of een deuk ook wat minder opvalt / boeiend is.

Waar ik niet zo fan van ben:

  1. Kroon op 4 uur
  2. Datum op 4 uur
  3. Cup-a-soup om 4 uur
  4. Dikke horloges (14+ mm)

Enkele opties die ik zelf tegenkwam in mijn zoektocht, in vrij random volgorde:

Hamilton Khaki Field Automatic, lekkere tool watch, enige kleur is het rode stukje secondewijzer, en leer is ook geen rubber, maar is verder wel een heel fijn horloge volgens mij.

Mido Ocean Star 200c, nog niet in het echt gezien, laat staan gepast, maar vind het wel een gaaf ontwerp. Voldoet aan de meeste eisen, behalve dat 'ie mogelijk aan de grote kant is voor mijn mediaan polsen.

Of z’n titanium (maar zonder ceramic bezel) broertje, die wél op een rubber strap komt:

Het retro-vintage-inspired ‘tribute’ model vind ik overigens ook heel vet, maar is best wel bling bling met alles gepolijst, en ik wil eigenlijk nu ook geen retro model kopen (omdat ik straks alleen maar retro horloges heb…).

Doxa Sub 200, ik vind de kleuren heel tof, maar ik weet niet zeker of ik er ook zelf mee zou gaan rondlopen zeg maar… en zwart is dan weer, tja, zwart… Ook wel 42mm en redelijk bling en retro… eigenlijk voldoet dit ding aan bijna geen van m’n criteria en toch vind ik 'm heel vet :smiley:

Yema Navygraf Marine Nationale Ik vind de stalen band niet zo mooi, maar met de m.n strap lijkt me dit toch wel een heel fijn horloge.

Andere suggesties? Ik ben heel benieuwd. Liefst koop ik nieuw, maar is geen must. Alvast bedankt voor het meedenken :+1:

14 likes

Ja die Yema. Daar zit ik zelf ook al naar te loeren .Maar dan de quartz versie , lekker grab and go model .

Niet super zomers. Maar hij voldoet verder wel aan al je eisen.
Wat er wel zomers aan is, hij doet het ook heel goed op nato.

5 likes

Yema in quartz zou inderdaad ook een overweging zijn! Maar ik vind het ook wel een leuk idee om het Franse in-house uurwerk van Yema te kunnen proberen, en denk niet dat ik twee Yema’s ga kopen…

1 like

Thanks, is inderdaad een horloge die ik zeker ‘op de radar’ heb, maar voor nu neig ik naar wat moderners en/of met meer kleur.

6 likes

De nieuwe Christopher Ward C60. Ingetogen kleurrijk, diver, rubberen band, 40mm, 995,-

11 likes

Deze is iets boven budget, maar toch ook wel fijn voor de zomer denk ik.

7 likes

Mwa… budget iets oprekken

:wink:

3 likes

Een horlogeadvies met een ‘iets’ opgerekt budget is een oude HF-traditie. Die moeten we in ere houden.

10 likes

Zomer = Squale, ondanks dat ik hem niet meer heb

1 like

Topic kan dicht …

4 likes

Yema bandje van staal zijn van zeer matige kwaliteit. Zonde want ben heel blij met mijn Superman. Mijn Superman heb ik een MN strap kado gedaan

2 likes

Gaaf!

Dit model kende ik nog niet, ga ik zeker even verder in verdiepen, thanks!

1 like

Ik zou voor deze gaan. :+1:

4 likes


Squale is idd zomeetoppertje, sorry voor slechte foto

1 like

Sorry, het budget was al opgerekt tot de Chopard dus vind dit maar een goedkoop ding :laughing: :joy:

1 like

Voldoet aan veel van de eisen

5 likes

Dát is pas een ‘Kermit’!


Kermit de kikker

3 likes