NA: Yema Navygraf Marine Nationale

Zoals in mijn eerdere topic (Ik zoek een zomer(s) horloge, suggesties welkom.) te lezen viel, was ik op zoek naar een zomers horloge. Wat een horloge zomers maakt, daar dacht ik van dag tot dag anders over, maar in ieder geval iets met kleur. Uiteindelijk kwamen er echt toffe suggesties, waarvan ik zeker nog eens het een en ander nader ga bekijken, maar heb ik toch besloten om er een van mijn lijstje in de openingspost te kopen.

Al enige tijd geleden online gekocht, of eigenlijk ge-pre-ordered in goed Frans. Omdat het een nieuw model betrof, kwam deze van de week dan eindelijk binnen.

Eerste indruk is heel goed! Ik ben erg blij met de looks. De retro kast, de blauwe kleur, saffier glas en lunette, MN logo op de wijzerplaat, kroon en achterkant maken het plaatje compleet. Hoewel ze hier bekend staan als Franse rammelbakken, vind ik het juist heel gaaf om eens wat anders dan Zwitsers of Japans aan mijn kleine collectie toe te voegen. Hopelijk hoef ik niet al te veel gebruik te maken van de 2 jaar garantie… :blush:

Dit is mijn eerste ervaring met een MN strap, en ik vind het inderdaad heerlijk comfortabel. Dat was een van de redenen dat ik voor dit horloge koos. Uiteraard had ik ook een MN kunnen kopen voor mijn BB58, maar dat was te makkelijk geweest :rofl:

49 likes

Gefeliciteerd met de NA! Heb zelf een Yema Superman ook een van mijn favoriete naast mijn BB58. MN logo is zeker gaaf op de dail en strap doet hem ook goed.

2 likes

Vind de gesigneerde kroon ook leuk detail

2 likes

2 likes

Mooi horloge. Proficiat.

1 like

Hele mooie aanwinst. Veel draagplezier gewenst :sunglasses:

1 like

Mooie klok! Gefeliciteerd

1 like

Prachtige aanwinst ,heb er serieus ook naar gekeken voor naast mijn '58 . @RoyAmsterdam
Heel lang zitten twijfelen tussen deze Yema en de Baltic en na veel Youtube filmpjes voor de Baltic gekozen . Maar de Yema is zeker een mooie aanwinst.
Hierbij dan ook maar een plaatje van de Baltic op een MN achtig bandje .
image
Heb ook op de '58 echt al van alles geprobeerd ,nato leer en rubber maar blijf de '58 toch echt het mooiste vinden op staal .

1 like

Hela gave aanwinst zeg. Ik heb het al vaker gezegd; maar wat maakt yema toch toffe horloges :ok_hand: rallygraf, flygraf M1 en zeker deze navygraf. Geniet er van :+1:

1 like

Proficiat, Yema maakt absoluut leuke horloges. Ik heb de voorganger (gele wijzers) gehad. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi horloge, veel plezier ervan!

Misschien nog eens naar de bevestiging ervan kijken. Als je met deze bevestiging het haakje een keer per ongeluk los tikt, ben je je horloge kwijt :see_no_evil: + de metalen onderdelen drukken nu in je arm.

Misschien helpt dit:

2 likes

Leuk man. Mooi horloge.

Ik ben ook blij voor je dat die strap bevalt. Ik heb ooit een horloge op zo’n ding gekocht, die heb ik met een zakmes doormidden gejast en vervolgens met een grote boog de kliko in gebonjourd. :slight_smile: Dat wil niemand. :wink:

1 like

Mooie duiker met een verhaal :+1:
Alleen die elastische bandjes vind ik helemaal niks.
Dat gaat bij mij na verloop van tijd toch irriteren.
Doe mij maar staal :grinning:

1 like

Dankjewel, ik ga er nog een keer naar kijken. Ik zie nu inderdaad dat ie helemaal verkeerd zit, beetje haast gister en minder duidelijke instructies gevonden op YouTube blijkbaar :blush:

1 like

Heel cool op die band!

1 like

Toen ik mijn MN voor de eerste keer ging bevestigen moest ik ook wel ff 3 keer kijken voor ik doorhad hoe de juiste manier was haha.
Die band staat je horloge in ieder geval erg goed :+1:

1 like

Volgens mij zit ie zo wel goed? Inderdaad een stuk veiliger en nog comfortabeler zo. Alleen nog iets te strak, maar dat is simpel aan te passen.

3 likes

:ok_hand:
Het is inderdaad altijd even spelen met de afstelling en de positie van de sluiting.

Edit:
Zoals @DrB hieronder laat zien mbt de positie. Zo heb ik 'm inderdaad ook. Een kwestie van het horloge iets verschuiven op de band.

2 likes

Pas ook een MN voor mijn BB58 gekocht. Op internet zie je vaak dat hij zo gedragen wordt:

Dus de ‘verstelbeugel’ aan de pink zijde van je pols, het sluit systeem aan de duimzijde. Geen idee of de Franse commando’s het ook zo deden maar het zit wel lekker

2 likes

Staat ook goed zeg! Ik ga nog verder fine tunen, maar in de basis zit ie nu goed in ieder geval.

2 likes