Oftewel zoek ik een gekleed horloge beste horlogevrienden!
Ik zoek al een tijdje naar een iets gekleder horloge voor de collectie. Ik kan ze enorm waarderen en mis het nu een beetje. Ik heb de C65 van CW nog op de lijst staan en die komt er bijna zeker nog bij, de vintage wel te verstaan in 38mm.
Maar voor nu zou ik graag een 36mm formaat erbij willen hebben en ik denk een zilveren plaat omdat ik van zwart wel genoeg heb. Maar indien het een mooie zilveren sunburst wordt dan wel met contrast op de wijzers anders is het lastig aflezen.
Horloges die ik mooi vind en die op zich voldoen aan mijn smaak/wensen zijn o.a.:
Bulova Super Seville en dus ook de oriënt die @jeroenderee had/heeft
Tissot Ballade automatic
Euh, verder kom ik even niet zo uit het hoofd
Andere horloges die ik mooi vind zijn o.a.:
Certina DS1 maar te groot. Kastvorm, lugs etc zijn perfect voor mij
De CW C65 Trident natuurlijk, ook een prachtige kastvorm
Hamilton Jazzmaster Viewmatic in 37mm, helaas niet meer verkrijgbaar maar erg mooie kast en geheel.
Wat ik heb in dit genre zijn een tissot ballade2 tone quartz eind 90, een citizen eco-drive en een citizen eagle 7.
Nu de CW nog een tijdje kan duren vanwege aanschaf tijdens het te verwachten bekende prijzenfestival zoek ik toch nog iets erbij. De Bulova is mooi maar een lastig te vinden horloge voor iemand met onvoldoende kennis van dit model. Dus die zou ik alleen binnen het forum over willen nemen om een miskoop te voorkomen.
Wat is er nog meer wat hieraan zou voldoen wat ik dus over het hoofd zie?
Budget is ongeveer €400 en gebruikt en vintage dus geen bezwaar.