Ik zou met dit ontwerp een stap verder willen

Ik zou graag technisch advies willen.
Zou dit technisch mogelijk zijn met aanpassingen met een ETA7001?

Ik weet dat het hoogte verschil een uitdaging zal worden

Heeft iemand ervaring met zoiets?

52 likes

Inhoudelijk kan ik je niets vertellen maar het is echt een retegaaf ontwerp.:+1::+1::+1:

8 likes

Dank je wel :slight_smile:

Heel erg mooi. Mag voor mij ook met een ander uurwerk

1 like

Supergaaf ontwerp maar voordat dit uitontwikkeld is tot een maakbaar object,ben je vele duizenden euro´s verder.

1 like

Fraai ontwerp hoor :ok_hand:

1 like

Ik wil weten wat technisch mogelijk is…
Afwijkend is duur maar wel mooi toch?

1 like

Uitdaging? @stefanketelaars!

3 likes

Technisch is het mogelijk,maar er zitten zoveel details in je werkstuk die echt heel moeilijk te realiseren zijn.
Daar komt heel wat engineering bij kijken.

Het is absoluut afwijkend en zal in real life echt wel een supermooi horloge zijn.:+1:

1 like

Ontwerp ziet er goed uit.Ben benieuwd of dit allemaal te doen is.

1 like

Ruig ontwerp !!!

1 like

Niet dat ik mega technisch ben, maar het ziet eruit als een vrij realistisch ontwerp. Het enige waar ik over twijfel, is of er genoeg ruimte is om het glaasje te zetten. Hoe dan ook vind ik het een geslaagd ontwerp!

1 like

Mooi en bijzonder ontwerp, succes met de ontwikkeling!

1 like

Als je goed kijkt zijn het “gewone” lugs en is bandenswappen gewoon mogelijk.

@Suffertje Ik vind je ontwerp ook mooi. Technisch inderdaad een hele uitdaging. afgeleid van de max bill??

@stefanketelaars ik heb met bewondering naar je kunstwerkjes gekeken op instagram en hier.
Wat denk jij welke role en ik hiermee tegenkom?

1 like

Dit is zeker te doen!
Alleen iemand vinden die dit ontwerp uit kan voeren/ mee denken gaat een uitdaging worden.

Ik heb hier jammer genoeg geen tijd voor.

6 likes

Erg mooi!

1 like

Technisch gezien? Ach, ik neem aan dat de asjes waar je de wijzers op bevestigt wat langer kunnen worden gemaakt, terwijl de KS gewoon op de normale hoogte ten opzichte van het uurwerk gemonteerd kan worden, waardoor je het hoogteverschil faciliteert. De bolling in het kristal is dermate dat dat wel moet gaan kunnen door de wijzerplaat ook op verhoogde pootjes te plaatsen ten opzichte van de bovenkant van het uurwerk.

Qua ontwerp vind ik drie dingen echter wel storend:

  • De kroon. In mijn belevingswereld slaat een nogal brutalistische kroon als een lul op een drumstel wanneer je het combineert met een Bauhaus ontwerp wat met Jugendstil flirt. Ik zou kiezen voor een lichte uienkroon op dit ontwerp, of wellicht iets kleiners en sielijkers.

  • De rare lipjes om de band. Dat je met Jugendstil of steampunk flirt in je lug ontwerp is prima, maar hou dan ook gewoon op. Ga niet die rare lippen om dat leertje heen klemmen. Dat bemoeilijkt bandenswapperij en het oogt ook nog eens gimmicky.

  • Het Logo. Boven het opschrift tussen twaalf en centrale as zou ik het logo weg laten. Of het opschrift. Beide is storend. Ik zou, gegeven de stijl, het opschrift houden en het logo ergens op de achterkant doen. Misschien op de rotor (automaat) of de brug danwel het tandwiel (handwinder).

Het bovenstaande is slechts een mening, natuurlijk. Maar ik denk dat je hiermee voor een deel met de Max Bill concurreert, en in de huidige render kies ik een Max Bill, all day, any day.

6 likes

Leuk en creatief ontwerp. Technisch waarschijnlijk mogelijk, ook met de 7001. Risicovolle deel is het glas >. materiaal dat hiervoor genomen wordt + hoe zet je het glas vast + vrij laten lopen van de wijzers in combinatie met een verlengde as + zeer grote kans op beschadigen en/ of breuk.

1 like