Imitatie monsters?

zijn er ook imitatie monsters,want ik zie een aanbieder van seiko monster horloges,die ze vanuit singapore importeerd,deze is dan toch hardstikke nep?

Heeft het niets met het invoeren en betalen van btw te doen?

Er bestaan neppers / Fake’s van een Monster.
Dat word een Feiko (fake Seiko) genoemd. Als je een foto vergelijkt met een originele zie je het verschil vrij snel.

Er bestaan ook Monster Replica’s, die heten meestal Invicta :D:D

De Seiko Monster komen NIET uit Japan, maar uit Maleisië. Daar staat namelijk ook een assemblage fabriek van Seiko. De SKX 007 komt ook niet uit Japan, (alleen de SKX 007 J). Op een aantal modellen staat geschreven dat ze in Maleisië geproduceerd zijn, vrijwel altijd modellen voor de Amerikaanse markt zoals de SKX 173.

Singapore en Maleisië liggen / horen / hoorden toch bij elkaar ? Ik weet effe niet meer hoe het (politiek, historisch) precies zit maar het is zeker niet ongebruikelijk dat Seiko’s van Singapore komen. Chronograph.com (geen onbekende alhier) zit ook in Singapore.

Ik weet niet welke verkoper je precies bedoelt maar op de bekende nederlandse verkoopsite ben ik nog geen Foute Monster tegengekomen.

je bedoeld dat ze vanuit japan exporteren naar singapore om de douane te omzeilen ofzo?

lijkt mij dat er uit singapore veel imitatie komt,en ik niet de prijs van een “echte” wil betalen voor een neppert,ik heb begrepen dat de monster niet eens in nederland te koop is?

waar hebben alle monster-bezitters van dit forum hun monstertje gehaald/gekocht,want dit horloge lijkt mij voor dagelijks gebruik beter dan de citizen die ik eerder op het oog had,hij lijkt me veel steviger en heb er al veel positiefs over gelezen.

Mijn Monster (de oranje) komt ook uit Singapore is echt he-le-maal echt.

ok dan wil ik het volgende vragenwillen jullie de volgende advertentie’s bekijken en beoordelen wat jullie er van vinden,anders betaal ik maar een paar tientjes meer want ik zag dat er iemand uit ijmuiden ook monsers verkoopt en dat die wel echt zijn.

bv deze loopt morgen af ,is deze echt?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5056989026&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

deze robbie haald ze uit singapore,verkoopt ze volgens mij ook via marktplaats,maar de vraag is is hij echt?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5065062088&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

zijn de prijzen wel ok,normaal gaan de interesante modellen van seiko toch voor een stuk meer over de balk dan de gemiddelde prijs van 130 euro van de monsters?

heeft er mischien iemand een plaatje van een nepper zodat ik ook de verschillen ga zien,ik heb nou niet bepaald een fotografisch geheugen!

Beide echt.

De eerste link van ebay is Pokemonyu en is een goede leverancier, zelf nog niets gekocht. Een heleboel mensen uit de US wel en dat is altijd goed gegaan. Aan zijn status te zien is ie inderdaad ok.
Op de foto is het een echte.

Robbie ken ik niet, weet wel dat een zekere Gerrit uit IJmuiden marktplaats overspoelt met seiko’s uit singapore en dat alles goed gaat.

Koop een Monster met stalen band en je verwondering zal nog groter worden. Zoveel horloge voor zo weinig geld.

Ik heb geen foto van een Feiko Monster, meestal is de minuten ring aan de buitenzijde van de wijzerplaat tussen de kast en de urenindexen niet goed verdeeld en als je er goed naar kijkt zijn de kleine streepje links en rechts van de uren indexen niet goed verdeeld. Sommige staan er zelfs niet op want dan zou je een streepje op de uren index moeten zetten. Kleur combinatie van wijzerplaat en dag/datum schijf wijkt ook vaak af bij Feiko’s

dat is mooi dan durf ik mee te bieden,maar waar zie je nou aan dat ze echt zijn,echt rare vogel ben ik ,eerst ben ik gek van een citizen die ik vandaag ook nog eens heb omgedaan,maar er was een tweifel en de feestdagen staan voor de deur dus vind 500 dan toch iets teveel,en nu na het lezen van een aantal artikelen op internet ben ik helemaal vol van die monster modellen !

hier de artikelen die ik gelezen heb :

http://www.thepurists.com/watch/features/8ohms/7s26/

http://www.caranfil.org/review_skx781_orange_monster.html

bedankt,nou de tijd zal het leren of ik een echte binnen krijg als ik iets win via ebay,er zijn wel veel kleine handelaartjes bezig met die horloge’s zeg ,viel me op ook een man uit leidsedam,koopt op ebay en verkoopt op marktplaats,denk dat het tijd word dat ik dat ga don,al is het maar om er een paar leuke horloge’s aan over te houden B )

http://cgi.ebay.nl/UK-SEIKO-BLACK-MONSTER-200M-DIVER-WATCH-SKX779-SKX779K_W0QQitemZ5064013885QQcategoryZ10354QQrdZ1QQcmdZViewItem

dan lijkt me dit een nepper

Nee, maar ik zou ook naar de prijs kijken.

http://cgi.ebay.nl/SEIKO-GENTS-AUTOMATIC-MONSTER-DIVERS-WATCH-SKX779K_W0QQitemZ5064971153QQcategoryZ111673QQrdZ1QQcmdZViewItem

sorry ik bedoelde deze,de minuten index is helemaal anders,lijkt wel een apart onderdeel en bij de echte staat het op de plaat,zit ik goed ?

Volgens mij zijn ze hetzelfde en echt.

ja ik ben slaapdronken geloof ik zit net nog een keer goed te kijken en zie geen verschillen meer,dus ja laat maar zitten,komt er iemand toch een nepper tegen post hem dan aub hier!

Als je het mij vraagt loont het niet eens de moeite om voor deze prijs een
monster na te maken. Aangezien de prijs van de meeste neppers rond de
150,- eur ligt, maar uitsluiten kan je zoiets natuurlijk ook niet. Het blijft opletten!

Gr., Mark

Als je op Ebay een Monster wil kopen hou dan een max bedrag van zo rond de 100 euro in je hoofd. Veel meer hoef je echt niet te betalen. Er worden er zoveel aangeboden dat als je de eerste veiling niet wint er binnen de korste keren weer een nieuwe aangeboden word.

Ik heb de mijne rechtstreeks via Watchub gekocht (buiten een veiling om) en een leuke dealtje weten te sluiten omdat ik er twee afnam. Omgerekend 110 euro per stuk voor betaald. Jammer was dat de douane het pakketje onderschepte en ik alsnog 16 euro extra moest betalen en twee weken langer geduld moest hebben. Maar om je gerust te stellen, die pakketjes worden nagenoeg nooit onderschept. Ik had gewoon domme pech!

ok bedankt,ik ga er 1 proberen te kopen voor 100 euro ,als die klokken echt zo goed zijn als ik gelezen heb wel een super koopje dan zeg !!!

Ik ben er van overtuigd Floris dat het je niet tegen zal vallen!

Abe Schreef:

Ik ben er van overtuigd Floris dat het je niet
tegen zal vallen!

ik ben nog aan het kijken wat ik ga doen,mischien koop ik hem wel in nederland,dan heb ik hem namelijk sneller ,denk dat als ik hem in nederland kan kopen voor 125 euro dat ik ook wel een goede deal heb!