Heeft iemand ervaring met het kopen van een replica/imitatie via internet? Zijn deze bedrijven te vertrouwen? Zijn de producten van goede kwaliteit?
Ik zal je vast waarschuwen dat het overgrote deel van de bezoekers van dit forum een grondige hekel heeft aan replica’s.
Of bedrijven te vertrouwen zijn, hangt van het bedrijf af natuurlijk, los van wat ze verkopen. Dat kan je nooit algemeen zeggen.
Of replica’s van goede kwaliteit zijn? Nooit zo goed als het origineel in ieder geval.
Koop liever voor het geld dat je aan een replica uitgeeft een goede Seiko ofso, geen replica, en toch tophorloges.
+1
Replica’s daar houden we ons hier eigenlijk niet mee bezig. Voor het geld wat je aan een replica kwijt bent kun je ook een echt horloge kopen.
replica / imitatie (td)
Beetjelaat?
haha dat krijg je met imitatie… Vraag ons liever wat je kunt kopen voor een zeker budget. En laten we die imitatiesh*t snel vergeten.
Komt goed!
Gr.
(td)Nooit doen jongen altijd ellende en het brengt niks je kan het nergens laten repareren en je ziet van een km afstand dat het nep is.\Hier op het forum zijn we er wars van
(td)
Bij de meeste staat de quality control niet erg hoog op de prioriteitenlijst. Ze moeten vooral “lijken op”. Er zitten best klokjes tussen die 't gewoon jaren doen, maar ook genoeg waarvan na relatief korte tijd er iets mis gaat. Bij een vriend deed een wijzer 't na een paar weken al niet meer.
Waarom replica als ik vragen mag?
Als 't om de stijl/model/look gaat, met een klein budget kun je ook horloges kopen die in dezelfde stijl zitten. Daar weten een hoop jongens hier wat over te vertellen.
Ook als het gaat om 't uitproberen van een model (voor de aanschaf van z’n grote broer), dan doen deze klokjes ook prima hun werk.
Daarnaast zijn er een hoop merken die een geheel eigen bijzondere en mooie look hebben, voor soms hetzelfde geld. Ik weet namelijk niet wat voor replica je in gedachte had, maar op 't internet wordt er van een paar tientjes tot honderden dollars om gevraagd. En voor een paar honderd kun je hele leuke en originele horloges kopen. Daar weten we ook een hoop over te vertellen! 
Ik hoop dat je niet blind staart op alleen een merkje. Want een replica staat niet voor hetgene waar een horlogemerk voor staat. Suc6 in je keuze en mocht je vragen hebben, stel ze gerust. Zoals je wellicht hebt gemerkt, liefst niet over replicas 
Ik heb persoonlijk niet zoveel problemen om er over te praten, maar een hoop anderen hierzo krijgen er een gevoel bij van
X:X
Op dit forum worden géén info of tips gegeven over imitaties/replica’s.
Daar moet je bij andere forums zijn.
gr Ron
bikerplus Schreef:
Op dit forum worden géén info of tips gegeven
over imitaties/replica’s.
Daar moet je bij andere forums zijn.gr Ron
Jawel hoor: om ze maar liever niet te kopen 
Sorry Ron, was een inkoppertje :)-D
Mijns inziens zijn bedrijven die imitaties maken per definitie niet te vertrouwen.
Hallo,
Koop dan een een goedkoper merk of iets dat op het horloge lijkt wat je wilt hebben.
Met een imitatie(td) zet je gewoon jezelf voor …
En wat als je ermee wilt showen dan zal de echte kenner het horloge en u NEP(td) vinden.
Excuus als zo je ding afgekraakt is; Maar spaar rustig door tot je het bedrag hebt voor het horloge wat je jezelf wel kan veroorloven(tu)
goh ik praat nu net als mijn pa.
imitatie(td) is trouwens not don op deze forum.
Mvg
Roberto
Rainer B. Schreef:
Mijns inziens zijn bedrijven die imitaties maken
per definitie niet te vertrouwen.
Haha, precies wat ik ook al dacht.
Hoe kan je nu iemand vertrouwen die illegale waar verkoopt ?
Mijn advies : Probeer het gewoon eens…
Kans van 75% dat je je geld kwijt bent.
Als je toch iets geleverd krijgt, 75% kans dat het er na een jaar toch mee ophoudt.
Gedurende dit eerste jaar nog eens 75% kans dat je uitgelachen wordt vanwege je nepper… (Nep horloges worden voornamelijk door nep-mensen gedragen)
Kans van 1,56% dus dat je er gelukkig mee wordt.
Misschien dat je de volgende keer dan toch voor een echt horloge gaat, bij een echte winkel, een ervaring rijker…
Bas
Respect voor alle reacties tot nu toe (tu)
Verschrikkelijk dat men dit forum gebruikt voor dit soort vragen zonder enig respect te hebben voor onze hobby X( Het zal wellicht onwetendheid zijn, maar misschien is het voor een volgende keer dan een goed idee om eerst even een beetje rond te speuren alvorens met dit soort vragen te komen.
Maar ach, misschien heb je dan toch iets aan onze adviezen 
(td)Imitatie(td)
Viel me ook op. :)-D
Volgens mij zijn het vaak nieuwelingen die hier zulke vragen stellen. Als nieuweling ben je vaak onwetend over de verscheidenheid van de horlogemarkt. En merken als Rolex&Co zijn dan merken die dan uitspringen en aanspreken. Bij mij is de liefde ook goed begonnen bij het zien van de Sub-Mariner.
Misschien dat we een standaard verhaaltje kunnen opzetten voor zulke nieuwkomers om ze “de goede richting” op te wijzen, en niet meteen boos doorverwijzen naar de deur…
marnix_moed Schreef:
Volgens mij zijn het vaak nieuwelingen die hier
zulke vragen stellen. Als nieuweling ben je vaak
onwetend over de verscheidenheid van de
horlogemarkt. En merken als Rolex&Co zijn dan
merken die dan uitspringen en aanspreken. Bij mij
is de liefde ook goed begonnen bij het zien van de
Sub-Mariner.Misschien dat we een standaard verhaaltje kunnen
opzetten voor zulke nieuwkomers om ze “de goede
richting” op te wijzen, en niet meteen boos
doorverwijzen naar de deur…
Laat het dan ook niet steeds zo’n OPEN DEUR vraag zijn.
Het word wel ietwat triest vind ik.
Nu hou ik best van uitersten en verschillen maar het gaat werkelijk waar nergens meer over op den duur. Straks krijgt ie er WEER 1 van zijn opa…
Dat gezegd hebbende schrijf je zelf ook hele pagina’s vol over 1 of andere tourbillon ??? Niet lelijk bedoeld.
MeistersingerFan Schreef:
Laat het dan ook niet steeds zo’n OPEN DEUR vraag
zijn.
Het word wel ietwat triest vind ik.
Nu hou ik best van uitersten en verschillen maar
het gaat werkelijk waar nergens meer over op den
duur. Straks krijgt ie er WEER 1 van zijn
opa…
Dan ben je met een standaard verhaaltje snel klaar. Vroeger had ik dat ook bij eBay toen een hoop nog niet goed geregeld was met vragen. Een paar setjes van standaard vragen en ik was klaar voor elke verkoper.
Dat gezegd hebbende schrijf je zelf ook hele
pagina’s vol over 1 of andere tourbillon ??? Niet
lelijk bedoeld.
None taken, maar zoals ik hier al aangaf http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,217223,217239,quote=1#REPLY:
marnix_moed Schreef:
Ik heb persoonlijk niet zoveel problemen om er
over te praten, maar een hoop anderen hierzo
krijgen er een gevoel bij vanX:X
zelf ben ik nog maar pas op het forum en eigenlijk wou ik niet op dit topic reageren. toch moet het weer :#
het is 1 post die redelijk banaal is.
dat is gewoon iemand die zin heeft om de boel wat op stelten te zetten dat aardig gelukt is.