Ik zou het waarschijnlijk nooit zien… Ik kijk nooit met een loupe naar mijn horloges.
Alles dat achter het glas zit is sowieso garantiewerk, bij welk merk dan ook.
Moet met het blote oog zichtbaar zijn uiteraard, er zijn grenzen.
Zeker zoals bij die Deep Blue kan echt niet.
Vind jij dat of staat dit ergens omschreven?
“Achter het glas” hoorde ik ooit bij Seiko Store in Amsterdam. Uiteraard wel binnen de garantietermijn. En koop je bij vage verkopers dan kun je niet zomaar bij de juwelier binnen gaan en garantie claimen, zo makkelijk werkt dat niet. Goedkoop blijkt dan ineens duurkoop…
Blote oog vind ik zelf, met een microscoop gaan kijken of je ergens een imperfectie kan vinden gaat nergens over, das zoeken
PS “blote” oog is natuurlijk ook een maar relatief begrip, de ene ziet scherper dan de ander, zeker op latere leeftijd… Als de klant het met zijn/haar blote oog kan zien dan zou er wat aan gedaan moeten worden onder garantie zou ik zeggen. Zie je het toevallig op een macrofoto dan is dat natuurlijk ook vervelend, show je je nieuwe aanwinst aan je vrienden op het HF en valt iedereen het meteen op…Tsja hoe ver kun je gaan… Nederlanders zijn gek op wetjes, omschreven regels en allerlei voorwaarden. Ik denk meer aan coulantie, zie je dat de klant er echt mee zit dan verhelp je het toch gewoon, voelt toch veel beter!
Utopie…
Van Seiko mag je beter verwachten. Vind ik
Ik zou hier ongelooflijk van balen. Nieuw kopen doe ik ook niet online. Bij voorkeur in een winkel en meestal pak ik vergrootglas erbij. Imperfecties bij nieuwe horloges zijn voor mij een “no go”. Aan de andere kant: later krijgen de zelf veroorzaakte imperfecties toch weer hun charme.
Ook als je horloge zou kopen/koopt van rond de €150,-…?