Importeren uit Japan

Het zal vast al.eens eerder aan bod zijn gekomen maar ik zag een leuke Seiko Fieldmaster die alleen in Japan was te krijgen.

Welke resellers zijn het betrouwbaarste én met welke extra kosten moet ik rekening houden ?

In dit topic van @Aqualand vind je ook veel nuttige info om op Japanse veilingsites te kopen:

2 likes

@koekoek kom er maar in.

Welke sellers zijn het beste cq goedkoopste?

Ik weet niet welk model het is maar ik dacht dat die krengen niet meer gemaakt werden? Dus misschien kijken waar ze uberhaupt nog te vinden zijn?

Sakurawatches.com. Betrouwbaar en goedkoper.
Plus ongeveer 25% bijtellen.

3 likes

Heb er een paar gevonden. Ze zijn er nog

Om welk model gaat het?

Ik heb bij Sakura 3x naar tevredenheid iets besteld. Idd wel 25% bijtellen voor BTW afdracht etc.

2 likes

Op Chrono24 zijn er een aantal (grote) handelaren gevestigd in Japan met een mooi aanbod. Prijzen van bijvoorbeeld Seiko’s ogen laag maar zijn na bovengenoemde kosten meestal redelijk marktconform.

1 like

Dit en Seiya Japan goede ervaringen mee.

2 likes

Ik heb via Neokyo.com al een paar keer een Seiko uit Japan gehaald. Hierop kun je op de marktplaats, veilingsites etc. van Japan! Wel wat onzekerder dan een echte importeur natuurlijk, maar kan je wel heel wat geld schelen als je een beetje goed zoekt!

Ik durf het niet meer aan om op een veiling te kopen. Laatst een horloge ‘gescoord’ via Buyee, ding komt defect aan. Buyee zelf geeft 0,0 garanties en Paypal ligt kort gezegd maar wat rond de pot te draaien betreffende deze ‘case’. Ook al her en der gelezen dat oplichters Buyee intussen al goed kennen en weten dat ze er mee weg komen. Dus ik denk dat ik volgende keer eerder via een gerenommeerd handelaar, zoals hier al enkele reeds vermeld zijn, zou gaan. Ook al kost dit meer.