Ik heb een zwak voor die foute seventies look. Minder stijlvol dan de glimmende chronos uit de voorgaande decenia, maar wel een beetje ruiger. Meer Alfa Montreal dan Ferrari 250 GTO zeg maar.
Alleen: die prijs, dat formaat en die cushion vorm… ik heb ooit een (toevallig ook zwart pvd) Alpina heritage chrono gehad, en dat half vierkante vormpje draagt toch wel groot. Zeker in 42mm. Daarnaast heb ik een heerlijke daily in mijn BB58, en vind ik dit toch íets te prijzig voor een vreemd eendje ernaast.
Maar toen kwam ik de Roue TPS one black tegen: 40mm, perfecte gespacete subdails, die ook nog mooi verzonken liggen a la een speedy. Heuer Monza kleurtjes en coating, simpele ronde kast en nog geen tiende van de prijs:
Ik ben heel benieuwd, valt verder vrij weinig over te vinden maar de specs zijn prima voor het geld, en de afwerking ziet er heel netjes uit. Fingers crossed
Nice! Mijn ouder wordende ogen hebben soms moeite met de vaak iele wijzers van chronos met alle drukte op een plaat maar deze is echt goed leesbaar. Naast dat ie verder ook heel mooi is. Veel plezier ermee!
ik wil er niet aan toegeven, maar laatst had ik een Omega speedmaster automatic met zilveren wijzers op een zilveren wijzerplaat om, en dat was toch wel kantje boord…
heb hetzelfde. vaak is de layout van de Subdails qua verhoudingen of plaatsing lelijk, hebben ze een datum op een ongemakkelijke plek of zijn ze zo groot als een soepbord.
de Maen skymaster was ooit een betaalbaar (mechanisch) alternatief, maar die is qua prijs ook dik over de kop gegaan, dus die zit inmiddels in Longines/Junghans Tissot territorium. Dan maar een MecaQuartz
er staan er een aantal op die heel leuk zijn. Ik ben zelf een liefhebber van subdails in dezelfde kleur als de wijzerplaat (zeker als de subdails verzonken zijn), en de zwart/staal variant is uitverkocht, dus dat beperkt de keuze wel. Plus: die Monza vibe!