Impulsmiskoop?

Mooi, dit forum waarop allerlei lieden een mening hebben en die graag uiten. De Invicta-discussie smaakt naar meer. Het overtuigt mij over eens jullie mening te peilen over het volgende.

Ik zit nog niet zolang op dit forum, een maand of drie. Enfin, je raakt een beetje geïnfecteerd, kijkt wat rond op internet, koop wat fraaie betaalbare horloges (Seiko, Orient, Dan Henry). En dan soms doe je een impulsaankoop.
Nee, ik bedoel niet die prachtige gouden Casio, die droeg ik vandaag weer met veel plezier.

Nee het was wat anders: ik dacht hee, zilveren wijzerplaat, blauwe cijfers, blauwe krokoband, achterkant met zichtglas. En dat voor minder dan 100 dollar.
Enfin, ik druk achteloos op die koopknop en it’s done.

Nu komt er een mail binnen: de levering is vertraagd. Als dat je dwarszit kun je hem cancellen.
En de twijfel gaat knagen. Is dit ding niet veel te groot voor mijn 16,5 pols? En wat meer is: is het niet gewoon een slecht horloge, bagger, suf, rotkwaliteit? Nu kan ik cancellen. Ik weet sowieso niet veel van dit merk. En het zou zo maar eens kunnen zijn dat ook dit geval grote verschillen kent tussen vintage en nieuw. Op het forum is ergens een topicje van een soortgelijke NA waarbij de commentaren stuiteren tussen uitersten (“gefeliciteerd met je leuke aanwinst” vs “koop een fatsoenlijk horloge, dit hoor niet op het forum”).

Wat vinden/weten jullie: is dit een miskleun van de eerste orde of iets waar je voor die prijs geen buil aan kan vallen? Het is een…

CCCP Heritage
cccp

Enlighten me!

1 like

Gewoon schijt hebben aan wat anderen denken.

Maar je geeft aan dat je nu al twijfelt. Dan mooi cancellen want tweedehands ga je hem niet slijten :wink:

3 likes

Als je hem mooi vindt, dan is het goed toch!

1 like

Als jij hem leuk vindt is het goed.
Wat de rest erover denkt is niet belangrijk.

1 like

Inderdaad, als je twijfelt zou ik cancelen, wat @Mafkees zegt.

1 like

Hahaha, net dezelfde reactie op hetzelfde moment.

Bij twijfel altijd doen!

Die paar centen gaan je je niet failliet maken.
Heb je straks gewoon een leukerd voor om de pols, komt hij nooit aan de pols heb je een les van 100 dollars opgedaan en kan je hem aan iemand geven die er op zijn beurt weer blij mee is.

Ik zou me er niet druk om maken. Soms MOET je gewoon even iets kopen.
Beter dan voor 100dollar klaar zijn ipv 1000.

(Ik koop russen als ik iets MOET kopen, ben je voor paar tientjes klaar en veelal nog echt mooi en leuk ook nog eens. Ideaal om je honger te stillen )

2 likes

Gewoon doen, het lijkt nou eenmaal de weg die men moet afleggen. :wink:

2 likes

Wat mij betreft is 43mm. te groot voor een 16,5 Cm. pols.
Ik heb 17,5 cm. pols en ik vind persoonlijk 42mm dan echt de max.

2 likes

Bij twijfel niet inhalen.

Er zijn maar weinig impulsaankopen waarover ik na een paar dagen c.q. weken nog tevreden was.

Aan de andere kant; veel van de horloges die al lang op mijn wensenlijst stonden zitten nog steeds in mijn horlogedoos.

Impulsverkopen pakken soms ook slecht uit trouwens :wink:

1 like

Vergeet dit maar.

Dit wist ik namelijk niet. Terugsturen die hap :smiley:

3 likes

Als je deze twijfels nu hebt zou ik hem cancellen. Kan je van het geld een zilveren Casio kopen en de vriendin mee uit eten nemen :joy:

1 like

43mm is wel veel voor jou pols idd.

Als nog doorzetten en even ervaren wat je zelf van 43mm vind.
Weet je dat ook meteen.

1 like

Ik zou het cancel aanbod met beide handen aangrijpen!

3 likes

43 mm kan best, heerlijk om af en toe een horloge met royale afmeting te dragen! Het is geen “dik” horloge lijkt me.

3 likes

Ik vind dat grijze met blauwe wijzers en cijfers wel een leuke combi, doen dus!

Het verhaal over impulsaankopen komt me overigens heel erg bekend voor, daar heb ik ook last van… :joy:

2 likes

Voor €100 kun je ook dit moddervette 5je kopen.

7 likes
2 likes

Als jij hem mooi vindt, gewoon doen, maar omdat je het toch vraagt, ik vind het een miskleun.

2 likes

Mijn mening en advies is denk ik al duidelijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

Desalniettemin mijn alternatief voor jou. Seiko 5 SNKL41 of SNKL43. Bij Monsterwatches te koop voor eurootje of 70 en voor 25-30 euro meer heb je er saffierglas in.

Mijn eigen foto’s:

Foto’s van het web op een lederen band:
imageimage

100 euro well spend :wink::+1:

5 likes