Absoluut één van mijn twijfelpunten. Ik heb meer 42 mm horloges en ik denk dat dat ook mijn max is.
14 mm. Is dat niet dik?
Ah, langetermijndenken. Moet ik eerst een vriendin vinden . Ik kan de kinderen mee uit eten nemen however. Pizza is niet zo duur. En een zilveren Casio? Ik ga niet voor de tweede plek.
Klare taal, houd ik van.
Precies dat. Dat voedt mijn twijfel, maar dan de andere kant op.
Koop een fatsoenlijk horloge, dit hoort niet op het forum.
Nee, geintje natuurlijk. Kopen wat je leuk lijkt!
Maar als zinnige tip; in het begin van de hobby wil je vaak alles proberen, kwantiteit ten top. Maar je gaat straks op een punt geraken dat je kwaliteit wil, dan kom je deze amper kwijt. En die 100 euro bijleggen kan je weer net dat ander horloge opleveren, of een mooier tweedehandsje!
Niet zijn meest sterke punt de band, voelt was goedkoop aan in de hand, maar als je nagaat dat het horloge slechts 70 euro kost dan moet er ook wel ergens op bezuinigd zijn. Dat gezegd te hebben is de band zeker niet slecht en om de pols ziet hij er ook echt mooi uit!
Nee daar ben ik me zeker van bewust, voor dat geld… Maar dat de band ruk is is meer een reden er een bandje bij te kopen ipv een reden het horloge niet te kopen. Of hem lekker op leer dragen natuurlijk
Heb waarschijnlijk iets over het hoofd gezien, 14 mm is best wel redelijk dik. Zelf heb ik een Tissot van 44 mm en 16 mm dik gehad, behoorlijk fors dus, maar het droeg heerlijk met mijn niet forse pols. Deze Tissot heb ik om een andere reden weggedaan.
Band is zeker niet ruk. Maar zoals bij meerdere Seiko’s in allerlei prijs categorieën is de band niet het sterkste punt. Hetzelfde is waar voor de SKX, Turtle en Sumo. Respectievelijk elk een paar stappen duurder.
Sorry RLC, ik ben een taalnazi. Noem het een dwangneurose.
Hm. Dat misverstand moet ik toch maar even uit de weg ruimen. Sparen, sparen… kijk, ik heb een aardige betrekking bij de overheid, heb een dertiende maand, straks komt nog een vergoeding omdat ze me ooit de BHV hebben ingeluld. In januari een eenmalige uitkering danzij de cao-onderhandelingen. Eigenlijk spaar ik sowieso iedere maand vanzelf, omdat ik het nou eenmaal niet opkrijg. Wat is kwaliteit? Mijn op papier duurste horloge is een Seiko Presage Cocktail Time. De hfle vond ik al een hele smak geld, het laten servicen van de vintage Omega van mijn vader straks ook. Ik kan best een Omega kopen, of een Rolex. Maar mijn prioriteiten liggen toch anders. Auto. Studie kinderen straks. Restschuld hypotheek verder straks. Huis moet straks weer geschilderd. Etcetera. Lees voor mijn part: ik ben er te gierig voor. En bovendien vind ik het leuk om iedere dag wat anders om te doen. En een duur horloge trekt het een beetje uit verhouding, dan ga je die toch het meest dragen. Het is dus maar zeer de vraag of ik op dat punt ga geraken. Ik denk het niet. Ik weet dat deze instelling door velen verfoeid wordt, maar het is nu eenmaal zo.
De crux hiervan: ik ga niet sparen voor een horloge voor een bedrag van vier cijfers, en ik voel niet echt pijn als ik het gewoon laat komen. Maar wel misschien dat ik denk “shit hij is te groot” wat moet ik er nu mee want niemand wil hem". Ik heb gezegd.
Houd eens op Sjoerd, dit is het “moet Blauwbeer een CCCP met blauwe wijzers en blauwe cijfers en blauwe band afzeggen” topic. Gaan ze ineens mekkeren over Seiko 5. Dit is topic kapen. Het is infaam en abject.
Supersympathiek, maar het is iets cadeau doen omdat je het zelf niet wilt. Dan nog eerder in de weggeefkast op het werk (weer zo’n spruitjeslucht-idee overigens van overbetaalde ambtenaren van de afdeling duurzaamheid die ludiek willen doen, maar ik dwaal af).
De eerste reactie die daadwerkelijk een hoger IQ verraad. I salute you Jorden.
Iets mooiers hoeft geen vier cijfers te kosten, meer dat degene die je nu hebt gekocht al voor dat hij goed en wel is aangekomen al twijfels met zich mee brengt