Seiko 5 the best kept secret in horology
Kwaliteit is natuurlijk een relatief begrip. Feit blijft wel dat de cccp waarschijnlijk onder aan het spectrum zweeft.
En vooral omdat je naar eigen zeggen gierig bent, als kwantiteit wel jou ding is dan koop voor dezelfde 100 euro wellicht een tweedehandsje of nieuw populair horloge met korting die daarmee zijn afschrijving al grootendeels gehad heeft. Zo kun je blijven flipperen met weinig tot geen verlies of wellicht winst.
Krijg door de twijfels toch de indruk dat dit horloge niet lang zou blijven
Sorry Chris ik zal me inhouden
Net als het aanraden van de zoveelste Seiko 5. Zou een saai forum worden als je wat op die adviezen uit doet…
Gewoon de CCCP binnen hengelen
Da’s een Poljot. Is dat niet een betere CCCP? Of een eh… weetikveel, vintage of zo?
Als je twijfelt aan je keus dan zou ik het niet doen. Als je twijfelt vanwege wat mensen hier zouden zeggen dan KOPEN!!! Diversiteit is juist mooi. Als iedereen hetzelfde horloge heeft dan kun je HF opdoeken namelijk.
Over het horloge gesproken, ken het merk niet maar wel leuk design. Mijn minpuntje (en dat hoeft dus niet jou minpuntje te zijn) is dat ik niks heb met Russisch dus cccp zou voor mij een dealbreaker zijn. Heb je ook wat specificaties en foto van de achterkant, we zijn hier erg nieuwsgierig hier namelijk.
Eigelijk wel, maar wat de hel…
Dat is ook klare taal. Wellicht dat ik dat advies ook ter harte neem.
Twijfel=niet doen
Dat is een van de weinige rationele lessen die ik geleerd heb in de horlogehobby
Jamaar da’s wel erg opportunistisch hè? Dat is alsof iemand twijfelt over de allergoedkoopste Seiko die er is en dat je dan een foto van een Grand Seiko toont en zegt: ik heb ook een Seiko. Doen!
Especially for you Eddio:
Movement: Slava 2427 27-jewel automatic
18000 vph
39-hour power reserve
Case material: Stainless steel
Crystal: Mineral
Caseback: Display
Date display
Case diameter: 43 mm
Case thickness: 14 mm
Lug width: 20 mm
Water resistance: 50 m (164 ft)
Snap ik niet.
Maar goed, als je elke aanschaf tot pakweg een € 150 doordacht wil doen…
Tja.
Very good. Tikfout

Tja, en die Rus is geen Cocktailtime hè?
Nope. Maar die heb ik al hè?
Thnx … toch geen onaardig horloge zo met die open caseback. En staal staat hem goed.

Maar die heb ik al hè?
Mooi is ie hè? Blijft me fascineren…