In 4 jaar tijd 3 iconische Seiko barnfinds gereviseerd.

Schitterend! :heart_eyes::pray:t3::hugs:

1 like

Super gedaan!

1 like

Dat is op zich al geweldig🙌🏻

Knap gedaan!

1 like

Erg mooi resultaat!
Zijn er duidelijk op voorruit gegaan,

Prachtig mooi gedaan, is er een soort van handleiding om dit ook te doen. Met welke korrel schuur je de krassen eruit? Welke polijst borstels gebruik je? Enz.

1 like

Ik gebruik grid 400 of 600 om krassen weg te halen. Dremel met polijstpasta en vilten opzetstukken die ik in hoeken ‘schuur’ dan is je oppervlakte altijd strak. Dan kan je metaal weer heel mooi laten glimmen… daarna soms brasso… Ik gebruik wat ik kan vinden als geleiders om strakke lijnen te waarborgen. Sigarenkistjes, tafelranden…de knopjes zet ik in een boormachine om ze vervolgens tegen schuurpapier te houden. Dan krijg die ‘factory’ radiale brush. Verder is het veel kijken, bijwerken, kijken… afplakken… de band is vaak lastig omdat die grain echt lijnrecht moet zijn…

Matjes met grid 240 werken ook goed.

3 likes

Top werk en kunnen weer een ronde mee :100:

Wooow heel gaaf en mooi gedaan. Deze kunnen weeeeer jaren mee :+1:t3:.

Mijn vader heeft dit horloge ook gehad in mijn jeugd. Hij ligt nog ergens in een doos. Ik ga hem een zoeken omdat ik ze wel heel mooi vindt.

Dank je voor je verslag en draag ze in goede gezondheid

:clap: mooi resultaat. Fijn trio zo.

Geweldig

Die videoclip heb ik altijd in gedachten, Henk. Da witte gij ook. :sweat_smile:

Maar je hebt daar een berg te respecteren werk verzet aan drie historisch significante horloges. Ik vind ze lelijk omdat het de perfecte storm betreft van elementen die ik niet trek, maar wel echt übercool. Dit is je reinste liefhebberij.

Mooi werk, mooi topic, cool trio. Chapeau, chapeau, chapeau. :+1::+1:

2 likes

Allereerst. Dank.

Dat is begrijpelijk. Ze zijn in mijn beleving in de kern de ultieme vorm van eenvoud. Er steekt (bijna) niets uit. Ze zijn oerdegelijk. Functioneel. Sterk. En ongekend cool.

1 like

Dat heb je me niet horen betwisten. Dat iets m’n stijl niet is betekent niet per se dat ik het niet op waarde schat. :slight_smile: En zoals je terecht aangeeft: Historisch significant uit een tijd dat quartz zeker geen wegwerp-spul was. Ik vind dat een mooie tijd in de horologie, die onterecht als “crisis” te boek staat.

1 like

Mooi werk, heb genoten van je post en foto’s. Je mag trots zijn op dit mooie trio

1 like

Heel mooi om te zien dat dit soort horloges overleven. Ik heb toch 13 jaar met een Quartz Seiko uit plus minus 1981 rondgelopen. Helaas past het bandje niet meer en heeft een of andere Truus jaren geleden de draaiknop eruit getrokken, waardoor ik het gedeeltelijke Dot Matrix display niet meer kan instellen.Maar toch gaat ie uiteraard nooit meer weg.

1 like

Heel knap gedaan!

1 like

Mijn complimenten :+1: voor dit mooie resultaat.
Keurig werk!

1 like

Dit is zonde. Misschien ooit gewoon laten maken?

Dat soort plannen zijn er altijd geweest op de achtergrond. Maar werden tot nu toe ingehaald door het leven. En ik zat destijds niet op het horlogeforum en wist niet dat er überhaupt een reparatie mogelijkheid was.

1 like