In 4 jaar tijd 3 iconische Seiko barnfinds gereviseerd.

Ik ben er in het echt natuurlijk een paar dagen mee zoet geweest, maar het zoeken naar de juiste voor de juiste prijs, volledig origineel en het vinden van de onderdelen was best een klusje.
De laatste aanschaf is een 0634 - 5001 om precies te zijn.

Ik heb mijn verzameling Seiko 0634 chronografen compleet. De 0634- 5001, de 0634- 5009 en de 0634- 5019. Hieornder de 2 andere projecten mocht je dit willen zien…

Het zijn geweldige tijdmeters. ademen kwaliteit, eigenheid en tijdloosheid uit.
Dit is de derde en laatste in rij. Het was een feest om deze weer klaar te stomen voor de volgende generatie. En ik mag van mijzelf zeggen dat het redelijk gelukt is. Ik heb niet het juiste gereedschap en ben gewoon te gierig om geld uit te geven aan draaibanken, lapideermachines en meer van dat…
Dus ik hield het bij schuurpapier (240 / 400 grid) een dremel met een opzetstuk dat al twee horloges geleden aan vervanging toe was, een schuurmatje ( 3 soorten) brasso en een tandenborstel. Oh, en een glas met heet water en afwasmiddel. That’s it.

Ik heb weer bijna geen foto’s gemaakt van het proces omdat ik altijd in de avond werk en ik een grafhekel aan ku(ns)tlicht heb.

Zie hier. De derde telg en uiteindelijk de drie icoontjes naast elkaar. Allemaal met veel plezier en geduld opgeknapt. En ik blijf het zeggen, zo’n NOS glas, dat is toch echt wel genieten.
Trouwens, als iemand nog zwarte Seiko SQ dozen heeft liggen. Ik betaal je goed. Vind ik.

Voor en na onder elkaar. Satisfaction van Benni Benassi in gedachten ( niet de videoclip ) en hopelijk genieten jullie van de derde transformatie.

Dank dat ik het mag delen!

De voorbereiding :

![afbeelding|666x500]
(upload://z6WsZcribP5dqueyzV07VswCr5w.jpeg)

Het resultaat ( voor en na)





















En de drie eerste digitale chronografen ter wereld naast elkaar:



138 likes

Heb je ook foto’s? :grin:

12 likes

Eer van je werk :+1:

1 like

Wat een prachtig resultaat. Zoiets wil ik ooit, volgend jaar als ik weer terug ben, met een A158 doen. Dat was hét digitale horloge dat iedereen wilde hebben, en state of the art was, toen ik 12 was of zoiets.

Ik knipte de advertenties daarvoor uit de Scientific American van mijn vader. Het ding was onbereikbaar duur toen, Hfl 525,- :wink:

2 likes

In 1 woord:

Fantastisch prachtig!

2 likes

Ze zijn erg mooi geworden.

1 like

Petje af!!

2 likes

Prachtige foto’s weer!
Vakmanschap!

2 likes

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Mijn complimenten. :ok_hand:

1 like

Knap werk.

1 like

Puik werk! Heel mooi geworden!

1 like

vakmanschap is meesterschap :+1:
en er nog een dikke WOW achterna :heart_eyes: :star_struck:

1 like

Geweldig! Chapeau!! :star_struck::star_struck:

1 like

Mooi werk! En mooi vastgelegd, ondanks de ‘weinig foto’s’ :wink:

1 like

Heel netjes gedaan!

1 like

mooi werk, denk dat heel veel hier in het verleden ook zoiets hebben gehad als daily, want toen had je gewoon maar 1 horloge :nerd_face:

1 like

Je bent een echte bandenfluisteraar…een paar geleden heb je ook eens de bracelet van mijn Seiko 7a28-7039 onder handen genomen. Was echt vakwerk!

1 like

Die zijn heel erg mooi geworden, echt geweldig. Ik weet dat je helemaal weg bent van de DeLorean, maar volgens mij zou je er alleen één willen om 'm te brushen…

1 like

Ik vind dat toch zo ongelofelijk knap! Supergaaf om het resultaat te zien! Dank je wel voor het delen!

1 like

Heb ze doorgestuurd. Kan even duren.