Gare Seiko 0634-5019 opknappen. Met foto's!

Deze bijzondere Seiko 0634-5019 kwam ik tegen op marktplaats. De verkoper had slechte foto’ s geplaatst maar ik zag de potentie…

Goede prijs besproken en de voorste knopjes zouden niet werken. Ik gokte op wat vuil aangezien dit type LCD horloges vaak een databank aan DNA met zich meedragen… horloge gekocht en na de vakantie lag het pakketje klaar. Altijd een moment waar ik naar uitkijk. En ik ben niet de enige denk ik…

Ik had de foto’s goed ingeschat en heb het horloge eerst maar eens uit elkaar gehaald. Beschadigd, goor en liefdeloos behandeld… Waarom toch?

Uurwerk zelf was snel gerepareerd door gewoon voorzichtig schoonmaken, contactpunten checken en alles testen… Het bleek inderdaad vuil en vettigheid…

Toen aan de slag met het opnieuw mooi maken van de band en kast… was een leuk en precies werkje

En dan, het nieuwe originele glaasje… en dat… ja dat maakt alles af…

Ik moet het stof nog weghalen achter het glaasje, de pushers gaan nog stroef maar verder werkt alles! Cool horloge vind ik! En de ALLER eerste LCD chronograaf van Seiko.

105 likes

Leuk om te lezen en blijf het knap vinden dat gepriegel .
Denk dat ik alles zou kwijt raken of in iedergeval iets zou afbreken :rofl::rofl:

1 like

Netjes zeg… goede set :slight_smile:

1 like

Ik vertel dat gewoon niet😂

2 likes

Oef, netjes gedaan!

1 like

Mooi opgeknapt, veel plezier met de aanwinst :+1:

1 like

Netjes gedaan!

1 like

Knap werk, hulde :+1:

1 like

Wow zeg, echt mooi gerestaureerd. Ziet er erg cool uit zo :ok_hand:t2:

1 like

Bedankt! Die band is zo gaaf! Wel een behoorlijk blokje staal aan je pols, maar ik hou van deze kasten…

Gaaf projectje. Goed gedaan!

1 like

Kijk dan !
Grote klasse, deze pracht LCD redden van de ondergang !!! :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like

Dank je! Deze klassiekers mogen niet zomaar verloren gaan idd!

1 like

Held !

1 like

Puik staaltje werk, ziet er als nieuw uit. Leuk verslag :+1:t2:

1 like

Mooi mooi!

1 like

Prachtig resultaat hoor! Wel een werkje lijkt me. Leuk om de stappen ook te zien :+1:

1 like

Als iemand hier weet hoe ik die pushers soepel krijg? Is hetzelfde glas en dezelfde pushers… alleen lijken de pushers iets te groot in diameter. ( of de diameter van de gaten van het nieuwe glaasje te klein natuurlijk…
Heb er olie tussengedaan… alles schoongemaakt… maar ik doe iets niet goed denk ik…

Alle respect hoor. Keurig resultaat. :ok_hand:

1 like

Holy crap, die is goed geworden zeg.
Mooi werk, Kevin.
Wauw!!!

1 like