Vandaag weer flink "meters gemaakt…
de gaten voor de kabeldoorvoeren moesten nog worden ingefreesd…
Daar heb ik dus een Malletje voor… gat van 100 mm, de kabeldoorvoer is 60 mm, de frees is 8… Ring van 48 mm onder de zool van de bovenfrees, maakt R50-R24=26, de frees, Radius 4… geeft dus een gat van Radius 30… (60 mm)… 't is haast té makkelijk…
Dat dus…
Nadat dat allemaal gedaan is, heb ik de “trim”, de opstaande kanten op het blad en de legplanken geschroefd, alles netjes afgewerkt, de voorste hoeken boven afgerond, en daarna alles uit elkaar gehaald, en in de blanke lak gezet…
door de best wel hoge temperaturen, kon ik lekker doorwerken, en staan de armsteunen en legplanken reeds in 3 lagen blanke lak aan de bovenkant, de onderkanten doe ik maandag
het blad is reeds aan 2 kanten gelakt, onder 3, en bovenop 2… daar moet nog een laag op… de trim krijgt nog 2 lagen aan de binnenkanten, de buitenkanten zijn al gedaan
I
Ik heb een hoeklijntje op het frame van de werkbank “gelijmklemd” en daar hangen de kleinere delen aan, middels een schroef of een bout… de andere kanten staan dus al in de lak… als alles goed droog is, kunnen de schroeven en bouten eruit, en kan de “binnenkant” dus gelakt gaan worden… als dat droog is, dan is het demonteren geblazen… en alles achterin de auto schuiven… en op naar België!..
Wat ben ik blij met mijn werkplaats… zoveel ruimte, 2 kasten voor mijn machines, een gereedschapkar die tevens als mobiele werkbank dienst doet… Nooit meer mijn gereedschappen kwijt… omdat ik alles in één ruimte kan doen… bij mijn ouders pendelde ik tussen schuur en garage… en dan laat je wel eens op één plek iets liggen wat je 5 minuten later op een andere plek nodig hebt… ook ben je continu aan het slepen met spullen…
Da’s allemaal “geschiedenis”… nu de machines nog verhuizen… dan kan ik echt “los”