In de kluis

Ik heb wel eens begrepen dat bankkluizen ook niet altijd beschikbaar zijn om te huren is dat nog steeds zo? Onlangs zelfs een bedrijf gevonden wat bankkluizen verhuurd, maar waar je slechts 1x toegang toe hebt en vervolgens betaal je per bezoek. Particuliere onderneming in een oud bank gebouw. Zou ik ook niet snel op af gaan. Hoe werkt dit bij een bank?

Op de site van ING staan de volgende voorwaarden:

U kunt bij ING een kluis huren als u een Betaalrekening van ING heeft waarop maandelijks minimaal €1.750 vast inkomen wordt gestort of als u klant bent van Personal of Private Banking en een particuliere Betaalrekening heeft.

Lastige is dan alleen bij welke vestiging. In het winkelcentrum pand verwacht ik niet dat ze achter de systeemwanden een rits aan kluizen hebben. Ik ga eens op onderzoek uit.

Als je maandelijks minder dan dat krijgt overgemaakt als vast inkomen heb je vast ook geen klokjes die in een bankkluis hoeven te worden bewaard :wink:

Je horloges zijn dan wel perfect beveiligd!

Vergeet de banken: dat gaat je niet (meer) lukken. Tip is https://www.denederlandsekluis.nl/

Meerdere locaties (020,010, 035, Maasdijk, en nog een paar in de planning: 030, 040, 070). 1-2 dagen per week open en voor EUR 150 per jaar een kluis. De mijne is ongeveer zo groot als een A3 en ca 8 cm hoog. Te verzekeren tot EUR 90k. Zitten in de pand van voormalige banken. In Amsterdam in oude ABN Vijzelstraat. 10 meter onder de grond en deur van 50 cm dik.

Je vergeet bepaalde (vogel)vrije bevolkingsgroepen, die doorgaans grossieren in veel te dure horloges :yum:

1 like

In België lijkt het toch wat makkelijker te gaan: ik huur een middelgrote kluis (ongeveer 15cm hoog) voor 70€ per twee jaar…

Ik ken wel de Achelse Kluis. Maar daar haal je bier :wink:

2 likes

Dat is goed spul :smiley:

1 like

Precies dit heb je dus ook in 040.

1 like

Half Belgie heeft zwart geld dus dat is niet gek :smile: En overigens is bezoek bij DNK graties

Dank voor het beantwoorden van mijn vraag van vanmorgen waarmee ik dit topic weer tot leven heb gewekt :tada:

En bedankt voor de reacties namens mijzelf, topicstarter! :wink:

Een kluis dient voor een verzekeraar te voldoen aan een bepaalde “waardeberging”. Het bedrag dat daarvoor staat is in principe voor berging van contant geld. Voorlijfsieraden, mag het bedrag iets lager zijn.
Het bedrag vd waardeberging wordt vermeld op het certificaat.
Kleinere, lichtere kluizen moeten worden verankerd.

Ga voor een goedgekeurde kluis, anders krijg je vd verzekaar nul op het rekest…

1 like

Hi forum,

Weten jullie wat de actuele huurprijzen zijn van De Nederlandse Kluis? Specifiek van box C?

De kluizen kosten meer dan de horloges die er in komen te liggen…

1 like

Als.kluizen je hobby zijn en je koopt de horlogerie puur omdat je hobby kluis wat vulling nodig heeft is het niet erg wanneer de kluis duurder is dan de vulling.

Google?
Edit, ze zijn niet heel transparant over de prijs.

1 like

Vanaf €455,40 per jaar.

1 like