Afgelopen zondag toen ik in het vliegtuig zat van Amsterdam naar Wenen stopte de klok van een ‘timed auction’. Ik had op 3 verschillende lots geboden. Helaas bleek ik niet de hoogste bieder op een doos met seiko horlogebandjes uit de 70’er jaren, en omdat geen internet had wist ik het niet en kon dus ook niet mijn bod verhogen, jammer. Op lot 90 en 91 had ik wel het hoogste bod en volgende week verwacht ik een pakketje met de twee klokjes. Het is erg spannend! Wat zal ik aantreffen?. Ik weet niet zeker of beide horloges wel compleet zijn. Ik heb namelijk het vermoeden dat de case back van de ene op de andere zit en verder waren de foto’s van de twee horloges deels verwisseld op de veilingsite. De 6117 is zelfs uit elkaar gehaald en de 6139 heeft het reflecterend vermogen van een stoeptegel. Ik heb dus een genomen en als het niet goed zit geld verspild. Maar oh oh, wat kunnen ze mooi worden…. Ik zal nu eerst even beide klokjes tonen. Als k ze binnen heb zal ik wat zelf gemaakte foto’s uploaden.
Leuk! Nieuwe glazen zijn wel te vinden, de chrono is een vroege versie, met de twee delige seconde wijzer. Staat denk ik “waterproof” op de plaat. Die oranje is ook erg gaaf, wordt wel even zoeken naar kroon en juiste type opwind as, met veertje en tandwieltje.
Another variation that the case for the series went through is the notch on the side by the crown. The notched case was used for the series from 1969 to, it seems, the latter part of 1970 or early 1971. From then on until the end of its production, 6139s have featured the non-notched case. This is the reason why notched cases tend to be more desirable to most collectors.
Het zou wel moeten lukken om de rotor te vervangen #500521 is nog wel te vinden. Ga nu even kijken naar de uurwerk spacer. Het lijkt trouwens of er een rotor van een 6319a (6319 ipv 6139) op zit. Gevalletje dyslectie bij het zoeken naar een onderdeel misschien?
De rotor lijkt meer op een 6216 of iets dergelijks. Een 6319 heeft een heel andere kleinere rotor. Zit op het uurwerk zelf wel een 6139a automaat brug?
Die caseback had ik al gezien. Maar nu komt het… bij de twee lots 90 en 91, die ik dus beide heb zat een caseback die niet of slecht te zien is. Ik hoop () dat dat een 6139 is…
Fingers corssed. Maar dan heb je voor de oranje geen correcte case back. Dat hoort een 6119-6400 te zijn (zo te zien is de caseback op bij de 6139 een 6117-6400 wellicht een foutje gemaakt in het verleden.)
correct. minstens 1 verkeerde caseback. is daar nog aan te komen 6119-6400?
Hier de caseback die niet de 6117 is. Serienummer is anders. De rest kan ik niet zien.