In dubio... aankoop!

Dat dan weer wel ja :laughing:

Die Speedmaster 3594 heb ik ook overwogen, was ik eigenlijk echt naar opzoek. Uiteindelijk voor de pro gegaan omdat er een goede deal lamgs kwam. Minder oud en heeft Geen issues met corrosie op de wijzers. Geen moment spijt van. Dus stel je keuze een beetje bij en haal een pro.

Chrono klik van de 1861 is heerlijk!

Hebben ze allemaal last van corrosie op de wijzers?
En dat zou dan met een service netjes opgelost kunnen worden natuurlijk?

Een normale pro gaat hem niet worden :wink:

Nee maar je ziet het heel veel. Dus als je een goede koopt dan heb je kans dat het ook gebeurd.

beetje op letten bij aanschafprijs. Beurtje kan het inderdaad oplossen.

In ieder geval een mooi ding de 3594. Had er een in duitsland gevonden en bijna gekocht. Stuur je een pb want die is nog te koop.

1 like

Speedy!!

1 like

Het gevoel dat je omschrijft hij de Aqua Terra kan ik alleen maar bevestigen!
Iedere uitvoering die daarvan is uitgebracht, maakt wat bij mij los. Prachtig horloge. Gewoon af, is mijn opinie.
Een tijdje geleden de blauwe gepast, op staal.
Afgelopen week nog een witte gepast, op rubber:

Dus ik zou het wel weten, als dit de keuze is:
Aqua Terra all the way!

1 like

Hallo, Wynand hier. Als je het mij zou vragen, dan zou ik voor de tweede gaan. Horloge op de onderste foto. Jeetje, wat een parel. Waarom? Foto geeft mij een warm gevoel van binnen. Vertrouw op het warme gevoel in mijn buik.

Joe!

1 like

Ik vind hem hier vrij groot ogen.
Wat is jouw polesmaat?

Precies dit :point_up_2:
De mooiste Speedmaster imo, en de enige die op mijn verlanglijstje staat :star_struck:

2 likes

Bedankt Joe :+1:t2:

Wat staat er nog meer op jouw lijstje Roy?
Misschien ter inspiratie :wink:

1 like

De Navitimer B01 misschien ooit;
De Heuer Monaco, als die net wat dunner wordt;
De Zenith El Primero A386 revival :star_struck:
Etc etc :sweat_smile:

3 likes

Mooie lijst. Ben je nog wel even zoet mee dan :wink:

1 like

Dit is de 41 mm op mijn 18 cm polsomtrek.

Ik denk dat er nog wel een beetje optisch bedrog in zit, qua grootte. In een staande spiegel kijkend, vind ik hem geweldig staan.
Maar dat is uiteraard ook een persoonlijke noot.

Edit:
Ter vergelijking;
De 42 mm Seamaster

En de 44 mm Chronomat (nieuw model)

1 like

42mm bedoel je denk ik :sweat_smile:

Ik zou altijd voor de automaat gaan omdat handwinders voor mij niks romantisch hebben. Daar heb ik er ook drie van, maar toch is een automaat gewoon fijner.

Ten tweede zou ik altijd voor een driehander gaan omdat het robuustere uurwerken zijn. Chronografen gaan sneller kapot, zijn dus service-gevoeliger en duurder in onderhoud.

Daar komt nog bij dat de AT gewoon breder inzetbaar is.

Maar eerlijk gezegd: Er spreekt iets tegen de AT, en dat zijn die walgelijke non-standaard lugs. Op papier zou het een enorme bandenswapper zijn als hij gewoon lugs had gehad. En ik vind die pukkel onderaan de kast niet mooi. Dat maakt het in mijn ogen een bracelet-only horloge.

Rubber stinkt op mijn huid bij warm weer als de hel en ik ervaar het 's zomers als plakkerig. Die band die er op zit is weliswaar niet lelijk, maar toch.

Ik vind allebei de horloges wel mooi hoor, maar zou ze op bovenstaande criteria niet kopen. Dan liever voor 900 ballen een Tissot Gentleman powermatic 80 met silicium balansveer.

Voor mijn klinkt dat alsof de Speedy weer een eendagsvlieg voor je zou worden. Pak dan de AT toch maar.

Maar uiteindelijk wil iedereen een Grand Seiko. :slight_smile:

:pray: Sorry, maar één van die twee zou het voor mij worden:

Standaard lugs, leren band, klassiek ogend, niet te groot, prachtig uurwerk, driehanders.

1 like

Beide mooie horloges. En gezien je 2 andere horloges kunnen zowel n iets nettere (doch niet overly dress) Aqua Terra, als een chronograaf een mooie aanvulling zijn op je collectie. De Speedmaster vind ik wat spannender en ook weer wat anders, dus vandaar dat die mijn stem heeft gekregen. Enigst persoonlijk minpuntje is dat als dagelijls horloge ik de kroon wat klein vind om comfortabel op te winden. Althans, dat is mijn ervaring. Een Luminor kroon is dan bv zoveel makkelijker.

Wat ik me overigens net bedenk. Vroeger zou ik perse n horloge nemen met minimaal de datum voor n daily wear. Maar tegenwoordig begint meer de voorliefde voor time only op te bloeien.

1 like

Dat denk ik bij nader inzien ook… Het staat waarschijnlijk verkeerd op de website van deze winkel vermeld :man_facepalming:t2:

Aqua Terra. Staat bij mij al heeeel lang op verlanglijst. Wel de blauwe versie met stalen band. Vooral de “geribbelde” wijzerplaat. Zoooo mooi.

2 likes

Dan ligt het inderdaad aan de foto’s.
Ik zou hier niet uit opmaken dat dit 18cm is.

41, 42 is prima draagbaar voor mij.
Groter vind ik naast het gewicht ook vaak te groot ogen.

Thnx!

1 like