In dubio... aankoop!

Een datum heb ik niet echt nodig, en al helemaal niet als die een cijfer of subdial zou afkappen.
Bij de AT op de 6 positie is perfect voor de symmetrie.

Panerai afgelopen weekend gepast (44mm) en goed draagbaar, maar ik denk dat ik deze na verloop van tijd weer te groot vind.
In vergelijk met de 16570 een flink ‘blok’.

Dus die is van de shortlist gegaan.

Bedankt :+1:t2:

1 like

Misschien juist omdat ik geen chrono en handopwinder meer bezit er toch weer 1 bijkopen.
Elke dag een stukje ‘opwinding’ is best fijn :grin:

Servicegevoeligheid vind ik geen argument. Alle mechanische objecten behoeven service op den duur.

Het verrassende aan de lugs is dat die zilveren midden delen eraf kunnen, en je dus ook gewone lederen banden kunt monteren. Maar ik vind dat zoals gezegd wel mooi.

Andere merken / modellen voor nu: NO

Bedankt voor de bijdrage :+1:t2:

Thnx!
Voor zwart gekozen omdat ik vaker blauw heb gedragen en die het nooit lang volhouden bij mij.

Uitgezonderd mijn beater:

Dan wist ik niet! Dan is dat een buitengewoon cool ontwerp van ome Omega! Wat betekent dat de AT veel begerenswaardiger wordt. :grin:

Geen dank. Jij bedankt, ik ben wat opgestoken.

1 like

Mooi toch hè zo’n forum :+1:t2:
Maar feit dat ze eraf kunnen speelde wel mee in mijn beslissing. Anders is de bandenkeuze wel heel beperkt.

1 like

Weird flex, but OK.

1 like

Aqua Terra… modernere horloge en een datum…

1 like

Beide een keer om je pols slaan en gaan waarbij je het beste gevoel hebt.

1 like

Persoonlijk zou ik de Seamaster nemen, lekker stoer en ook natuurlijk heel mooi om te zien.

1 like

Aqua Terra. Zou het voor mij 100% worden in dit geval.

2 likes

Na 200 stemmen:

• Speedy 51%
  • Aqua Terra 49%

Samengevat is er dus geen duidelijke winnaar…

Je zul dus tóch zelf moeten beslissen @LeftLiner! :smiley:

P.s. feit is wél dat de Speedy een absolute forum lieveling is…maar die AT is mooi!

2 likes

Precies :laughing:
Nou er zijn wel argumenten gegeven waar ik iets mee kan.
Ben met beide ook bezig, dus mogelijk dat de kostprijs nog van doorslag kan zijn.

Wat mag een Speedmaster 57 kosten Full Set?
Recent onderhoud (2019) aantoonbaar.

1 like

Speedy op een lichte bruine band. Deze aqua vind ik minder dan zijn voorganger. De verticale streepjes vond ik mooier en de rechte kroon vond ik mooier.

1 like

Lijkt mij duidelijk.

1 like

Ik vind juist de hortizontale strepen mooier en de datum op de 6 :+1:t2:
Thnx voor je input.

Heb een mooie Speedmaster '57 op het oog (Full set- 2001).
Volgens de verkopende partij (buitenland) een uurwerkservice gehad door hun eigen horlogemaker.

Nu wil ik een filmpje vragen met het betreffende horloge aan de timegrapher.
Maar wat mag de amplitude enz zijn? of waar specifiek op te letten bij een 1861?

Communicatie is tot nu toe zeer goed en meewerkend.
Thanks in advance!