In dubio: Omega of Tudor

Na een flinke uitverkoop het afgelopen jaar heb ik nog maar 1 horloge over. Ik dacht eerst dat ik mijn ideale horloge had gevonden, een Seiko SBDC101, maar er begint toch weer een verlanglijstje te komen. Toch wil ik het bij 1 horloge laten, omdat de ervaring leert dat ik er toch niet meer draag dan 1.

Nu ben ik me aan het oriënteren op het luxere segment en heb ik twee opties op het oog.

Optie 1: Tudor Black Bay 58 in blauw.
Optie 2: Omega Seamaster 300 Master Co-axial Chronometer ook in blauw.

Omega of Tudor
  • Omega Seamaster
  • Tudor Black Bay 58

0 stemmers

Wat raden jullie aan?

14 likes

Ik vond de tudor best leuk. Enige nadeel de bracelet. Nep rivets. Lame.
En toen zag ik een lume shot.
Echt geen porem. Dus, de omega nooit gezien maar is vast beter dan de tudor!

4 likes

De faux patina lume op de seamaster was voor mij een teleurstelling maar het is wel een prachtig design. Ik meen dat hij in het blauw alleen op titanium uitvoering is en die is dacht ik wel wat hoger geprijsd. Als budget meespeelt zou ik zeker voor de bb58 gaan. Een perfect package wat je verder niet zal teleurstellen. Ben er zelf nu ook erg blij mee :wink:

2 likes

Ben heel benieuwd naar een lume shot van de seamastert.
Vond de lume van de BB exht jammer. En de bracelet ook. Wat ik echt jammer vind, stond op het punt er een te kopen.

1 like

Heb de seamaster geprobeerd, maar viel me qua wijzerplaat en het dragen echt vies tegen.

Bb58 draag ik al bijna 2 jaar met plezier :+1:t2:

2 likes

De wat saaie wijzerplaat en faux lume was minder maar het design, fit en soort van glide lock bandverstelling systeem was top.

Nb de blauwe in titanium wel eens gepast, die voel je nauwlijks om de pols echt wow maar vond de prijs schandalig :sweat_smile:

1 like

omega vind ik op de volgende punten niet mooi:
te veel rare plekken gepolijst
kleur van de luminova is raar voor een nieuwe klok
bezel is niet de mooiste
rare wijzers. niet de mooiste

tudor zou voor mij van deze 2 de keuze hebben qua uiterlijk aan de hand van deze 2
plaatjes

2 likes

99% van de tijd kijk je er toch niet naar als de lume zijn ding doet toch? :wink:

3 likes

:face_vomiting: Dus zeker de BB, die bracelet eraf en een fraaie rubberen band erop :ok_hand:

2 likes

Ik kan mij niet storen aan het rivited band detail, is blijkbaar een groot minpunt van de bb58. Valt mij nauwelijks op als ik hem draag maar goed stoor mij er dan ook niet aan

4 likes

Ik zou tussen deze twee gaan voor de 58.
Maar ik wil je wel een andere Omega aanraden.

De Aqua Terra.

Zelf nog niet gehad overigens, maar begin hem beetje bij beetje te overwegen. Listprijs van 5.7k is wel aan de hoge kant tho.

8 likes

5 likes

ziet er super mooi uit

1 like

Wat is er mis dan met de lume van de Tudor ?

9 likes

8 likes

Nou ik moet eerlijk bekennen dat ik dit niet de mooiste Omega vind :thinking:

Ik schaar mij achter @Kaan met zijn Aqua Terra :kissing_smiling_eyes: :ok_hand:

2 likes

Kan uiteraard, een kwestie van smaak.

Ik ben er in ieder geval heel blij mee, nu iets langer dan een jaar

16 likes

Jouw band doet een hoop goed

3 likes

De Omega heeft naar mijn smaak een te overdreven retro sausje. Het neigt naar een karikatuur van een “echt” vintage horloge
De BB58 is toch wel uitgegroeid als hèt icoon van het moderne Tudor. Ook een vleugje retro maar ietwat subtieler gebracht.

2 likes

Omega all the way!

3 likes