In dubio: Omega of Tudor

Ik vind dit wel echt mega, super mooie combi zo!

2 likes

Nog niet… :grimacing:

1 like

Ik zou ook voor de Tudor gaan. Perfecte maat echt een top horloge. Ontelbaar veel tinten blauw in de plaat. En van de Rolex familie, dus beter wordt het niet.

En die rivets merk je niet. Liever faux rivets dan faux lume. Aan dat laatste zou ik mij meer storen.

5 likes

Ik heb geen van beide horloges maar ik heb gestemd op de omega omdat ik de dagger wijzers en indices heel mooi vind, en ik hou van horloges met een paar cijfers op de wijzerplaat (niet teveel).

Succes met de verkoop van je Seiko straks!

1 like

Zo goed als volledig mee eens. Je moet je arm al vreemd draaien om ze echt te zien.

Veel minder mee eens met dit statement, dit zou echt geen factor mogen zijn als je naar een Tudor kijkt.

In ieder geval, wat betreft je keuze: ik heb de BB58 blue en vind hem heel leuk. Geen on the go afstelling van de band is ongeveer het enige minpunt dat ik kan vinden.

Ik heb ook nog een Omega Planet Ocean, heel ander model maar wel met on the go afstelling maar een pak zwaarder en dikker. Deze zal ook zwaarder en dikker zijn dan de bb58, al zal het nooit een PO worden. Ik vind de kleur van de lume ook niet zo mooi met het blauw. Tudor heeft dat voor mij beter gezien: beetje de vintage toer op met de zwarte en lekker kil met de blauwe.

En dan is er natuurlijk ook een stevig prijsverschil, waardoor ik bij de bb58 land.

5 likes

Ik heb niets met die ronddraaiende voorrangsborden, dus Omega…

1 like

Hee. Dat is raar. Ik zag een lume shot met groene lume in de blauwe plaat. En dat vond ik geen succes… jij hebt de zwarte toch?

2 likes

Beide horloges zijn erg mooi, maar in dit geval zou ik voor de omega gaan!

2 likes

Nu begrijp ik waarom ik op iedere rotonde voorrang krijg.

4 likes

gewoon passen, dit model omega viel bij mij niet mooi (naar mijn zin) op de pols …
maar … de omega en Tudor naast elkaar zit er naast een prijs verschil ook een duidelijk nivo verschil in , ik weet niet wat ik zag maar de afwerking van de wijzers van de tudor :thinking:
maar goed … voor het prijs verschil mag dat ook …

kijk ook naar de seiko marinemaster … echt super kwa afwerking :+1:

1 like

Ik denk dat bij vrije keuze ik zou gaan voor een blauwe seamaster “bond”, al vind ik de 39mm van de Tudor wel passender dan de 41mm van zo’n seamaster.

1 like

Precies. Het is een Tudor. Geen Rolex. Als je dit koopt omdat het van de Rolex familie is wil je waarschijnlijk eigenlijk een Rolex.

Lijkt mij ook een van de redenen dat dit model veel geflippert wordt.

Edit: ik ga voor de bb58. Vind het een van de mooiste duikers op dit moment. Klasse druipt van het tijdloze design, en kwaliteit overstijgt het prijskaartje.

Enige nadeel is de clasp zonder snel verstelling.

5 likes

Ja ik heb de zwarte .

2 likes

Het hangt vooral af van de camera en andere omstandigheden qua belichting.

Dit is de blauwe. Met het oog is de lume absoluut groen. Op foto zit het al vaak in het blauwere spectrum.

4 likes

Aha. Ok, dank voor de toelichting. Als hier nou de blauwe rolex lume op zou zitten was dat toch veel mooier? Of past het dan weer niet bij de kleur blauw van de plaat? Lastig…

2 likes

Die groene kleur slaat echt op niks. Maar in het donker zie je de blauwe kleur dan weer niet echt. Die wordt al snel donkergrijs of zwart, dus dan valt het minder op.

Ik stoor me er in ieder geval niet aan, maar ik snap wel dat kleine dingen soms kunnen irriteren. Dat heb ik al genoeg meegemaakt met andere horloges. Bij de bb58 blijft het de sluiting, wat mij betreft. Zelfs de sneeuwvlokken storen me niet om de pols, terwijl ik die op foto minder vind.

2 likes

De Seamaster 300m nog overwogen? Scoort bij mij erg hoog. :ok_hand:

8 likes

Ik denk dat je voor Tudor moet gaan als je écht een Tudor wilt en niet stiekem een Rolex ambieert. Ik heb vele jaren een Seamaster gehad. Was er altijd trots op en werd en altijd blij van. Na zo’n 25 jaar heb ik de Seamaster verkocht en heb nu een Tudor BB heritage.

Ook van dit horloge word ik blij en ben er trots op. Met name de kwaliteit die je krijgt voor het geld dat je er voor moet betalen en de robuustheid van het model staan me aan. Ook de relatieve onbekendheid bij het grote publiek vind ik prettig. De Tudor ‘snowflake’ vind ik juist mooi, maar dat is iets persoonlijks.

Omega heeft zich in de afgelopen jaren meer en meer ‘premium’ neergezet. Met name de prijsstelling is premium geworden. In mijn optiek vind ik de huidige Omega modellen te duur voor wat je krijgt.

Als geld geen rol speelt moet je altijd kopen wat je mooi vindt en vooral niet letten op wat anderen zeggen. Dat geldt ook voor mijn mening. Succes ermee.

3 likes

Ja de lume is wel meer groen dan blauw , ik snap je punt .

2 likes

Dank voor al jullie reacties en suggesties voor andere modellen. De Aqua Terra heb ik inderdaad ook nog overwogen, maar ik heb liever een ‘saaie’ egale wijzerplaat. Het design van de reguliere Seamaster spreekt me minder aan dan het meer basic design van bovenstaande Seamaster. Seiko’s MM is me te groot.

2 likes