In dubio: Omega of Tudor

Goeie keuze en niet de meeste geziene Omega, maar wel een hele fraaie vind ik! Mooier dan de SM en de Tudor is gewoon overrated. Staan er niet voor niet zoveel op HF …

1 like

Ik weet niet zeker of iemand het hier al genoemd heeft, maar dit jaar heeft Omega een nieuwe versie van deze Seamaster uitgebracht die nog een stukje mooier is. En die is er ook in blauw en staal voor dezelfde prijs. In plaats van de meerprijs voor het titanium voor het huidige model.

Beide mooier, platter en overall beter.

4 likes

Ik zou zelf de SBDC101 houden.

Blauwe seamaster doet me niets met faux patina. Bij zwart overigens geen probleem.

Kan niet wennen aan de wijzers van de BB.

2 likes

Die vind ik juist authentiek en gaaf, echt een vintage geïnspireerde toolwatch, jammer dat Tudor de indices niet ook heeft aangepast

2 likes

De Omega is een stuk sportiever en heeft een meer eigentijds ontwerp. De Tudor oogt wat chiquer en staat m.i. beter bij formele kleding. Ik vraag me wel af hoe lang de ‘heritage’ look van de Tudor nog in de mode blijft.

1 like

De hands wijken wat af maar als de patine gelijk is dan toch wel erg gaaf. Maar goed ff off topic hier :grin:

3 likes

Tja. Zo’n 7016/0 met echte patina vind ik dan weer fantastisch haha.

Weet dan ook niet wat er anders is aan de uurwijzer. Maar heeft toch een andere verhouding met de vierkante indices. Maar de prijs van een goed exemplaar gaat ook nergens over :sweat_smile:.

Op de nieuwe BB staat de uurwijzer me juist weer tegen.

2 likes

misschien is het de combi tussen stijl wijzers en stijl indices die het verschil maakt

2 likes

Bedankt voor jullie bijdrage! Ik ben er nog niet helemaal uit, maar neig nu meer naar de Seamaster. Maar even een weekje laten bezinken en dan beslissen.

2 likes

Ondanks het idee wat je hier af en toe krijgt is het natuurlijk geen sinecure als je ziet welke bedragen erdoor heen gaan, succes met de keuze :slight_smile:

1 like

ik zou voor de seamaster tokyo editie gaan :sunglasses::+1:
mooiste uitvoering van wat er nu te koop is :yum:

3 likes

Erg mooi :+1:t2:

2 likes

Voor mij geen van beide. Ik vind wijzers een zeer essentieel onderdeel van een horloge, e hier zie ik een big arrow (mèh) en een snowflake (brrr).

2 likes